Sym symphony ST van blijerijder

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#21 » 19 sep 2018, 15:03

Klinkt alsof je lekker bezig bent geweest. Moest je veel loshalen om de voorkap eraf te krijgen? En waar zit de spanningsregelaar precies?
Je hebt niet toevallig foto's gemaakt?
0 x

B.R.

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#22 » 19 sep 2018, 16:47

Nee geen foto's helaas. De regelaar zit aan 2 bouten tegen de stuurkolom. Je moet inderdaad wel veel loshalen. Met name de driehoek met het logo was even puzzelen, maar is een kliksysteem dat er wel af moet want daaronder zit een bout waar de hele kap aan hangt. Als je het precies wil weten stuur dan een pb dan kan ik je bellen als je wil.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#23 » 19 sep 2018, 18:28

Bedankt voor het aanbod. :thumbsup:

Ik denk dat ik zo alle informatie wel heb.
0 x

B.R.

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#24 » 14 mar 2019, 13:32

Van de week deed de startmotor het niet meer. Wel een klik, soms één draai en stop. Kunnen een paar dingen zijn: zwak contact, zwakke accu. Om bij de startmotor te komen moet het achterspatbord los. Gelukkig heb ik een heftafel, dus dat is makkelijk. Bij de startmotor gekomen zie ik dat de aansluiting er volledig naast ligt. Reden: door de dealer zijn bij de aflevering alle draden uit het zicht (en uit het water) gehouden door deze met een tyrap aan het frame te binden. Gevolg: de draad komt onder spanning te staan en na twee jaar heen en weer breekt de aansluiting dus gewoon af. Deze heb ik met veel improvisatietalent weer kunnen repareren, want de startmotor is nog prima. De draad wordt nu tegen het contact gehouden m.b.v. twee tyraps. Gelijk maar de remblokken voor en achter vervangen, deze waren op 3/4 afgesleten. Tijdje terug al de spanningsregelaar vervangen. Kon een origineel krijgen voor 25 euro. (Nieuw). Toen ook de rollen vervangen. Dit doe ik om de 5000 km, hoewel de rollen dan eigenlijk nog maar weinig slijtage tonen overigens.
Kortom, na 16.500 km nog steeds tevreden!
1 x

B.R.

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#25 » 07 jun 2019, 15:33

Vandaag de olie van het carter en de overbrenging ververst en tevens de riem vervangen, weer door een originele. Dat doe ik altijd om de 20.000 km, bevalt me goed. Ik ga niet met een goedkope riem rijden. Tevens de bougie vervangen, die er mooi koffiebruin uitzag. Verder alles even nagekeken en op een slechte accu na niets gevonden. De accu laat ik even zo, alleen 's morgens moet ik hem 1x aantrappen en loopt ie. Luchtfilter zag er nog goed uit. De scooter loopt 1:56, na deze beurt wellicht nog zuiniger want met de nieuwe riem maak ik 6400 toeren bij 50 op de teller, eerst 6600. Ik ga het zien.
2 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#26 » 07 jun 2019, 16:48

Nou, dan is alles voorhanden om er (voorlopig) nog eens 20.000 km bij te zetten.
Luchtfilter kan er nog goed uitzien en toch gedeeltelijk verstopt zitten. Dat is nu een van de dingen waar ik niet op bezuinig. Standaard elke 8.000 km een nieuwe luchtfilter, kost maar 12 €.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

B.R.

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#27 » 15 jun 2019, 12:46

Na het laatste onderhoud inmiddels een paar keer getankt. Wat ik vermoedde komt uit: de scooter rijdt zeer zuinig. De laatste keer 5.6 L bij 340 km. 1:60,7 dus. Ik rijd dan 50 op de teller met 6300 toeren.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym symphony ST van blijerijder

Bericht#28 » 15 jun 2019, 13:45

Dat betekent dat je vario afstelling (rolletjes bv.) nu optimaal is.
Misschien kan het nog zuiniger als je bandendruk 2,5 bar + is.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer