Custom Aprilia Area. Update: Carbon

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#31 » 10 mei 2018, 22:03

Ook met een slagmoersleutel, luchtbeitel of een luchtzaag heb je niets aan een klein compressortje.
Als je serieus gebruik wilt maken van luchtgereedschap is dit een mooi formaat. In de garage is de ketel nog een heel stuk groter, maar daar werk je dan ook met 8 man mee en met talloze gereedschappen eraan. Maar dan nog staat de compressor soms flink bij te pompen als je flink aan het rammen bent. Met een (te) kleine ketel sta je al gauw zonder druk.

Mooie foto's! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#32 » 10 mei 2018, 22:04

Oeh..
Die remklauwen.. Oehhhh... :yahoo:



Oh.. eh.. ja, de foto's doen het
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#33 » 10 mei 2018, 22:18

Hier heb je niks aan zonder een compressor, dus online aan het zoeken geweest, en afgelopen week een compressor gehaald. 3pk motor, met een 200L luchttank:
.Een 3 Pk Motor en 200 Liter tank heb je niet veel aan als de Pomp niet genoeg pomp volume / opbrengst heeft.
Pomp die op de foto staat is maar een iel pompje .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#34 » 10 mei 2018, 22:50

Brute-Force schreef:
Hier heb je niks aan zonder een compressor, dus online aan het zoeken geweest, en afgelopen week een compressor gehaald. 3pk motor, met een 200L luchttank:
.Een 3 Pk Motor en 200 Liter tank heb je niet veel aan als de Pomp niet genoeg pomp volume / opbrengst heeft.
Pomp die op de foto staat is maar een iel pompje .



Wat bedoel je met een iel pompje? Ik ben al even bezig geweest met het luchtgereedschap, en kan uitstekend uit de voeten met waar ik het nodig voor heb.

Even zo gezegd, mocht ik een straalkast hierop willen, haal ik uit jou mening dat mijn compressor dat niet aankan?

Dit zijn de specificaties van de luchtopbrengst:

Bruto Luchtopbrengst 360 Liter / Minuut.
Netto Luchtopbrengst 250 Liter / Minuut.

Ik heb expres een wat grotere luchttank genomen, zodat je wat meer capaciteit/luchtvoorraad hebt, zodat die niet constant aanslaat.
Het is puur hobbymatig he, ik ga niet de hele dag met luchtgereedschap aan de gang, en wanneer ik de straalkast zou hebben, ga ik ook niet hele dagen stralen. Gewoon af en toe om wat op te kunnen knappen.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#35 » 10 mei 2018, 22:52

Het begint al wat te worden :thumbsup: hoe gaat het met de andere originele Area 51s heb je al wat rijdend gekregen. Stond laatst een gele op mp voor maar 100 euro. Ik heb nog een voorraadje dus iemand anders had er een koopje aan. Succes met het project
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#36 » 10 mei 2018, 23:11

Weslyh schreef:
Brute-Force schreef:
Wat bedoel je met een iel pompje? Ik ben al even bezig geweest met het luchtgereedschap, en kan uitstekend uit de voeten met waar ik het nodig voor heb.
Even zo gezegd, mocht ik een straalkast hierop willen, haal ik uit jou mening dat mijn compressor dat niet aankan?.


Stralen met een een "beetje "straal Pistool kan je vergeten met die Compressor . ze geven op : 250 Liter / minuut ... vergeet dat maar .. dat ga je niet redden .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#37 » 10 mei 2018, 23:55

Area51 schreef:Het begint al wat te worden :thumbsup: hoe gaat het met de andere originele Area 51s heb je al wat rijdend gekregen. Stond laatst een gele op mp voor maar 100 euro. Ik heb nog een voorraadje dus iemand anders had er een koopje aan. Succes met het project



De ''schuurvondst'' die ik laatst op de kop had getikt, heb ik wel aan de praat gekregen, alleen kan ik deze niet langdurig testen omdat de waterpomp hiervan kapot is.

Een gele voor 100? Die ben ik niet tegengekomen :o
Ik heb ook nog wel een voorraad onderdelen, maar een hele voor die prijs zou ik niet kunnen laten staan haha. Heb alleen het nadeel, dat ik geen aanhanger of een busje tot mijn beschikking heb momenteel. (en nee ik heb ook geen trekhaak)
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#38 » 11 mei 2018, 08:58

Weslyh schreef:
Area51 schreef:Het begint al wat te worden :thumbsup: hoe gaat het met de andere originele Area 51s heb je al wat rijdend gekregen. Stond laatst een gele op mp voor maar 100 euro. Ik heb nog een voorraadje dus iemand anders had er een koopje aan. Succes met het project



De ''schuurvondst'' die ik laatst op de kop had getikt, heb ik wel aan de praat gekregen, alleen kan ik deze niet langdurig testen omdat de waterpomp hiervan kapot is.

Een gele voor 100? Die ben ik niet tegengekomen :o
Ik heb ook nog wel een voorraad onderdelen, maar een hele voor die prijs zou ik niet kunnen laten staan haha. Heb alleen het nadeel, dat ik geen aanhanger of een busje tot mijn beschikking heb momenteel. (en nee ik heb ook geen trekhaak)



Als ik weer zo'n buitenkansje tegen kom stuur ik het wel door naar je. Het betrof een Area in het geel compleet met kenteken en nieuwe uitlaat voor maa 100 euro. Zelf ben ik gestopt met kopen omdat ik er nu 4 heb met kenteken waarvan twee nog geheel opgebouwd dienen te worden. Dat worden winter projecten ::- ik heb een VW Caddy en daar past een hele Area in. Als je een keer hulp nodig hebt met vervoer kan ik je wel helpen hoor. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#39 » 13 mei 2018, 15:51

Area51 schreef:
Weslyh schreef:
Area51 schreef:Het begint al wat te worden :thumbsup: hoe gaat het met de andere originele Area 51s heb je al wat rijdend gekregen. Stond laatst een gele op mp voor maar 100 euro. Ik heb nog een voorraadje dus iemand anders had er een koopje aan. Succes met het project



De ''schuurvondst'' die ik laatst op de kop had getikt, heb ik wel aan de praat gekregen, alleen kan ik deze niet langdurig testen omdat de waterpomp hiervan kapot is.

Een gele voor 100? Die ben ik niet tegengekomen :o
Ik heb ook nog wel een voorraad onderdelen, maar een hele voor die prijs zou ik niet kunnen laten staan haha. Heb alleen het nadeel, dat ik geen aanhanger of een busje tot mijn beschikking heb momenteel. (en nee ik heb ook geen trekhaak)



Als ik weer zo'n buitenkansje tegen kom stuur ik het wel door naar je. Het betrof een Area in het geel compleet met kenteken en nieuwe uitlaat voor maa 100 euro. Zelf ben ik gestopt met kopen omdat ik er nu 4 heb met kenteken waarvan twee nog geheel opgebouwd dienen te worden. Dat worden winter projecten ::- ik heb een VW Caddy en daar past een hele Area in. Als je een keer hulp nodig hebt met vervoer kan ik je wel helpen hoor. :thumbsup:



Ja is goed. Voor dat geld kan ik ze niet laten staan haha..
Dat zou super zijn, je woont ook niet zo denderend ver, dus dat scheelt!
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Re: Custom Aprilia Area. Update: Nieuwe remmerij

Bericht#40 » 30 aug 2018, 22:00

Inmiddels een beste tijd geleden dat ik überhaupt hier op het forum geweest ben.
Er is niet super veel aan de Area gebeurd, maar toch zijn er wat kleine update's.

Ik heb een tijd terug een polijstschijf machine aangeschaft, om wat kleine dingen makkelijker op te kunnen knappen. Alle originele bouten die terug komen, krijgen dus even een polijstbehandeling.

Ik irriteerde me al langer aan een gedeelte van het subframe, wat ik in mijn ogen maar niet mooi genoeg kreeg. Dus ja, je raad het al; Deze kreeg ook een polijst behandeling:

Het gedeelte waar ik het over heb:

Afbeelding



Na een polijstbeurt:

Afbeelding


Nu ben ik ook met iets begonnen, wat ik al langere tijd in mijn hoofd heb.
Namelijk: Carbon.

Ik ben namelijk verzot op de looks van carbon, en heb het altijd al eens willen proberen om carbon te lamineren over spullen heen. Zo gezegd, zo gedaan, en begonnen om een spoiler van carbon te voorzien:

Afbeelding


Laag carbon gelegd:

Afbeelding


Eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



In mijn ogen niet perfect, maar zeker niet slecht voor een eerste poging.


En ja, alle kapdelen gaan van carbon voorzien worden. Het zal niet ieder zijn smaak zijn, maar ik vind het dik!
4 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer