Dan's Vespa

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's Vespa

Bericht#51 » 20 okt 2018, 13:45

Dan schreef:
Dennis97 schreef:Top dat hij nu helemaal naar jou smaak rijdt!

Wat mij alleen uit jou verhaal opvalt: toerenbegrenzer op 10.000 tpm.. Is dit niet wat hoog voor een 4 takt Piaggio blok? Dat waren dacht ik al geen echte toerenblazers..
Correct me if I'm wrong! :oops:

Groeten Dennis!

Kan natuurlijk niet zien hoeveel toeren hij werkelijk maakt, maar Malossi zegt dat ie nu op 10.000 begrenst is. Merk wel duidelijk dat ie hoger in toeren kan draaien, maar hij zal de 10k niet gehaald hebben hoor. En daar gaat het me ook zeker niet om. Krom als het vergelijk is, vergeleken met mijn Sym denk ik dat de Vespa nu ook tussen de 8500 en 9000 tpm draait, zo'n helling af en wind in de rug.


Klinkt goed allemaal Dan! Mooi dat je tevreden bent en de juiste setup hebt gevonden.. Jammer dat je bij een euro 4 Vespa al meer capriolen moet uithalen om hem naar wens te krijgen. Fijn die milieu eisen waardoor alles geknepen word. Maar goed dat is een andere discussie.

Zou je misschien eens een filmpje van de acceleratie willen maken..? Beeld en geluid is altijd leuk.. ;)
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#52 » 20 okt 2018, 14:02

Heb net een rondje Veluwe gedaan (50km) en nou ben ik echt blij! Hij loopt echt erg goed nu. Komt heuvelop niet onder zijn toerental van maximum koppel, klimt vandaar lekker op naar maximum vermogen om daarna helling af boven de 60 op de teller verder te klimmen in toeren. Heb echt heerlijk gereden, iets te veel op snelheid moet ik toegeven, maar dat "moet" ik gewoon even goed uitproberen. Rustig rijden kan ook zoals ik op de fietspaden heb gedaan. Maar denk echt de optimale afstelling te hebben gevonden. :thumbsup: Heb er echt met zoveel plezier op gereden als nog niet eerder!

Ik zal proberen een filmpje te maken van de acceleratie, maar heb wel graag twee handen aan het stuur. Moet even kijken hoe ik dat ga doen.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's Vespa

Bericht#53 » 20 okt 2018, 14:17

Op een vlakke polderweg zonder hobbels moet het voor 1 keer wel kunnen toch?
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Vespa

Bericht#54 » 20 okt 2018, 14:20

Meatlove schreef:Op een vlakke polderweg zonder hobbels moet het voor 1 keer wel kunnen toch?


Maar ik woon op de Veluwe! Haha ik probeer wel even wat ergens bij Terlet in de vroege uurtjes of zo.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dan's Vespa

Bericht#55 » 20 okt 2018, 18:38

Och, een beetje STN-er maakt er een mooie tourtocht van. Even via Leeuwarden naar Middelburg en langs Heerlen en Arnhem op huus an. ;)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer