Symphony ST euro 4

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#31 » 19 apr 2018, 19:31

Afbeelding

Zojuist de nieuwe helm geleverd gekregen. Moest er toch een bijkomen voor de vrouw. Die krijgt mijn zwarte.
Voor mezelf dezelfde besteld maar dan in het wit, matches mooi bij de scooter.


Afbeelding
2 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#32 » 19 apr 2018, 19:40

Top helm..! Heb deze zelf ook, maar dan in mat zwart. Erg fijne en comfortabele helm.

En wit past idd heel goed bij je ST!
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#33 » 19 apr 2018, 22:59

Ik heb die helm ook, maar dan in het glanszwart. Ik heb wel getwijfeld om een witte te kopen. Past inderdaad mooi bij een witte Symphony ST. :thumbsup:
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#34 » 20 apr 2018, 20:20

Morgenvroeg naar de dealer voor de eerste olie wissel.
Zit inmiddels wel ruim boven de 550 km (750).
Dit komt omdat ik afgelopen zaterdag naar mijn kleindochter ben gegaan in Waddinxveen.
Op deze rit heeft de sym zich keurig gedragen en het was dan ook een fijne tour. Dit was tevens voor mij een mooie gelegenheid om aan de scooter te wennen aangezien ik een snoruitvoering gewend ben. Het rij- en stemgedrag zijn prima en het insturen van de bochten geeft veel vertrouwen. Ik weet nu hoe hij reageert en stuurt. De snelheid is goed, netjes 54 km/h op de gps dus dat is wok veilig. Op de lange stukken door de polder haalt hij deze snelheid bij 7.000 rpm. Wat mij heel netjes lijkt. Het verbruik op deze rit lag op zo'n 1:50.
Kortom ik ben zeer tevreden over de scooter tot nog toe.
2 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#35 » 20 apr 2018, 21:23

Vreemd. Ik draai 8700 toeren op top.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#36 » 20 apr 2018, 23:18

Ik trek op tussen 7.500 en 8.000 rpm. Ik draai het gas nooit helemaal open.
Kom eigenlijk nooit boven de 8.200 rpm maximaal uit
Bij 55 km/h laat ik het toerental zakken van 7.700 naar 7.200 rpm. Hij kruipt dan zachtjes door tot 60-62 km/h op de teller.
Vervolgens kan ik het laten zakken tot 7.000 rpm en blijft hij mooi op snelheid.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#37 » 20 apr 2018, 23:30

De varioring bepaalt mijn eindsnelheid. De rollen het acceleratietoetental. Tot de 55 op de teller is dat 7000-7500 en dat klimt tot het maximum van 8700 bij 63 op de teller. =53 gps.

Waar het kan rijd ik volgas.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#38 » 21 apr 2018, 06:21

De varioring bepaald inderdaad de eindsnelheid, maar voor een deel ook het verbruik. Het is een onding.
Maar om nu puur , zonder varioring, je eindsnelheid te bepalen naar wens met lichtere rolletjes (of glijders) is ook weer zo moeilijk. Je toerental zou irritant hoog worden als je effectief maar 45 km per uur zou rijden op volgas.
het is trouwens hoogst illegaal om 55 km per uur te rijden, zowel in Nederland als in Belgie. Het mag dan wel zo zijn dat je geen boete krijgt aan die snelheid (is dat wel zo?) in Nederland. Het neemt niet weg dat je al vanaf 46 km per uur de wettelijke limiet overschrijd en daar kunnen verzekeringen moeilijk gaan doe moest het ongelukkig bij een ongeval vastgesteld worden.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#39 » 21 apr 2018, 07:28

Zolang er geen Blackbox op een voertuig zit is en blijft het voor zowel de verzekering en de politie een schatting naar de snelheid waarbij er een ongeval is ontstaan, uitzondering op de daarvoor opgedane kennis en ervaring van eerdere daarvoor gelijkende ongevallen. Er wordt zowel vanuit de verzekering en de daarvoor controlerende instelling met Marge's gewerkt. En de daarvoor vastgestelde beleidsregels kwa wat is toegestaan en niet is wat voor strafmaat word bepaald. Door boete door betaling te voldoen en of daarvoor andere maatregelen. Indien u correcte snelheid is gemeten door onder andere laser methode en of de door ons zo minst geliefde rollerbank.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony ST euro 4

Bericht#40 » 21 apr 2018, 07:46

Bij aflevering met de dealer afgesproken de snelheid te verhogen tot 60 op de teller, 54 op de gps. Dit is de snelheid die bij mijn weten in Nederland is toegestaan.
Dit heb ik laten doen om toch enigszins met het verkeer mee te kunnen komen en niet constant auto's achter op je spatbord te hebben die je op proberen te duwen.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer