400Km op de AGM VX50
Geplaatst: 11 jun 2018, 15:54
nou omdat we hem toch te leen hadden voor het weekend hebben we gelijk maar wat Km`s weggezet op de privescooter van mijn motordealer, een echt objectieve revieuw kan ik er niet van maken want Bruintje had de nodige mod`s al achter de kiezen, dus het ding gaat als de brandweer......
het voorscherm was eraf gehaald, al weet ik daar de reden niet voor IK heb het ding niet gemist ! !
de eerste indruk mer rijden was dat ie ontzettend licht aanvoelt en stuurt als een scheermes, maar ik kom dan ook van de CR af en dat rijdt allemaaal wat minder nerveus als een scooter, in EHV de eerste Km`s ff rustigaan gedaan om aan het ding te wennen en natuurlijk om onze vrienden in het blauw niet over de rooie te jagen, ik moet wel zeggen dat ik rijden zonder helm TOT 40 Km/h wel aardig vind maar daarna gaat de er snel vanaf, mijn gevoel van veiligheid gaat quadratisch met de snelheid omhoog........
het dashbordje ziet er simpel en overzichtelijk uit en bevat naast snelheids en tankmeter ook een volt meter voor de accu....
de indicatielampjes zijn mooi helder en ook in de felle zon goed te zien, voor `s avonds is de dashbord verlichting in het rood uitgevoerd en voldoet meer dan genoeg.
Het knoppenspul op het stuur voelt robuust(om niet te zeggen ietwat lomp) aan maar geeft wel een duidelijk gevoel als je een schakelaar omzet.
het is zeker een scooter die geschikt is voor de langere medemens onder ons zelfs @Marco_61 met zijn 1.87 Mtr.had geen enkele moeite om een comfortabele zit positie op de ietwat harde zadel te vinden(nog niet ingezeten?)deze werd na de Km`s wel wat soepeler. ruimte voor zijn benen en knieen was er meer dan voldoende, ik had met mijn 1.80 Mtr. zelfs een beetje moeite om stabiel op de grond te staan. de vering is goed hard want je voelt elke hobbel, maar kan zijn dat ik met mijn 75 Kg aan de lichte kant ben. zijsteun en middenbok doen hun werk maar ik vind de zijsteun net een klein beetje aan de korte kant, hier zit wel startbeveiliging op.
het motortje doet prima zijn werk alleen vind ik hem wat laat oppakken en met stoppen wat lang op toeren blijven, boven de 50 fluit ie wat maar dit mag niet storend genoemd worden. verders een mooi stil en trillingsvrij blokje ! !
vanaf het moment dat ie oppakt blijft ie mooi op toeren tot zijn top(zelfs zwaar illegaal voor bromfietsen) en wind mee of tegen maakt maar 5 Km/h uit. wat er aan het blokje gedaan is weet ik niet maar het loopt lekker door ! !
de bandjes zijn net zoals op de CR van het Nylontype maar een stuk zachter en hebben met warm weer voldoende grip, maar IK ontkom niet aan de gedachte om deze toch bij aanschaf te vervangen(ik heb er me geen moment onveilig op gevoeld) door kwaliteitsspul ! ! hebben we alleen de achterkant nog over........
Het bagagerekje kan tot 5Kg hebben en zit met een plasticklem aan het opstaande beugeltje voor mijn gevoel doet het ietwat iel aan maar zal best voor zijn taak berekend zijn. (of je moet de gewichten uit de sportschool mee willen j*tten )
het achterlicht vind ik ietwat aan de lompe kant maar dat is een kwestie van smaak, de knipperlichten vind ik goedkoop ogen met zo`n oranje peertje erin(zou best vervangen mogen worden voor LED`S)
het spatbordje is ook wat aan de korte kant dus je gooit met vuil weer het water ver omhoog(maak je geen vrienden mee)
alles bij mekaar genomen is het een leuke modern ogende retro met een degelijk blokje eronder(zelfde blok deed ik in 4 jaar 60K mee, probleemloos) die geschikt is voor de langere mens(1.70+) het voelt allemaal wat plastic aan maar wat wil je....... voor zowat 1/3 van de prijs van een Vespa ! !
het voorscherm was eraf gehaald, al weet ik daar de reden niet voor IK heb het ding niet gemist ! !
de eerste indruk mer rijden was dat ie ontzettend licht aanvoelt en stuurt als een scheermes, maar ik kom dan ook van de CR af en dat rijdt allemaaal wat minder nerveus als een scooter, in EHV de eerste Km`s ff rustigaan gedaan om aan het ding te wennen en natuurlijk om onze vrienden in het blauw niet over de rooie te jagen, ik moet wel zeggen dat ik rijden zonder helm TOT 40 Km/h wel aardig vind maar daarna gaat de er snel vanaf, mijn gevoel van veiligheid gaat quadratisch met de snelheid omhoog........
het dashbordje ziet er simpel en overzichtelijk uit en bevat naast snelheids en tankmeter ook een volt meter voor de accu....
de indicatielampjes zijn mooi helder en ook in de felle zon goed te zien, voor `s avonds is de dashbord verlichting in het rood uitgevoerd en voldoet meer dan genoeg.
Het knoppenspul op het stuur voelt robuust(om niet te zeggen ietwat lomp) aan maar geeft wel een duidelijk gevoel als je een schakelaar omzet.
het is zeker een scooter die geschikt is voor de langere medemens onder ons zelfs @Marco_61 met zijn 1.87 Mtr.had geen enkele moeite om een comfortabele zit positie op de ietwat harde zadel te vinden(nog niet ingezeten?)deze werd na de Km`s wel wat soepeler. ruimte voor zijn benen en knieen was er meer dan voldoende, ik had met mijn 1.80 Mtr. zelfs een beetje moeite om stabiel op de grond te staan. de vering is goed hard want je voelt elke hobbel, maar kan zijn dat ik met mijn 75 Kg aan de lichte kant ben. zijsteun en middenbok doen hun werk maar ik vind de zijsteun net een klein beetje aan de korte kant, hier zit wel startbeveiliging op.
het motortje doet prima zijn werk alleen vind ik hem wat laat oppakken en met stoppen wat lang op toeren blijven, boven de 50 fluit ie wat maar dit mag niet storend genoemd worden. verders een mooi stil en trillingsvrij blokje ! !
vanaf het moment dat ie oppakt blijft ie mooi op toeren tot zijn top(zelfs zwaar illegaal voor bromfietsen) en wind mee of tegen maakt maar 5 Km/h uit. wat er aan het blokje gedaan is weet ik niet maar het loopt lekker door ! !
de bandjes zijn net zoals op de CR van het Nylontype maar een stuk zachter en hebben met warm weer voldoende grip, maar IK ontkom niet aan de gedachte om deze toch bij aanschaf te vervangen(ik heb er me geen moment onveilig op gevoeld) door kwaliteitsspul ! ! hebben we alleen de achterkant nog over........
Het bagagerekje kan tot 5Kg hebben en zit met een plasticklem aan het opstaande beugeltje voor mijn gevoel doet het ietwat iel aan maar zal best voor zijn taak berekend zijn. (of je moet de gewichten uit de sportschool mee willen j*tten )
het achterlicht vind ik ietwat aan de lompe kant maar dat is een kwestie van smaak, de knipperlichten vind ik goedkoop ogen met zo`n oranje peertje erin(zou best vervangen mogen worden voor LED`S)
het spatbordje is ook wat aan de korte kant dus je gooit met vuil weer het water ver omhoog(maak je geen vrienden mee)
alles bij mekaar genomen is het een leuke modern ogende retro met een degelijk blokje eronder(zelfde blok deed ik in 4 jaar 60K mee, probleemloos) die geschikt is voor de langere mens(1.70+) het voelt allemaal wat plastic aan maar wat wil je....... voor zowat 1/3 van de prijs van een Vespa ! !