Pagina 5 van 5

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 13 jan 2019, 03:20
door Micha
Je hebt wel een hele snelle oordeel Hein. Je vergeet alleen wel dat de euro4 modellen electronisch afgesteld moeten worden in plaats van mechanisch. En wat ik al meerdere keren gelezen heb is als deze goed is afgesteld is er geen problemen zijn. Er zijn 3 factoren die bepalen hoe een scooter loopt. 1 de fabrikant 2 de dealer 3 de bestuurder. Bij 2 als deze door welke reden het niet voor elkaar krijgt om goed af te stellen blijft het een hobbelpaard. Bij 3 als de bestuurder niet zijn machine met een beetje TLC behandeld blijft het een nukkig ding. Elk merk heeft zo zijn qaurks en sym is daar niks anders in. Maar de euro4 modellen zijn nu eenmaal een tikkeltje bewerkelijker. En anders neem je toch de nieuwste Vespa? Die heeft btw een SYM blok :rlol:.

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 13 jan 2019, 09:25
door René K
Volgens mij heeft Vespa een Piaggio blok, maar ik zou dan een Honda of Yamaha scooter kopen, die hebben de
minste problemen.

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 13 jan 2019, 12:29
door Hein
Micha schreef:Je hebt wel een hele snelle oordeel Hein. Je vergeet alleen wel dat de euro4 modellen electronisch afgesteld moeten worden in plaats van mechanisch. En wat ik al meerdere keren gelezen heb is als deze goed is afgesteld is er geen problemen zijn. Er zijn 3 factoren die bepalen hoe een scooter loopt. 1 de fabrikant 2 de dealer 3 de bestuurder. Bij 2 als deze door welke reden het niet voor elkaar krijgt om goed af te stellen blijft het een hobbelpaard. Bij 3 als de bestuurder niet zijn machine met een beetje TLC behandeld blijft het een nukkig ding. Elk merk heeft zo zijn qaurks en sym is daar niks anders in. Maar de euro4 modellen zijn nu eenmaal een tikkeltje bewerkelijker. En anders neem je toch de nieuwste Vespa? Die heeft btw een SYM blok :rlol:.



Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan betreffende mijn mening over de met name sym st.
Ik hoor en lees veel ellende over voorgenoemde model en als klap op de vuurpijl bezit ik een nieuwe sym symphony st die na 10km
er mee ophield en heb ik dus 10 km met rugklachten terug moeten lopen.De sym heeft +/- 25 klm gelopen.
Overigens word de scooter binnenkort opgehaald en krijg ik mijn geld terug.

Waar ik ook zo om moet lachen zijn de reacties van sommige dealers als ik naar de stotter problemen vraag en het antwoord
die zij dan geven "nou meneer,meestal krijg ik dit wel 100 procent in orde maar soms tot 95 procent" .
Hallo,ik betaal voor een nieuwe scooter dus nooit geen 95 procent maar altijd 100 procent.
Als je een nieuwe scooter gaat kopen moet je dus maar afwachten of het een scooter is die 100 procent in orde te krijgen is
of dat je pech hebt en dan een krijgt die tot maat 95 procent goed is te krijgen.
Wanneer ik deze al gekocht hebt krijg ik in principe mijn geld nooit meer terug dus als ik een nieuwe scooter koop,en dan
vooral de sym st moet ik maar afwachten wat het eindresultaat is/wordt.

Nogmaals,ik heb genoeg vooronderzoek gedaan met die verstande dat ik zelf ook niet helemaal ontdaan ben van de
techniek,en bij navraag van heel veel dealers kom ik tot de conclusie dat vele van hen weinig tot geen verstand hebben
van scooters.

Mvg,Henk

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 13 jan 2019, 15:56
door Micha
Vele dealers zitten nog duidelijk in het oude stramien maar diverse leden hier bij de STN zijn geholpen bij Tim van Allbike en wat bleek ? Menig scooter was niet goed elektronisch afgesteld. Men blijft maar nog steeds mechanisch prutsen en weigeren met hun tijd mee te gaan. Het grootste probleem bij de euro4 modellen is en blijft dat ze elektronisch afgesteld moeten worden en dat is niet merk afhankelijk. Ja de symphony is er overduidelijk door geplaagd door dit fenomeen. Ook AGM heeft hier last van en zo nog meer. Om aan de euro4 regels te voldoen moeten ze zowel mechanisch als software matig begrenst worden en aangestuurd worden. Ook ik heb diverse merken gereden en omdat 1 merk bepaalde problemen geeft hoeft het nog geen slecht merk te zijn.
Ikzelf heb een agility gehad met de foutieve kleppen en alle problemen die daarbij hoorde maar is het een slecht merk Nee is mijn antwoord. En zo heb ik ook wel met meerdere merken zo mijn ervaringen. Toch wens ik je verder veel succes met je zoektocht naar een scooter en dealer die wel een scooter voor je af kan stellen en een stukje service bied met ophalen als je met pech staat zodat jezelf niet hoeft te douwen.

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 13 jan 2019, 18:52
door Willem13
Er zijn op dit moment maar een paar dealers die de cdi unit opnieuw kunnen programmeren en dan schijnt het opgelost te zijn.
Dit neigt een beetje als de sjoemel software. Er wordt gewoon de euro3 instelling opnieuw geprogrammeerd en gaan met die banaan.
Helaas is de overheid hier de grootste boosdoener in.
Natuurlijk je koopt een scooter en hij rijd dan niet fijn. Natuurlijk zou ik ook teruggaan. Dan maar meer verontreiniging.
Ik zeg maar zo, kijk eens naar landen die meer vuil uitstoten. Ik denk dat Nederland niet eens in het lijstje dan voorkomt.

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 14 jan 2019, 13:46
door tomosje
kijk ik denk er net zo over als hein en willem hoe moeilijk kan het zijn de software goed af te stellen ?
nou ik durf met 98% zekerheid te zeggen dat de huidige viertakt blokje s never de euro 4 eisen kunnen halen net zo als de tweetakt s al.komen ze door hun bouw en olie voorraad ipv verbranden gemakkelijker in de buurt de originele software is zo dat er.minimale verbranding is en dus minder uitstoot....nou denk zelf maar verder als ik een 60 sproeier in.mijn tweetakt prop loopt hij of vast of net zo beroerd als euro 4 af fabriek
immers we lopen te roepen dat de viertakt zo modern is.. nou deze blokje waren er ook in de jaren 50 al hoor honda had ze het eerst en dan met versnellingen later is er een vario aan gefromelt
roelf

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 14 jan 2019, 16:02
door Delight
tomosje schreef:nou deze blokje waren er ook in de jaren 50 al hoor honda had ze het eerst en dan met versnellingen later is er een vario aan gefromelt
roelf

En die oude hondaatje liepen makkelijk 1/60....
Dat halen de huidige scooters (op een enkeling na) bij lange na niet!

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 14 jan 2019, 20:48
door stoyanov
Delight schreef:
tomosje schreef:nou deze blokje waren er ook in de jaren 50 al hoor honda had ze het eerst en dan met versnellingen later is er een vario aan gefromelt
roelf

En die oude hondaatje liepen makkelijk 1/60....
Dat halen de huidige scooters (op een enkeling na) bij lange na niet!


Als ik in mijn Like met neelegale cilinder de instelbare cdi zet en deze afstel op 6500 toeren dan loopt ie 1:57.
Het kan dus wel...

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 14 jan 2019, 21:22
door Delight
stoyanov schreef:
Delight schreef:
tomosje schreef:nou deze blokje waren er ook in de jaren 50 al hoor honda had ze het eerst en dan met versnellingen later is er een vario aan gefromelt
roelf

En die oude hondaatje liepen makkelijk 1/60....
Dat halen de huidige scooters (op een enkeling na) bij lange na niet!


Als ik in mijn Like met neelegale cilinder de instelbare cdi zet en deze afstel op 6500 toeren dan loopt ie 1:57.
Het kan dus wel...

Daarom schreef ik...op een enkeling na.

Re: Symphony ST klachten en kennis

Geplaatst: 14 jan 2019, 21:26
door stoyanov
Delight schreef:
stoyanov schreef:
Delight schreef:En die oude hondaatje liepen makkelijk 1/60....
Dat halen de huidige scooters (op een enkeling na) bij lange na niet!


Als ik in mijn Like met neelegale cilinder de instelbare cdi zet en deze afstel op 6500 toeren dan loopt ie 1:57.
Het kan dus wel...

Daarom schreef ik...op een enkeling na.


Nou ben ik weer een enkeling :bsmile: