Symphony ST euro 4

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#81 » 13 jan 2019, 19:20

Inmiddels de 10.000 km gepasseerd met de ST.
Hij loopt nog altijd lekker en bevalt prima.
Inmiddels ook begrepen dat de vriendin van Jasper de zaak weer geopend heeft, met een nieuwe monteur.
Binn3nkort maar eens gaan buurten en een afspraak maken voor de volgende beurt.

Aangezien mijn handschoen begint te slijten vanmiddag maar eens nieuwe besteld.
Het zijn deze geworden

Afbeelding
2 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#82 » 19 jan 2019, 11:58

Vind de handschoenen toch niet echt goed.
Dus vanmorgen naar MKC tilburg.
Nu heb ik deze

Afbeelding
Op de terugweg naar Den Bosch geen last meer van koude vingers. Dus nu wel heel tevreden.

Omdat ik er toch was voor het vrouwtje ook maar een paar nieuwe gekocht
Dat zijn deze geworden

Afbeelding
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#83 » 19 jan 2019, 12:15

Vanmorgen dus een rondje Den Bosch - Tilburg - Den Bosch gedaan. Zelfs met deze temperaturen gedraagt de symphony zich prima. Eerst even rustig gereden om hem warm te draaien. Daarna met zo'n 50/55 km/h op de teller doorgereden en hij trekt zich niets aan van vrieskou.
Ben inmiddels ruim de 10.000 km gepasseerd en nog steeds een blije ST rijder. :D
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#84 » 13 feb 2019, 17:35

Mijn oude dealer jasper vos scooters is weer open.
Zijn vriendin, Romy heeft de zaak weer opgestart met een andere monteur.
Maar eens een afspraak gemaakt voor de volgende beurt.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#85 » 28 feb 2019, 13:43

Straks de symphony wegbrengen voor een beurt.
Er komt ook een nieuwe achterband op na ruim 11.000 km. Dit is nog niet perse nodig, is afgesleten tot op de slijtindicators en zou nog wel even meekunnen, is meer een gevoelskwestie voor mij.
Verder laat ik de startknop en claxon van plaats wisselen op het stuur.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#86 » 28 feb 2019, 18:18

Reyn schreef:Dit is nog niet perse nodig, is afgesleten tot op de slijtindicators


Voor zover ik weet was het dan toch echt wel nodig. Naar mijn weten zijn de slijtindicatoren het minimaal profiel wat de fabrikant/de wet voorschrijft als veilig.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#87 » 02 mar 2019, 15:44

Net de ST weer opgehaald.
Nieuwe achterband, rollen en snaar. Startknop en claxon van plaats gewisseld op het stuur en zijn beurt gehad.
Hij kan er weer tegen.
Ik zeg laat het tourseizoen maar komen.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#88 » 05 apr 2019, 16:57

Straks bij de dealer langs geweest met vreemd probleempje.
Nu de temperatuur omhoog gaat houd de scooter in bij optrekken. Bij rond de 7.000 rpm is het over en loopt hij weer goed. Het vreemde is dat als het 's-morgens koud is er niets aan de hand is.
Na een aantal dingen geprobeerd te hebben besloot de monteur om de carberateur schoon te maken.
Toen bleek er een beetje olie in de carberateur te zitten.
Dit stelde hem voor een raadsel, de scooter is niet omgevallen en het luchtfilter is ook droog.
Nu de carberateur schoongemaakt is gaat het beter.
Afgesproken om het in de gaten te houden en mocht het terugkomen een afspraak te maken Zo dat er rustig uitgezocht kan worden waar het vandaan komt.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#89 » 05 apr 2019, 17:46

Nu het warmer word kan het stotteren komen doordat warmere lucht minder dicht is. Minder dicht = minder zuurstof = iets minder schone verbranding = een ECS wat net ingrijpt.

Olie in je carburateur is wel vreemd ja.. de enige manier die ik kan bedenken is dat het er via de carter ontluchting gekomen is. Carter dampen worden door de carburateur gevoerd en meegenomen in de verbranding.
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#90 » 23 jul 2019, 17:20

Met 16.000 km op de klok begonnen er een starend geluid uit de scooter te komen. Bij de dealer langs geweest. Die heeft de achter koppeling schoongemaakt waarna het zo goed als weg was.
Nu op ruim 17.000 km begint het weer terug te komen.
Vanmiddag maar weer eens langs de dealer gereden.
Na overleg besloten dat er donderdag eerst een ruilkoppeling in wordt gezet die hij uit een ST haalt die hij heeft staan. Dit om zeker te weten dat het in de koppeling zit. Als dit inderdaad blijkt word er alsnog een nieuwe besteld a 165 euro.
We gaan het zien
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer