'Het Witte wief' deel 2.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2601

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#31 » 30 sep 2018, 21:41

Mooi werk Chris en nuttig dat je de verbeteringen aan het elektrisch systeem op het forum hebt geplaatst. :thumbsup:
Vooral voor buiten slapende scooters belangrijk.
Succes en groet,
Jan-H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

B.R.

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#32 » 30 sep 2018, 22:10

Ben wel benieuwd of dit het probleem van je hoge voltage oplost of opgelost heeft. Ik heb vorige week alles los gehad maar bij mij bleef de laadstroom toch af en toe 17V. Inmiddels heb ik een nieuwe spanningsregelaar binnen die ik binnenkort ga monteren.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#33 » 30 sep 2018, 22:35

blijerijder schreef:Ben wel benieuwd of dit het probleem van je hoge voltage oplost of opgelost heeft. Ik heb vorige week alles los gehad maar bij mij bleef de laadstroom toch af en toe 17V. Inmiddels heb ik een nieuwe spanningsregelaar binnen die ik binnenkort ga monteren.

Kan je dan een korte beschrijving geven van dat klusje? eventueel met foto?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#34 » 30 sep 2018, 23:17

NRDlo schreef:Heb je misschien een kleine how to om die kap los te krijgen.
Ik heb er al een x naar gekeken maar eigenlijk ff op hold gezet.


Ik begon met de stuurkap. Spiegels eraf en 5 schroeven.
De zwarte kap voorop met het logo. 2 schroeven en voor de rest zit ie geklikt. Hier achter zit een bout.
Beide carbon-look kappen naast de richtingaanwijzers. Met beleid er zo af te trekken. Hierachter zitten 2 schroeven.
De plaat achter het voorwiel. 6 schroeven.
De twee inbusschroeven aan weerszijden aan de onder/zijkant.
En dan nog 6 schroeven waarmee de kap vastzit.

Een indruk van de puinhoop:

Afbeelding

Als die voorkap eraf is, zie je de spanningsregelaar meteen zitten @bertocello. Twee boutjes en een stekker.

Houd ons op de hoogte @blijerijder. Kijk ook eens in je stekker. (zie vorige bijdrage) Als je een slecht contact had, kan het zijn dat je tijdelijk de corrosie even weggeschuurd hebt met het losnemen en weer vastzetten van de stekker. Ik heb de pootjes aan de mannetjeskant met een schroevendraaier zoveel als mogelijk schoongekrabd. De vaseline moet zorgen voor bescherming en een betere geleiding.

Er waren meerdere stekkers waarin corrosie zat, dus zou het mij niets verbazen als het de komende tijd flink gaat spoken in de Symphony's...
1 x

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#35 » 01 okt 2018, 00:00

thxz..
Binnenkort ook even die behandeling doen.
Het lijk me simpel, maar doeltreffend.
1 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#36 » 04 okt 2018, 10:25

De eerste 10.000 km zitten erop.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#37 » 04 okt 2018, 11:17

Nou, het begin is gemaakt zullen we maar stellen he! :thumbsup:
Maar is het stationair toerental altijd zo hoog? 2300 rpm schat ik zo, of was de koude motor misschien net gestart?
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#38 » 04 okt 2018, 11:19

De motor was warm.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#39 » 18 okt 2018, 21:46

Inmiddels een paar honderd kilometer verder.
Hoewel er amper regen gevallen is sinds de montage van de Heidenau banden, ben ik positief over de ritten onder natte omstandigheden. Saai en stabiel ipv nerveus.
Met droog voelt het net zo zeker als de Michelins. Ik heb de krasplaat onder het carter al meerdere keren gehoord in een linkerbocht.

Het herstel aan de stekkerverbindingen lijkt goed te zijn gegaan. Geen uitschieters meer in boordspanning. Die loopt inmiddels op naar 14,9 Volt na lang rijden. Mijns inziens door een verbetering in de verbinding tussen contactslot en instrumentenpaneel.

Het verbruik schrok ik van. 1:40. Ik had wat geknoeid met tanken en de dikkere varioring zit er nu in, maar het valt mij tegen. Het was voorheen tussen 1:45 en 1:50. Ik rijd dus wel 10km/u langzamer op top met deze setup.

Verder komt er een resonantie door de brommer. Lijkt vooral te zijn als de motor een bepaalde verhouding tov de reductie en het achterwiel heeft. Dus hoge snelheid en hoog toerental, maar ook lage snelheid en laag toerental. Gromt wat door het frame heen.
Ik dacht het eerder ook wel te merken, maar toen was de verhouding op top sowieso anders door de andere varioring.

Heel misschien nog eens een randje er vanaf schuren.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#40 » 20 okt 2018, 14:12

Zonet langs van de Kuinder motoren in Hilversum gereden om naar de outletcorner te kijken. Dit is het adres waar mijn jas, helm en winterhandschoenen ook vandaan komen.

Ik zocht zomerhandschoenen, maar daar slaagde ik helaas niet voor.
Er was heus wel mooi spul, maar niet voor de prijs die ik in gedachten heb.
Wel hadden ze een heerlijk zittende motorbroek. Echt als gegoten. Enig nadeel was dat de protectors op de schenen kwamen. En dat schijnt dan weer handig te zijn...

Ik ga rustig op zoek naar een andere set zomerhandschoenen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer