Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#41 » 11 okt 2018, 18:40

Piet van Zelst schreef:goh dat is een goeie Ard ...

ff denken hoor ....Het begon met de Peugeot 103SP, daarna Citta Gilera, Kawasaki AR50 een derbi scooter (weet het type niet meer), Honda Vision 50, Honda Vision Met-in, Peugeot Velofax, Sym Mio, CPI Aragon GP, Sym Fiddle 2, Peugeot Kisbee, Sym Orbit 50 en nu de Kymco Agility 16+ euro4.

moet zeggen dat de Honda Vision 50 echt de scooter was die het snelste optrekte.

Dus heb wel wat ervaring op brom/scootergebied.

Ik moet zeggen de Agility 16+ is echt niet de snelste, maar hij rijd gewoon lekker ontspannen.
Je voelt inderdaad wel dat hij niet echt veel vermogen heeft maar dat vind ik niet erg .

Hij trekt vlot genoeg op en rijd lekker standaard .

Wel weet ik dat als je met de software gaat knoeien en hem harder laat lopen dat hij overtoeren gaat maken en niet echt lekker meer loopt (dat heeft mijn dealer mij verteld).

Ik gebruik de Agility voor woon/werk en rijd 40KM per dag .


Dat is een aardige waslijst met scooters Piet en je geeft het zelf al aan de Agility is de snelste niet en heeft weinig vermogen daarom waarschuw ik ook voor mensen en zeker jonge mensen van kijk uit wat je doet want de scooter ziet er veel sportiever uit dan dat hij rijd en is lastig tot zeer lastig beter te krijgen en er hangt een flink kostenplaatje aan .
Alleen met new Sento software ben je er niet dan maakt hij erg veel overtoeren en daar heeft je dealer helemaal gelijk in en ook met de tandwielen erbij vond ik dat nog maar na afgelopen zaterdag is door eigenlijk een kleine ingreep het toerental variabeler geworden en trekt de scooter ook wat beter door dus voorlopig ben ik tevreden maar ik ben inmiddels ook een beetje verliefd geworden op een andere Kymco en in een ander topic over de new People s heb ik er iets over geschreven en ook wat er aan te doen is om hem wat leuker te laten rijden .

Groeten Ard .
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#42 » 11 okt 2018, 18:56

Ik heb volgens mij een keer op dit forum ergens gelezen dat de Agility 16+ prima zou rijden met een mallosi vario met dr pulley sliders ... Die eigenaar zou er 60km/h mee rijden en prima trekkracht..

Stukje tekst uit een ander scooter forum aangaande de 16+:

“Maar er is goed nieuws mbt mijn 50 cc 16+. Er is een andere drukveer gemonteerd, een slappere en hij gaat sneller van zijn plek, komt sneller op toeren, houd zijn toeren ook vast bij geringe tegenwind, de top met wind mee is hoger. Ik tik nu op de teller net geen 60 km/h aan. Scheelt de dikte van de wijzer.

Wat is er zoal aan gedaan

Sportvario
Slappere drukveer
Toeren begrenzer doorgeknipt

Meer kan er niet gedaan worden zonder dat je het blok inwendig moet aanpakken.

Ik ben tevreden zo“
Laatst gewijzigd door Supreme81 op 11 okt 2018, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#43 » 11 okt 2018, 19:15

Dat klopt volgens mij is dat Herman en ik kan het eens aan hem vragen maar met de snelheid van echte 54 / 55 km zit ik wel aan mijn tax of liever gezegd aan mijn max dus hou ik het even achter de hand .
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#44 » 11 okt 2018, 19:15

Ik vraag mij af of de uitstoot nog binnen de perken blijft als de scooter andere software krijgt en zomaar hoger in toeren kan draaien...
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#45 » 11 okt 2018, 19:43

le Rouge schreef:Dat klopt volgens mij is dat Herman en ik kan het eens aan hem vragen maar met de snelheid van echte 54 / 55 km zit ik wel aan mijn tax of liever gezegd aan mijn max dus hou ik het even achter de hand .


Met die topsnelheid hoef je je geen zorgen te maken op de rollenbank. Mijn Liberty rijdt 60/61 op de teller en maakt 55km/h op de rollenbank..
0 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#46 » 11 okt 2018, 19:45

Daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden maar ik ben bang dat alleen de euro 4 sticker op het front nog echt is :D
Deze opmerking was uiteraard voor Meatlove :)
1 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#47 » 11 okt 2018, 19:54

Dat was een carburateur versie want toerenbegrenser draden doorknippen is er bij mij niet bij .
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#48 » 11 okt 2018, 20:26

le Rouge schreef:Dat was een carburateur versie want toerenbegrenser draden doorknippen is er bij mij niet bij .


Klopt. Met een injectie is dat lastig.
Persoonlijk zou ik die setup meteen proberen.. kost de kop ook niet..
0 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#49 » 11 okt 2018, 21:02

Nee das waar en zeker niet met in verhouding wat ik al uitgegeven heb .
Ik ga als ik tijd heb er aan beginnen maar met een fulltime baan en een taak als mantelzorger kom ik vaak tijd te kort .
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#50 » 11 okt 2018, 21:16

le Rouge schreef:Nee das waar en zeker niet met in verhouding wat ik al uitgegeven heb .
Ik ga als ik tijd heb er aan beginnen maar met een fulltime baan en een taak als mantelzorger kom ik vaak tijd te kort .


Begrijp je volkomen! Alles op z’n tijd.. ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer