Advies voor nieuwe scooter

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#21 » 12 aug 2018, 23:33

stoyanov schreef:1 ding is zeker.
Als ie net zo goed is als de oude People, dan zit het kwalitatief wel snor.
Ben benieuwd naar het motortje en de afstelling van de elektronische carburateur.


Ja ik heb 2 jaar geleden ook er aan zitten denken om er een te kopen .. te vervanging van mijn Agility 10 snor
maar toen kwam ik de RAW50 tegen :beauty:..... en de rest is bekent :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#22 » 13 aug 2018, 08:39

Wat dat betreft heeft de People S toch echt een streepje voor op de Symphony ST.
De Kymco wordt hier al neergehaald voor er iemand nog maar een meter mee gereden heeft. :saufen:
0 x

Gebruikersavatar
DarkMatter1980
Berichten: 78

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#23 » 13 aug 2018, 08:59

En de Kymco Super 8 Street.. het oude type reed super lekker.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#24 » 13 aug 2018, 09:30

Meatlove schreef:Wat dat betreft heeft de People S toch echt een streepje voor op de Symphony ST.
De Kymco wordt hier al neergehaald voor er iemand nog maar een meter mee gereden heeft. :saufen:


Dat doet kymco zelf....
De info op de website rammelt aan alle kanten en laat veel ruimte voor speculatie over.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#25 » 13 aug 2018, 11:40

Ik lees hier in deze topic dat iemand op zoek is naar een nieuwe scoot , oke kijkt zo naar verschillende modellen .
Eerst begreep ik een aantal zaken niet maar na wat speurwerk werden een aantal dingen duidelijk.
Oke er worden dus bepaalde keuze's gemaakt en ja na wat gelezen te hebben begrijp ik het ook wat beter.
Dan lees ik bepaalde meningen en dus niet dat er iets wordt neergehaald of zo iets.
Ja er heeft iemand vragen over het mono veer debacle en waarom boven 50cc wel duo veer en 50 cc mono.
Dan zie ik hier en daar iets over het ecs gebeuren en dat er daar vraagtekens geplaatst wordt wat ik trouwens best kan begrijpen in verband dat het nog in de kinderschoenen staat bij de 50cc gebeuren en dus niet merkafhankelijk is.
Daar iemand en intussen al meerdere mensen mee bezig zijn met probleem oplossing te zoeken annex vinden annex oplossen.
Maar ik kan nog steeds niet vinden of ik ben te stom maar ik zie nergens dat de nieuwe People S wordt neer gehaald.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#26 » 13 aug 2018, 12:30

Geloof jij het???
Dit is gewoon een opgeilertje.
De 50cc is nog niet bekend.
Niemand weet het.
Maar ik kan je nu al vertellen dat we ons moeten gaan behelpen met een uitgeklede versie met een goedkoop uitlaatpotje met een stukje plastic er voor.
Geen ABS. Geen tweede schijf. Geen nodoo voorbereidingen etc etc etc .
Ik durf te wedden dat zelfs de speciale prijs voor de koffer en scherm niet gelden voor de 50cc versie.
Maar we gaan het zien....

staat al in de omschrijving .... trommelrem achter
Dus zal ook geen ABS worden maar ik vind de scooters de laatste jaren ook niet meer speciaal ze komen niet meer ehct met wat nieuws
waarvan je zegt .... WOW !!!!
de keuze zijn gewoon te beperkt

Als je kijkt naar het verschil in Motorscooters :worshippy:
de scooters 45 km is gewoon altijd kaal geleverd .. ook zo de schakelbrommers ...

ik heb ook zo iets kleed ze gewoon gelijk goed aan dan maar 500 euro maar wel een complete scooter of schakel
Nu koop je gewoon een frame wat kan rijden en ingepakt zit en klaar :bang!:

net zo als de kleuren ... je heb veel te weinig keuze


En ik zie bij jou de term ECS voorbij komen.
Hoe kom je erop?

En nogmaals, nog niemand heeft m gezien of erop gereden, maar we hebben wel allemaal verstand van de uitvoering waarmee de scooter geleverd gaat worden.

Of zal het zijn dat er een paar nog geen snikker gehad hebben vandaag? :rlol:
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#27 » 13 aug 2018, 12:48

Ieder zo zijn mening en ieder reageert wat zijnde ervaring is.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#28 » 13 aug 2018, 13:20

Ik moet nu helaas gaan werken maar ik beloof dat ik er op terug kom.
Ik baseer mijn mening weldegelijk ergens op.
Edit: ecs/injectie aangepast in eerdere reactie
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#29 » 13 aug 2018, 16:01

In de tekst op de website staat inderdaad verwezen naar de nieuwe Kymco Like Euro 4.
Die heeft injectie
You got me there ...
Overigens wel een dijk van een argument om hem te kopen. Als ik zie hoe groos de Piaggiorijders er mee zijn....
Verder zien we (sorry als ik in herhaling val) een slecht geretoucheerde foto van het zilvergrijze exemplaar, of een uitvoering die niet in NL verkocht gaat worden.
De tekst komt namelijk niet overeen met wat er op de foto staat.
Een meelezer merkte al op dat er achter een trommelrem wordt gemonteerd. Op de foto zien we een schijfrem achter. En een ophangpunt dat op de andere 2 foto's niet zichtbaar is (????).
Ruimte voor discussie dus.
Verder lezen we dat er vóór schijfREMMEN gemonteerd zijn... Ik zie er maar 1. Óók op de motorversie met 2 veren....
En we lezen dat er Bosch ABS op zit.
Uitgaande van het plaatje van de 50cc wat dus niet strookt met de beschrijving neem ik gemakshalve maar aan dat het er ook niet op zit.
Toegegeven; dit is een aanname en ook nog eens een negatieve.
Maar... Ik lees ook hele positieve zaken.
Een frame wat nieuw is. Met grotere stijfheid.
Mooi man. Ik vond de oude People S en de oude People One al een verademing, laat staan deze nieuwe uitvoering. Dat MOET sturen als een scheermes.
Nog 1 aanname. Hele generaties Kymco's worden al sinds mensenheugenis geleverd met hetzelfde afzichtelijke uitlaatpotje....met dito hitteschildje...
Zal me niet verbazen als ook hier deze maal weer op bezuinigd wordt...
Als het inderdaad zo is dat het windscherm en de koffer meegeleverd worden voor 320€ (of je wilt of niet) dan komt de kale prijs feitelijk neer op net geen 2700€ en dat is verdomd netjes voor zo'n scooter.
Zeker als alles wat in de tekst beloofd wordt en op de foto getoond wordt er ook nog eens op zit!
Dan zou ik geneigd zijn om er meteen 2 te bestellen, voor het geval ze zich alsnog bedenken.
Zoals een ieder kan zien is het niet louter azijnzeiken wat Ome Stoya doet....
Ik neem waar en trek daar conclusies uit op basis van het verleden.
Of die conclusies juist zijn zal de tijd uitwijzen.
Kymco doet vooralsnog geen moeite om het te bevestigen of te ontkrachten.
Ik vermoed dat dat komt omdat de 50cc er simpelweg nog niet is. Er is dus ook geen fotomateriaal.
En ja....ook dit is een aanname.
Maar je hoeft geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd om te kunnen concluderen dat foto's en tekst elkaar tegenspreken.
Ik mag aannemen dat ze dat bij Kymco ook in de gaten hebben....
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#30 » 13 aug 2018, 17:03

@stoyanov. Dat die kymco 2700 euro gaat kosten kun je wel vergeten. Je moet er de rijklaarkosten nog bijtellen.Hij gaat dus 3199 kosten. https://scooterstore.nl/kymco-new-people-s-2018/. Toch een behoorlijke smak geld.
Gr, Marco.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer