Sym symphony ST van blijerijder

B.R.

Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#1 » 28 apr 2018, 22:29

Vandaag 9000 km aangetikt. Heb de brommer nu 11 maanden. Probleemloos de winter door, nou ja op een klein beetje schommelen na, in de eerste 5 min van de kou. Rijdt 1:50 zonder olieverbruik met een iets dunnere varioring en de rest standaard. Onderhoud doe ik zelf want garantie bij de dealer is duurder. Hiervoor 9 jaar op een New Dink gereden, maar dit bevalt ook heel goed.
Uitlaat in die maanden 2x overgespoten. Ziet er nog goed uit. Alle bouten in (koper)vet. Spanningregelaar geeft met licht 13.9 V aan, zonder 14.5V. Hoop er nog lang mee te rijden.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#2 » 28 apr 2018, 23:34

blijerijder schreef:Vandaag 9000 km aangetikt. Heb de brommer nu 11 maanden. Probleemloos de winter door, nou ja op een klein beetje schommelen na, in de eerste 5 min van de kou. Rijdt 1:50 zonder olieverbruik met een iets dunnere varioring en de rest standaard. Onderhoud doe ik zelf want garantie bij de dealer is duurder. Hiervoor 9 jaar op een New Dink gereden, maar dit bevalt ook heel goed.
Uitlaat in die maanden 2x overgespoten. Ziet er nog goed uit. Alle bouten in (koper)vet. Spanningregelaar geeft met licht 13.9 V aan, zonder 14.5V. Hoop er nog lang mee te rijden.

Welke aanpassing deed je zodat je lamp uitgeschakeld kan worden? Merk je dat je minder zichtbaar bent overdag?
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#3 » 29 apr 2018, 09:23

Zonder licht ben je minder zichtbaar. Dat is een feit.
Bovendien is het voor scooters vanaf een bepaald bouwjaar verplicht dat het licht aan is als je rijd.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#4 » 29 apr 2018, 09:45

En geldt dat ook als je scooter uitgerust is met dagrijverlichting ?
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#5 » 29 apr 2018, 10:32

Volgens mij is het zo dat moderne scooters overdag verplicht dimlicht moeten voeren. Ondanks de dagrijverlichting. Dit is niet alleen in Nederland, maar ook in veel van onze buurlanden zo.
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

B.R.

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#6 » 29 apr 2018, 10:52

Ik heb er een schskelaar tussen gezet. Je grootlichtlampje brandt dan wel als je alleen met dagrijverlichting rijdt. Het is bij nieuwe brommers inderdaad verplicht om altijd dimlicht te voeren, maar in de lichtmaanden met mooi weer vind ik dat overdreven en spaar ik de lamp een beetje.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#7 » 29 apr 2018, 10:58

Ok, dank jullie wel. Weer wat geleerd. Had er op internet al naar gezocht, maar werd er niet veel wijzer van.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#8 » 29 apr 2018, 12:37

blijerijder schreef:Ik heb er een schskelaar tussen gezet. Je grootlichtlampje brandt dan wel als je alleen met dagrijverlichting rijdt. Het is bij nieuwe brommers inderdaad verplicht om altijd dimlicht te voeren, maar in de lichtmaanden met mooi weer vind ik dat overdreven en spaar ik de lamp een beetje.


Ik vind veiligheid belangrijker als een lampje. Om deze reden heb ik ook meteen de standaardbanden vervangen voor betere.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#9 » 29 apr 2018, 13:16

Reyn schreef:Ik vind veiligheid belangrijker als een lampje. Om deze reden heb ik ook meteen de standaardbanden vervangen voor betere.

+1
Daarom heb ik ook een (iets fellere) LED-lamp. En rijd ik in de wintertijd met extra reflectie op mijn jas. En dat laatste merk je vooral heel goed.
Komende winter gaan er winterbanden aangeschaft worden.
0 x

B.R.

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#10 » 28 mei 2018, 19:01

Wat word ik blij als ik tank. Vandaag bij 275 km ging er 5.44 L in, wat neerkomt op 1:50,5.
Ik klaag niet. Binnenkort de 10.000 km beurt. Onderdelen voor onderhoud zijn besteld.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer