Advies voor nieuwe scooter

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#31 » 13 aug 2018, 17:24

Marco_61 schreef:@stoyanov. Dat die kymco 2700 euro gaat kosten kun je wel vergeten. Je moet er de rijklaarkosten nog bijtellen.Hij gaat dus 3199 kosten. https://scooterstore.nl/kymco-new-people-s-2018/. Toch een behoorlijke smak geld.
Gr, Marco.


2700 als je het verplichte optiepakket niet meerekent.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#32 » 13 aug 2018, 17:47

Marco_61 schreef:@stoyanov. Dat die kymco 2700 euro gaat kosten kun je wel vergeten. Je moet er de rijklaarkosten nog bijtellen.Hij gaat dus 3199 kosten. https://scooterstore.nl/kymco-new-people-s-2018/. Toch een behoorlijke smak geld.
Gr, Marco.


hebben ze een dealtje bij Tupperware ?
of denken ze wat die italianen (Vespa) kunnen kunnen wij ook wel :rlol: of Fransen ( Peugeot )
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#33 » 13 aug 2018, 17:59

stoyanov schreef:
Marco_61 schreef:@stoyanov. Dat die kymco 2700 euro gaat kosten kun je wel vergeten. Je moet er de rijklaarkosten nog bijtellen.Hij gaat dus 3199 kosten. https://scooterstore.nl/kymco-new-people-s-2018/. Toch een behoorlijke smak geld.
Gr, Marco.


2700 als je het verplichte optiepakket niet meerekent.


Ja, maar zo moet je niet tellen. Dat optiepakket zit er sowieso bij, of je hem nu wilt of niet. Dan vind ik 3200 euro toch veel geld. Voor een paar honderd euro meer koop je een vespa touring.

Sorry @Daxtalion dat ik je topic gekaapt heb. Was niet de bedoeling. Nu ontopic. Als het je het geld ervoor over hebt, kijk anders ook eens naar een Vespa. Goede degelijke scooter, en een bult aan accessoires en kleuren, zodat je de scooter helemaal kunt personaliseren.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#34 » 13 aug 2018, 18:09

Ach dju, zie nu pas dat je grote wielen eronder wilt. Dan valt de Vespa dus af.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
Bartsym
Berichten: 53

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#35 » 13 aug 2018, 19:28

Zo wat ik kan zien op internet
0 x

Gebruikersavatar
Bartsym
Berichten: 53

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#36 » 13 aug 2018, 19:31

Oeps was even te snel met mijn reactie moet eerst alles lezen
0 x

Daxtalion
Berichten: 22

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#37 » 16 aug 2018, 12:05

Marco_61 schreef:Sorry @Daxtalion dat ik je topic gekaapt heb. Was niet de bedoeling.

Geen probleem hoor.
Dankzij de comments leer ik van alles bij :)
1 x

Daxtalion
Berichten: 22

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#38 » 25 mei 2019, 17:00

We zijn nu een paar maanden verder en de scooter is nu echt toe aan zijn laatste dagen.
De lagers van de krukas zijn er slechter aan toe en er loopt olie op de aandrijfriem.
Gisteren een platte band gereden en het is niet meer de moeite om een nieuwe band te laten zetten.
Dus ben ik terug af bij het begin, een nieuwe scooter aanschaffen.

Ik twijfel nog steeds tussen de Sym Symphony ST 50 Euro 4 en de Piaggio New Liberty.
Als iemand me een ander model kan aanraden die voldoet dan ben ik een en al oor.

Waarom tijfel ik?

Bij de eerste verdeler kan ik de Sym kopen en daar vertellen ze me dat de CDI wordt ontgrendeld door een draadje te knippen.
Lijkt me verdacht want ik dacht op dit forum te hebben gelezen dat de CDI electronisch wordt opgedreven.
De bijhorende garage voor het onderhoud kan me niet met zekerheid vertellen dat het een Dell'Orto CDI is die in de scooter zit.
Ze kennen het merk wel van carburators ...

De tweede verdeler verkoopt de Piaggio maar ik vertouw de verdeler niet.
Een derder verdeler, die de Piaggio New Liberty ook verkoopt, vertelt me dat de opgevoerde CDI al 400€ kost.
Lijkt me wel veel te zijn.

Advies is dus zeker welkom.
0 x

Daxtalion
Berichten: 22

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#39 » 25 mei 2019, 17:56

Net langs geweest naar een andere verdeler.
Bij hen raden ze me de Piaggio New Liberty aan met Malossi CDI en Malossi variator.
Dan zou ik rond de 55 km/h doen op plat, net wat ik nodig heb.

Blijkbaar zou het wel gemakkelijker zijn om bergop te rijden met een motor op injectie.
Klopt dat?
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Advies voor nieuwe scooter

Bericht#40 » 26 mei 2019, 10:25

Als ik zou moeten kiezen voor een nieuwe 50cc, zou ik na alle verhalen hier voor de Piaggio gaan.
Hij is op een goede snelheid te zetten en injectie is gewoon beter dan carburateur.

Welke je mooier vind is een kwestie van smaak...
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer