Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#41 » 06 apr 2019, 17:20

Nou de Wodonar is klaar.
Malossi vertanding d'r in. En weg(!) is het irritante begrenzingslawaai...en richting 60 op teller (raakt m net niet aan)!
Onderweg een filmpje geschoten, maar ..... niet goed gericht op teller :P Dus mislukt!
Zal dat van de week even overdoen. 2 lange rechte stukken geskeurd en ik ben een tevreden rijder nu.
Vanaf maandag kan ik het viaduct Mauritskade/Rhijnspoorplein in Amsterdam testen, reuze benieuwt daarnaar :)
En een 10+ voor de dealer! Niets berekend! (Joop Harmans Scooters XL)
Laatst gewijzigd door Wodonar op 08 apr 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#42 » 06 apr 2019, 22:35

Wodonar schreef:Nou de Wodonar is klaar.
Malossi vertanding d'r in. En weg(!) is het irritante begrenzingslawaai...en richting 60 op teller (raakt m net niet aan)!
Onderweg een filmpje geschoten, maar ..... niet goed gericht op teller :P Dus mislukt!
Zal dat van de week even overdoen. 2 lange rechte stukken geskeurd en ik ben een tevreden rijder nu.
Vanaf maandag kan ik het viaduct Mauritskade/Rhijnspoorplein in Amsterdam testen, reuze benieuwt daarnaar :)
En een 10+ voor de dealer! Niets berekend!


Dat zijn goede berichten! En dus een oplossing voor anderen die met een dergelijke Agility 16+ rijden..
Dus de acceleratie alsmede de topsnelheid zijn positief veranderd..?! Wat was de topsnelheid ervoor..?
Filmpje zou leuk zijn...! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#43 » 06 apr 2019, 22:46

zo ook wle mooi zijn om dan de naam van de dealer te vertellen ;-) misschien een beetje reclame maken en dat andere ook weten waar ze terecht kunnen voor goede service :thumbsup:

maar zeker mooi opgelost door de dealer
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#44 » 07 apr 2019, 10:41

Mallossi Multivar erin en op naar de 65 op de teller.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#45 » 07 apr 2019, 17:55

Supreme81 schreef:
Wodonar schreef:Nou de Wodonar is klaar.
Malossi vertanding d'r in. En weg(!) is het irritante begrenzingslawaai...en richting 60 op teller (raakt m net niet aan)!
Onderweg een filmpje geschoten, maar ..... niet goed gericht op teller :P Dus mislukt!
Zal dat van de week even overdoen. 2 lange rechte stukken geskeurd en ik ben een tevreden rijder nu.
Vanaf maandag kan ik het viaduct Mauritskade/Rhijnspoorplein in Amsterdam testen, reuze benieuwt daarnaar :)
En een 10+ voor de dealer! Niets berekend!


Dat zijn goede berichten! En dus een oplossing voor anderen die met een dergelijke Agility 16+ rijden..
Dus de acceleratie alsmede de topsnelheid zijn positief veranderd..?! Wat was de topsnelheid ervoor..?
Filmpje zou leuk zijn...! :thumbsup:


Er is geen verandering aan acceleratie, top rijdt ie nu 60 en hier en daar zelfs eroverheen. Voorheen was dat 52 a 53 (alles op teller) en dan vanaf 51 al begrenzing horen miepen. Dat begrenzingslawaai is nu totaal verdwenen! Heeft zelfs een nieuw geluidje bij minderen snelheid, mooier :)

Dealer: Joop Harmans Scooters XL

https://youtu.be/ETuitsyluog

Gereden vandaag o.a. langs Noorder IJ- en Zeedijk (vanuit Amsterdam Noord naar Zaandam) waar filmpje gemaakt is.
Sorry voor het scheve beeld :)
Laatst gewijzigd door Wodonar op 08 apr 2019, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#46 » 07 apr 2019, 18:24

Ziet er goed uit. Denk dat je een van de eerste bent met deze resultaten. Had ik deze aanpassing maar bij die van mij destijds.. Had ik m zeker niet weggedaan toen.
Heb ook het idee dat de topsnelheid nog wel hoger ligt dan 60km/h. Denk dat 65km/h ook wel haalbaar is aan de toeren te horen.. Je hoor en ziet ook wel een “dipje” rond de 50km/h. Daarna hoor je duidelijk dat de toeren omhoog gaan en de topsnelheid stijgt..
Kans is groot dat hij nog mooier loopt met een sport vario van Malossi. Maar anderzijds, als hij nu fijn rijdt en geheel naar je zin is moet je niks meer veranderen.. ;)
1 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#47 » 07 apr 2019, 18:37

Supreme81 schreef:Ziet er goed uit. Denk dat je een van de eerste bent met deze resultaten. Had ik deze aanpassing maar bij die van mij destijds.. Had ik m zeker niet weggedaan toen.
Heb ook het idee dat de topsnelheid nog wel hoger ligt dan 60km/h. Denk dat 65km/h ook wel haalbaar is aan de toeren te horen.. Je hoor en ziet ook wel een “dipje” rond de 50km/h. Daarna hoor je duidelijk dat de toeren omhoog gaan en de topsnelheid stijgt..
Kans is groot dat hij nog mooier loopt met een sport vario van Malossi. Maar anderzijds, als hij nu fijn rijdt en geheel naar je zin is moet je niks meer veranderen.. ;)


Ik snap je helemaal!
Dat dipje viel mij inderdaad ook op, zo rond de 45/50. Daarna trekt ie mooi door.
Een stukje eerder reed ie ook inderdaad iets over de 60 heen.
En het geluid is super mooi nu, zonder dat gegier van de begrenzing.
Ik vind het wel goed zo, harder wordt linker voor mij :P Maar hij kan het wel.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#48 » 07 apr 2019, 22:51

Wodonar schreef:
Supreme81 schreef:Ziet er goed uit. Denk dat je een van de eerste bent met deze resultaten. Had ik deze aanpassing maar bij die van mij destijds.. Had ik m zeker niet weggedaan toen.
Heb ook het idee dat de topsnelheid nog wel hoger ligt dan 60km/h. Denk dat 65km/h ook wel haalbaar is aan de toeren te horen.. Je hoor en ziet ook wel een “dipje” rond de 50km/h. Daarna hoor je duidelijk dat de toeren omhoog gaan en de topsnelheid stijgt..
Kans is groot dat hij nog mooier loopt met een sport vario van Malossi. Maar anderzijds, als hij nu fijn rijdt en geheel naar je zin is moet je niks meer veranderen.. ;)


Ik snap je helemaal!
Dat dipje viel mij inderdaad ook op, zo rond de 45/50. Daarna trekt ie mooi door.
Een stukje eerder reed ie ook inderdaad iets over de 60 heen.
En het geluid is super mooi nu, zonder dat gegier van de begrenzing.
Ik vind het wel goed zo, harder wordt linker voor mij :P Maar hij kan het wel.


Ben overigens nog wel nieuwsgierig naar het verbruik met deze setup.. Laat dat nog eens weten als je wilt..?
Bij mijn Agility 16+ viel dat erg tegen namelijk. Was blij als ik de 1/25 haalde.. Maar dat was wel een euro 3 volgens mij..
Veel rijplezier met je “nieuw” rijdende Agility :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#49 » 10 apr 2019, 23:21

Toch een paar "kleine"min puntjes.
De eerste aanloop naar de 40/45 km verloopt trager dan voorheen.
Dat is vooral merkbaar bij het stoppen en optrekken in het verkeer.
En...de aanloop, hellinghoek, van de Schellingwouder- en Amsterdamse brug gaat zoals voor de software update, trager dus.
De trekkracht uit de laatste software update (net voor de tandas verandering) is een beetje weg.
Dat is dus even slikken, nadenken over wat nu.
Volgens dealer is dat nu niet te fiksen, wie weet bij een volgende software update.
Of terug naar vorige software, een optie, maar ik ben wat huiverig voor de optie.
Een Malossi sport vario zie ik niet zitten, dan knalt ie over de 60 heen.
Of..dan maar toch een keer Allbike?
Ik kijk het nog even aan. En loer even rond.

*Supreme81 Kwa verbruik ben ik een en ander vergeten van de week bij het tanken, zal er de volgende keer aan denken.
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#50 » 11 apr 2019, 07:13

Wodonar schreef:Toch een paar "kleine"min puntjes.
De eerste aanloop naar de 40/45 km verloopt trager dan voorheen.
Dat is vooral merkbaar bij het stoppen en optrekken in het verkeer.
En...de aanloop, hellinghoek, van de Schellingwouder- en Amsterdamse brug gaat zoals voor de software update, trager dus.
De trekkracht uit de laatste software update (net voor de tandas verandering) is een beetje weg.
Dat is dus even slikken, nadenken over wat nu.
Volgens dealer is dat nu niet te fiksen, wie weet bij een volgende software update.
Of terug naar vorige software, een optie, maar ik ben wat huiverig voor de optie.
Een Malossi sport vario zie ik niet zitten, dan knalt ie over de 60 heen.
Of..dan maar toch een keer Allbike?
Ik kijk het nog even aan. En loer even rond.

*Supreme81 Kwa verbruik ben ik een en ander vergeten van de week bij het tanken, zal er de volgende keer aan denken.


zou de sportvario juist wel proberen. Deze kan de acceleratie goed verbeteren. Mocht deze scooter daarna qua top echt te hard gaan kunnen ze altijd even een ringetje plaatsen..
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer