Symphony ST klachten en kennis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#11 » 18 mar 2018, 13:17

Weer wat geleerd Henk.
Al moet ik er eerlijkheidshalve bij vertellen dat mijn conclusies zijn getrokken nav eigen gebruik.
Ik heb namelijk al 3 schermen versleten, te weten een tft LG scherm, een lcd Samsung en een LCD Philips.
Mijn 66cm Panasonic breedbeeldbuis draait daarentegen nog vrolijk verder bij mijn zwager in BG.
Wellicht heb ik gewoon pech gehad
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#12 » 18 mar 2018, 13:23

Even offtopic:
De (Piaggio) Vespa die jij gekocht hebt is wel degelijk een klap duurder dan een Symphony ST of een Liberty. Ik hoop maar voor je dat die extra €1200,- zich ook terugbetaalt in kwaliteit.

Gek genoeg koop je van SYM voor de meerprijs van de Vespa t.o.v. de Symphony ST er bijna een Fiddle II euro 2 bij. En dan mag het nog zo'n kwalitatief goede scooter zijn, het enige waarvoor je betaalt is de naam!

En weer ontopic:
Het klopt dat SYM behoorlijke reputatieschade heeft opgelopen door de problemen en de manier waarop ze hiermee omgegaan zijn. Dit is een keuze die ze gemaakt hebben. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik het anders had aangepakt en anders gewend ben vanuit de automotive.
Blijkbaar heeft men, door een gebrek aan kennis, geroeid met de riemen die ze hadden. De dealers niet voldoende ondersteund en de klant al snel aangestuurd om de scooter maar in te ruilen als men ontevreden bleef.

Andere merken komen ook met euro 4 scooters. Sommigen met injectie, maar er zijn meerdere fabrikanten die ook met het ECS uitgerust worden.
Even ter vergelijk een Kymco Agility 16+ euro 4 staat nu voor €2548,- op de site. Dat is ruim €500,- duurder dan de euro 2 variant was!
Een SYM Fiddle II euro 4 staat voor €1798,- rijklaar op de site. Helaas zijn de voorgaande prijzen niet meer te vinden, maar ik dacht dat het een meerprijs van €100-200,- is.

Beiden hetzelfde ECS systeem, alleen zijn de elektrokleppen van de Kymco blijkbaar van goud en de lambdasensor belegd met diamanten...
En dan zul je zien dat Kymco wel de kennis snel onder de knie krijgt doordat SYM de kastanjes met de Symphony ST uit het vuur heeft gehaald...

Welke fabrikant is in dit verhaal nu het beste bezig? Leg het mij maar uit met een goed onderbouwd verhaal!
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#13 » 18 mar 2018, 13:40

Meatlove schreef:Even offtopic:
De (Piaggio) Vespa die jij gekocht hebt is wel degelijk een klap duurder dan een Symphony ST of een Liberty. Ik hoop maar voor je dat die extra €1200,- zich ook terugbetaalt in kwaliteit.

Gek genoeg koop je van SYM voor de meerprijs van de Vespa t.o.v. de Symphony ST er bijna een Fiddle II euro 2 bij. En dan mag het nog zo'n kwalitatief goede scooter zijn, het enige waarvoor je betaalt is de naam!

En weer ontopic:
Het klopt dat SYM behoorlijke reputatieschade heeft opgelopen door de problemen en de manier waarop ze hiermee omgegaan zijn. Dit is een keuze die ze gemaakt hebben. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik het anders had aangepakt en anders gewend ben vanuit de automotive.
Blijkbaar heeft men, door een gebrek aan kennis, geroeid met de riemen die ze hadden. De dealers niet voldoende ondersteund en de klant al snel aangestuurd om de scooter maar in te ruilen als men ontevreden bleef.

Andere merken komen ook met euro 4 scooters. Sommigen met injectie, maar er zijn meerdere fabrikanten die ook met het ECS uitgerust worden.
Even ter vergelijk een Kymco Agility 16+ euro 4 staat nu voor €2548,- op de site. Dat is ruim €500,- duurder dan de euro 2 variant was!
Een SYM Fiddle II euro 4 staat voor €1798,- rijklaar op de site. Helaas zijn de voorgaande prijzen niet meer te vinden, maar ik dacht dat het een meerprijs van €100-200,- is.

Beiden hetzelfde ECS systeem, alleen zijn de elektrokleppen van de Kymco blijkbaar van goud en de lambdasensor belegd met diamanten...
En dan zul je zien dat Kymco wel de kennis snel onder de knie krijgt doordat SYM de kastanjes met de Symphony ST uit het vuur heeft gehaald...

Welke fabrikant is in dit verhaal nu het beste bezig? Leg het mij maar uit met een goed onderbouwd verhaal!

Ik had het toch over de Liberties die ik vorig jaar gekocht heb, netto voor die twee en de Sym gelijke prijs betaald zonder de opties en afleverkosten.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#14 » 18 mar 2018, 14:50

Hm, even wat recht zetten.

Meatlove, de Kymco agillity 16+ is in euro4 geen " ruim 500,- " duurder geworden maar " slechts " 350,- . Ik praat hier dan over de adviesprijzen incl afleveringskosten en kenteken zoals Kymco die op haar site hanteert . Uiteraard zul je ze nu vinden met ruim 500,- verschil daar de oude voorraad er met korting uit gaat.Tis en blijf een hoop geld, het verschil tussen euro2 en euro4.

Daarnaast denk ik niet dat Sym de kastanjes uit het vuur haalt voor Kymco aangezien Kymco 50 jaar terug al onderdelen maakte voor Honda en sinds 2008 een compleet blok levert aan BMW. Ben er van overtuigd dat men er in kennis op vooruit loopt t.o.v Sym.

Cees
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#15 » 18 mar 2018, 14:56

Waarop ik het vergelijk trok met een Vespa tov een Liberty en een Agility tov een Fiddle II. Dat ik dat prijsverschil onverklaarbaar vind is, naar mijn mening, vergelijkbaar met jouw gevoel van de kwaliteit van beide scooters uit jouw achtertuin.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#16 » 18 mar 2018, 15:06

Als 'early adopters' van het ECS systeem haalt SYM wel degelijk de kastanjes uit het vuur. Straks is de kennis er wel en is de ST een waardeloze scooter en de Agility helemaal top. Tenminste in de ogen van de consument.

Als het anders is mag je het mij uitleggen.

Qua prijs zal ik mij vergist hebben. Het is wel een feit dat Kymco ruim meer rekent voor de aanpassingen dan de concurrentie.
0 x

Gebruikersavatar
Marktmeester
Berichten: 41

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#17 » 07 apr 2018, 01:04

Sommige zullen wel denken heb je hem weer maar heb mij ook even kritisch uitgelaten op de Facebook pagina van Sym. Ik ben gek op scooterrijder en je schaft zo'n ding aan voor veel geld. Dan moet het goed zijn. Wat ik lees op dit forum is vaak dat de klachten tijdelijk of helemaal na vele maanden nog steeds niet zijn opgelost. Ik vind dit echt belachelijk aangaande de Symphony ST euro 3 of 4. Telkens verwijzen naar dealers die het ook niet meer weten of zelfs stoppen met de verkoop van deze scooter na aanleiding van deze klachten. Nu heb ik het geluk dat het nu eindelijk wel is opgelost maar de oplossing weet Sym niet eens zelf laat staan overige dealers. Dus vandaar mijn actie. Hoe meer klachten kenbaar worden gemaakt des te beter. Ik nijg naar een soort van handtekeningen/klachten actie richting Sym. Idee of ga ik nou te ver? Ik hoor het graag.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#18 » 07 apr 2018, 07:22

Marktmeester schreef:Sommige zullen wel denken heb je hem weer, maar heb mij ook even kritisch uitgelaten op de Facebook pagina van SYM. Ik ben gek op scooterrijden en je schaft zo'n ding aan voor veel geld. Dan moet het goed zijn. Wat ik lees op dit forum is vaak dat de klachten tijdelijk of helemaal na vele maanden nog steeds niet zijn opgelost. Ik vind dit echt belachelijk aangaande de Symphony ST euro 3 of 4. Telkens verwijzen naar dealers die het ook niet meer weten of zelfs stoppen met de verkoop van deze scooter na aanleiding van deze klachten. Nu heb ik het geluk dat het nu eindelijk wel is opgelost maar de oplossing weet SYM niet eens zelf, laat staan overige dealers. Dus vandaar mijn actie. Hoe meer klachten kenbaar worden gemaakt des te beter. Ik nijg naar een soort van handtekeningen/klachten actie richting SYM. Idee, of ga ik nou te ver? Ik hoor het graag.


Nee, je gaat zeker niet te ver.
Vooral doorgaan met je acties.
Ik doe het ook tegen Kymco, welke de boel wéér, willens en wetens, flest in een door mij aangespannen zaak tegen hen, waarin ze de autoriteiten misleiden door het indienen van een vals verweer waarin ik wederom voor lul wordt gezet d.m.v. een regelrechte leugen. (Als het niet zo is rectificeer ik onmiddellijk)
Ook ik heb nu het botte zwaard gehanteerd en ga publiekelijk in de aanval, in de hoop dat ik zo de consument wakker kan schudden.
De consument is hier in NL gewoon te lief en te goedgelovig.
En wat je zelf al aangeeft; het is geen zak popcorn van een euro.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#19 » 07 apr 2018, 07:52

Standaardreactie van SYM; Stuur ons in een pb even je kenteken en de gegevens van je leverende dealer.

Ik ben blij dat je er werk van wilt maken. Misschien lukt het jou wel en heb jij er voldoende energie voor om wat te bereiken.
Zet maar een nette actie op en ik zal de eerste zijn die m tekent.

Aan de andere kant hoop ik dat je niet teleurgesteld wordt. Verwacht er niet teveel van.
Jij wist overigens van tevoren van de problemen en hebt desondanks toch een Symphony ST aangeschaft. Niet dat dat fout is, integendeel. En ik denk dat je blij mag zijn 'maar' een maand ofzo de problemen gehad te hebben. En dan heb je waarschijnlijk nog niet eens het volledige karakter van deze scooter voorgeschoteld gekregen.

Maar het is inderdaad triest. Waar SYM vooral op aanstuurt is een commerciële oplossing. Ben je niet tevreden? Ruil 'm maar in.

Ik ben vooral blij dat er nu een oplossing is en daarmee is voor mij de kruistocht ten einde.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Symphony ST klachten en kennis

Bericht#20 » 07 apr 2018, 10:54

eh tja
er word heir vergeleken tussen kymco en sym nu word daar even bij vergeten dat kymco vele jaren in de top staat en de sym er nog maar net staat.
dan is meestal die langdurige kwaliteiten spanne ook in de prijs terug te vinden..
vandaar dat kymco net effe duurder is dan sym en sym net effe duurder als bijvoorbeeld agm en alles gat en staat bij kwaliteit en navenante prijs.
ik ben de eerste om te zeggen dat ik nare ervaringen heb gehad met de kymco new dink. echter zijn er vele tevreden met die scooter !
nu als ik doorvraag komen vaak toch de zelfde irritatie s boven als ik had.
maar zoals peter nu een gevecht er van maakt over een duidelijke uitspraak en verloren heeft om in mijn ogen duidelijke redenen
al zijn die op meerdere manieren uit te leggen vind ik ronduit te ver gaan.
ik hoor in de buurt bij dealers dat ze dat gesodemieter met de syms zat zijn echter vraag ik me dan af oke neem een verloren zondag en ga net zolang er mee bezig om het wel uit te vinden nee als het met de standaard reparatie s en dus tijd niet gefixt kan worden haken de meeste al vlot af beetje kwikfitt mentaliteit..ik denk zeker dat er een oplossing te vinden is voor dit probleem echter die kost geld en betere onderdelen.
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer