Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#21 » 29 jul 2018, 22:01

Dank dank! :thumbsup:

Ik zal m'n best doen om m heel te houden :)
Heb inmiddels wel door dat de overgang van schijfrem naar trommelrem (achter) best weer wennen is.
Vandaar ook waarschijnlijk mijn inschattingsfout net voor de aanrijding?
0 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#22 » 21 aug 2018, 23:03

Ik weet nu waardoor ik de aanrijding had, van schijfrem (achter) naar trommelrem is een heel verschil.
De trommelrem remt aanzienlijk trager. Dat is dus wennen.

Net als het vorige type (Kymco Agility city 16 euro2) zijn er problemen met ook dit type.
Vaak gieren de toeren je om de oren. Of het oprijden gaat te traag.
Zodra ik het viaduct (Mauritskade-Rhijnspoorplein) onderdoor ga maakt de scooter hoge toeren en houd duidelijk in, zowel bij neergaande als opwaartse hellend rijweg onder viaduct.
De Schellingwouderbrug & Amsterdamsebrug pakt ie redelijk. Omdat de hellinghoek rustig is.Op teller zakt ie naar rond 50/53 bij oprijden brughelling (de Sym deed dat net iets beter en sterker).
Nog geen harde tegenwind gehad, dus dat is nog niet bekend.
Totaal komt teller bij normaal vlak rijden niet hoger dan 57/58, dus iets minder dan 60 (op teller).

Vaak moet ik voor een rij situatie inhouden en daarna wil ik doorrijden en dat gaat dan traag, traag in op snelheid komen.
Te traag naar mijn zin en te traag voor het verkeer.

Een raar geluid is hoorbaar op hogere snelheid en komt naar alle waarschijnlijkheid vanuit draaigedeelte (foto 1, weet niet hoe dat heet)
Of het door de wind komt weet ik niet, maar hoe of waar of in welke richting ik ook rij, dat geluid komt steeds terug.
Irritant!

Vaak bij stationair (warme motor!) voor bijv. een stoplicht een te hoge stationair, wat raar is?


Nu net 750 op teler en bij 1000 afgesproken (vandaag) dat er naar oplossing gezocht is ondertussen (nog andere trekveertjes, rollen of een software aanpassing via een externe leverancier, die dat ook voor Sym etc doet) Op dit moment werkt ie mede door de injectie, op SENTO software en betere trekveertjes. maar dat is het dus niet niet.
Als er niets uitkomt dan betwijfel ik mijn keuze. En zal het inruilen worden.

Ik meld me weer :)


Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#23 » 25 sep 2018, 20:59

Scooter heeft de eerste beurt (1000 km) gehad
Al reeds enkele weken aangegeven bij dealer wat er naar mijn idee en gevoel allemaal niet goed is

Dealer besloot vanwege de klachten eens te kijken bij achterwiel (vario aandrijving) en zag dat daar iets niet goed zat,
soms blijft de boel daar "kleven" was hem bekend en dat was blijkbaar hier dus ook het geval.
Verder nieuwe variorollen (zelfde maat/type) en opnieuw de software er in

Nu geen slecht optrekken bij stoplichten of te langzaam opkomen bij in het verkeer inhouden en weer gas moeten geven
Het gaat zowaar op een scooter lijken :)

Over 3 a 4 weken komt er via een externe partij een andere tandaandrijving voor in het achterwiel
Dit zal een en ander nog beter laten rijden
Kymco denkt wel mee, maar een externe partij komt met de oplossing uiteindelijk
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#24 » 25 sep 2018, 21:31

Ik vind het erg jammer dat je ook hiermee weer gedonder hebt. De Symphony heb je misschien net te vroeg weggedaan en nu ben je weer proefkonijn op de Agility. Het klinkt wel dat hier meer voor nodig is om er wat van te maken dan bij de SYM.

Ik hoop dat je er alsnog tevreden mee wordt. Telkens een half jaar ontevreden rondrijden en weer inruilen lijkt mij ook niet ideaal...
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#25 » 25 sep 2018, 21:50

ik heb van een dealer in de buurt begrepen dat er eigenlijk een people s overbrenging in komt tenminste wat tandwiel verhouding betreft.
en de vertanding dus ietsje anders is dan standaard.
maar de externe party werkt in opdracht van kybe nederland die laat ze daar dus maken ivm de enorme prijs van een originele set uit een people s
kwaliteit zal vergelijkbaar zijn..
nou inderdaad zo ben je lekker proefkonijn..
en als straks de volgende scooters perfect rijden zeggen de eigenaren in snap niet dat ze zo zeurden over deze scooter jaja!
gelukkig is er licht aan de horizon!]
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#26 » 03 okt 2018, 23:13

Meatlove schreef:Ik vind het erg jammer dat je ook hiermee weer gedonder hebt. De Symphony heb je misschien net te vroeg weggedaan en nu ben je weer proefkonijn op de Agility. Het klinkt wel dat hier meer voor nodig is om er wat van te maken dan bij de SYM.

Ik hoop dat je er alsnog tevreden mee wordt. Telkens een half jaar ontevreden rondrijden en weer inruilen lijkt mij ook niet ideaal...


Je hebt helemaal gelijk, net iets te snel ingeruild. Mijn ST was motorisch beter dan deze Kymco.
Ik geef ze een kans en hoop op die nieuwe achterwiel overbrenging. Nu al merk ik verschil, dus ben al wel wat blijer :)

Hoe ist met jou ST ?
0 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#27 » 03 okt 2018, 23:19

tomosje schreef:ik heb van een dealer in de buurt begrepen dat er eigenlijk een people s overbrenging in komt tenminste wat tandwiel verhouding betreft.
en de vertanding dus ietsje anders is dan standaard.
maar de externe party werkt in opdracht van kybe nederland die laat ze daar dus maken ivm de enorme prijs van een originele set uit een people s
kwaliteit zal vergelijkbaar zijn..
nou inderdaad zo ben je lekker proefkonijn..
en als straks de volgende scooters perfect rijden zeggen de eigenaren in snap niet dat ze zo zeurden over deze scooter jaja!
gelukkig is er licht aan de horizon!]
roelf


Dank voor je info!
Mijn dealer doet wat stoere geheim taal over die nieuwe overbrenging.
Ik merk het wel, hij weet inmiddels hoe ik er over denk als een en ander niet opgelost word.

Ik blijf nog hopen! :)
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#28 » 03 okt 2018, 23:23

Met mijn ST is het goed. Uiteindelijk helemaal tevreden. :thumbsup:
Ik heb 'm zelfs wat langzamer laten lopen afgelopen weekend, want ik reed 69 op de teller...
1 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#29 » 03 okt 2018, 23:34

Wodonar schreef:
Een raar geluid is hoorbaar op hogere snelheid en komt naar alle waarschijnlijkheid vanuit draaigedeelte (foto 1, weet niet hoe dat heet)
Of het door de wind komt weet ik niet, maar hoe of waar of in welke richting ik ook rij, dat geluid komt steeds terug.
Irritant!

Afbeelding



Rare geluid kwam dus van einddop uitlaat waarvan 1 van drie bouten miste. Dat ging dus klepperen bij hogere snelheid.
Ook de 4 bouten van beschermkap zaten losser dan ze mochten
Alles weer ok sinds de servicebeurt

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: Wodonar's Kymco Agility 16+ 4T Euro4 Injectie (2018)

Bericht#30 » 04 okt 2018, 00:01

Dat had ik ook met mijn oude Agility 16 inch.
Werd ook helemaal lijp van een geluid bij bepaalde toeren... was toen ook de boutjes van het hitteschild.

Als je misschien interesse hebt, ik heb nog wat verse rubbers en schroeven liggen voor het hitteschild, ik heb daar zelf niks meer aan.
0 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer