Sym Jet 14

Gebruikersavatar
opurk
Berichten: 23
Contacteer:

Re: Sym Jet 14

Bericht#21 » 06 aug 2018, 10:27

@Caferacer1974 Want? Als cardetailer heb ik een sealant op het scherm aangebracht waardoor het waterbeading, waterafstotend werkt. Vergelijk het maar met RainX.
0 x
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maak.

Gebruikersavatar
opurk
Berichten: 23
Contacteer:

Re: Sym Jet 14

Bericht#22 » 06 aug 2018, 10:29

@Cees van Wijk
Nog geen USB oplader gemonteerd. En is de foto waarop de houder staat niet duidelijk?
0 x
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maak.

Gebruikersavatar
opurk
Berichten: 23
Contacteer:

Re: Sym Jet 14

Bericht#23 » 08 aug 2018, 16:47

Nou mensen vandaag de bekende punt op de letter i. Op de koffer een rode kap geplaatst. Maakt het nu helemaal af. En het breekt die overheersende zwarte kap. Nu toeren en genieten.

Afbeelding
5 x
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maak.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Sym Jet 14

Bericht#24 » 08 aug 2018, 16:50

staat heel mooi en mooie schooter ook
en hoe bevalt de koffer achter op :-)
ik heb dan wel een 39 L maar ik ben er heel erg te vrede over , en hoef geen wiskunde leraar te zijn om dingen er in te doen , ruimte zat :worshippy:

Ik zou het voorspatbord ook rood gemaakt hebben
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
opurk
Berichten: 23
Contacteer:

Re: Sym Jet 14

Bericht#25 » 08 aug 2018, 17:01

@ravw Nou die voorste spatbord laat ik mooi glanzend zwart. Nee ik ben tevreden zo. Ga nu er lekker mee toeren. Het is welletjes zo. Wel ga ik nog een HowTo maken voor detailing, zeg maar je scooter in nieuwstaat houden.
1 x
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maak.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Sym Jet 14

Bericht#26 » 08 aug 2018, 17:10

opurk schreef:zeg maar je scooter in nieuwstaat houden.


gewoon in een glazen kast zetten en niets mee doen :-)
dan blijft hij nieuw :schater:

maar er moet met een scooter gereden worden , dus wat krasjes en andere dingen komen er dan toch wel er op , maar elke ding heeft ook weer zijn verhaal
Dat maak je brommer over 2 a 3 jaar ook een brommer met een verhaal, die alleen jij weet en dan is het geen ding maar heb je een emotionele band met dat voertuig

Dan pas ga je hem liefde geven :rlol:

Ik heb het ook met de RAW50 ( met andere scooters of brommer zag ik het meer als gebruiksvoorwerp
ze waren leuk maar een band hebben er mee ... nee

maar de RAW50 geeft wel die band , mede door dat ik hier ook al veel meer km mee rijd dan wat ik met de andere brommers heb gedaan , en ik geniet ik nog steeds veel er van om er op te rijden, en ik ben voorlopig ook niet van plan om daar mee te stoppen :yahoo:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Sym Jet 14

Bericht#27 » 08 aug 2018, 21:09

ravw schreef:Ik zou het voorspatbord ook rood gemaakt hebben

Dat was ook mijn eerste reactie toen ik de Jet14 voor het eerst zag.
Mooie scooter, maar jammer dat welke kleur dan ook een zwart voorspatbord heeft...
In kleur was naar mijn mening mooier geweest.
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Sym Jet 14

Bericht#28 » 09 aug 2018, 10:19

Heel mooi ding!! Ik heb serieus overwogen mijn Kymco New Dink van september 2017 hierop in te ruilen. De Sym is wat betreft design echt 10 jaar jonger dan de Kymco.

Toen ik echter in de showroom de buddyseat opentrok schrok ik een beetje, die ruimte eronder is echt maar de helft van de New Dink. Daar liggen bij mij een grote laptop-rugtas, een regenpak, een extra slot, een gereedschapssetje en een poetsdoek voor mijn vizier moeiteloos naast elkaar. Dat gaat in de Sym helaas niet lukken en met m'n rugzak op 60km per dag rijden is voor mij een no-go.

Over dat hoge windscherm; ik ben hobbymatig autodetailer en zeker geen prof. Maar wat ik ook probeerde op mijn hoge scherm, het haalde allemaal niets uit en rijden in de regen in het donker was werkelijk levensgevaarlijk. Je had 3 stoeptegels op de weg kunnen leggen en ik had het nooit gezien.
Ik heb van alles geprobeerd; RainX, Motip RainAway, Mothers Synthetic Wax, Collonite 845, zelfs een probeerflesje Nanolex GlasCoating wat ik ooit op Bimmerfest had gekregen werkte niet. De snelheid van de scooter en dus de druk van de wind op het scherm was bij mij gewoon te laag om de druppels eraf te laten lopen. Terwijl diezelfde producten op het vizier van m'n helm hun werk supergoed doen. Misschien is de hoek van het scherm op de SYM beter/anders en werkt het bij jou wel.... maar ik heb in februari van ellende het hoge scherm eraf gehaald en het originele kuipje teruggezet en er geen moment spijt van gehad :D
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Caferacer1974
Berichten: 37

Re: Sym Jet 14

Bericht#29 » 09 aug 2018, 11:18

opurk schreef:@caferacer1974 Want? Als cardetailer heb ik een sealant op het scherm aangebracht waardoor het waterbeading, waterafstotend werkt. Vergelijk het maar met RainX.


Dat werkt tijdelijk.... In een flinke bui, in het donker zal het zeker niet werken.
Maar dat moet men meestal eerst ondervinden ;)
1 x

Gebruikersavatar
opurk
Berichten: 23
Contacteer:

Re: Sym Jet 14

Bericht#30 » 09 aug 2018, 16:52

Haaa ik proef een uitdaging. Ik hou jullie op de hoogte of het lukt het scherm waterafstotend te krijgen. Vanmiddag diverse buitjes op het scherm gehad. En om eerlijk te zijn het eerste resultaat was nog niet opzienbarend, maar ben er serieus mee bezig. Bij een toepassing wat bruikbaar is, maak ik daar melding van.
1 x
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maak.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Aanmelden  •  Registreer