Micha schreef:Je hebt wel een hele snelle oordeel Hein. Je vergeet alleen wel dat de euro4 modellen electronisch afgesteld moeten worden in plaats van mechanisch. En wat ik al meerdere keren gelezen heb is als deze goed is afgesteld is er geen problemen zijn. Er zijn 3 factoren die bepalen hoe een scooter loopt. 1 de fabrikant 2 de dealer 3 de bestuurder. Bij 2 als deze door welke reden het niet voor elkaar krijgt om goed af te stellen blijft het een hobbelpaard. Bij 3 als de bestuurder niet zijn machine met een beetje TLC behandeld blijft het een nukkig ding. Elk merk heeft zo zijn qaurks en sym is daar niks anders in. Maar de euro4 modellen zijn nu eenmaal een tikkeltje bewerkelijker. En anders neem je toch de nieuwste Vespa? Die heeft btw een SYM blok
.
Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan betreffende mijn mening over de met name sym st.
Ik hoor en lees veel ellende over voorgenoemde model en als klap op de vuurpijl bezit ik een nieuwe sym symphony st die na 10km
er mee ophield en heb ik dus 10 km met rugklachten terug moeten lopen.De sym heeft +/- 25 klm gelopen.
Overigens word de scooter binnenkort opgehaald en krijg ik mijn geld terug.
Waar ik ook zo om moet lachen zijn de reacties van sommige dealers als ik naar de stotter problemen vraag en het antwoord
die zij dan geven "nou meneer,meestal krijg ik dit wel 100 procent in orde maar soms tot 95 procent" .
Hallo,ik betaal voor een nieuwe scooter dus nooit geen 95 procent maar altijd 100 procent.
Als je een nieuwe scooter gaat kopen moet je dus maar afwachten of het een scooter is die 100 procent in orde te krijgen is
of dat je pech hebt en dan een krijgt die tot maat 95 procent goed is te krijgen.
Wanneer ik deze al gekocht hebt krijg ik in principe mijn geld nooit meer terug dus als ik een nieuwe scooter koop,en dan
vooral de sym st moet ik maar afwachten wat het eindresultaat is/wordt.
Nogmaals,ik heb genoeg vooronderzoek gedaan met die verstande dat ik zelf ook niet helemaal ontdaan ben van de
techniek,en bij navraag van heel veel dealers kom ik tot de conclusie dat vele van hen weinig tot geen verstand hebben
van scooters.
Mvg,Henk