'Het Witte wief' deel 2.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#11 » 12 sep 2018, 19:09

Meatlove schreef:Dit weekend controleerde ik de bandenspanning. De voorband was nog prima op spanning, iets eronder.
De achterband was wel flink gezakt. Zat 0,5 minder in dan de vorige keer.

Vanmiddag nog een keer gemeten en toen was de spanning nog gelijk aan afgelopen weekend. Vreemd.
Ik kon ook geen vreemd voorwerp in de band vinden.

Het zou wel kunnen verklaren waarom het verbruik van 1:47 naar 1:43 ging.


kan ook aan de temperatuur liggen buiten ...
Als het kouder wordt, zakt uw bandenspanning.
Als een band bijvoorbeeld tot 2 bar is opgepompt (29psi) bij 20°C leest u misschien maar een spanning af van 1,8 bar (26psi) bij 0°C.
Als uw bandenspanning laag is wanneer u controleert bij koud weer, pomp ze dan opnieuw op volgens de aanbevelingen van de fabrikant.
Banden oppompen in de winter

Bij het aanbrengen van uw bandenspanning met koude banden (bandtemperatuur zoals de buitenomgevingstemperatuur), zet ze dan volgens de aanbevelingen van de banden fabrikant.

Brengt u uw bandenspanning aan in een warme garage of werkplaats, voeg dan 0,2 bar (3psi) toe aan de spanning die door de banden fabrikant is aanbevolen. Zo zorgt u ervoor dat u de koude temperatuur compenseert en met de juiste bandenspanning rijdt.

Ik had laatst ook mijn voorband die zacht was .... opgepompt en ik rij al weer 5 weken zonder probleem .. maar die van mij was 0,7 gezakt ... en begon in bochten vreemd te doen ... dacht ook dat hij lek was maar hij is nog steeds vol
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#12 » 12 sep 2018, 21:50

Als banden heel langzaam leeglopen omdat ze poreus zijn, draai ik het ventiel er uit. Doe dan ca 30ml latex met 20 ml water via een injectie spuit (zonder naald) in de band. Ventiel er weer in en op pompen. Band blijft dan meestal wel op spanning. Een soort ride-on effect.
Niet doen bij stalen velgen :darulez:
3 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#13 » 12 sep 2018, 22:01

Oldy schreef:Als banden heel langzaam leeglopen omdat ze poreus zijn, draai ik het ventiel er uit. Doe dan ca 30ml latex met 20 ml water via een injectie spuit (zonder naald) in de band. Ventiel er weer in en op pompen. Band blijft dan meestal wel op spanning. Een soort ride-on effect.
Niet doen bij stalen velgen :darulez:


ja als hij daarna weer langzaam leeg loop wel :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#14 » 19 sep 2018, 23:35

Zoals eigenlijk verwacht is de achterband niet verder leeggelopen.
Huidig verbruik is 1:46.

Vandaag Heidenau K66 banden besteld. Binnenkort komt de teller op de 10.000km en ga ik groot onderhoud inplannen. Daarvoor ook de spullen bestellen.

Geen bijzonderheden verder. Ik ben erg benieuwd hoe de sliders eruit zien. Ik merk totaal geen verschil met de dag dat ze erin gingen.
1 x

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#15 » 20 sep 2018, 00:12

Sliders gaan ook prima hier.. al ben ik wel ietsje lager gegaan in gewicht.
Zit nu op 5.75.. ik heb helaas moeten mengen 5.5 met 6 gram. Ik kan ze tot op heden niet vinden online met dat gewicht.

Meatlove schreef:Vandaag Heidenau K66 banden besteld


Ik ben benieuwd naar de eigenschappen, ik zit nog op fabrieks banden en wil voor de winter wel iets anders hebben.
1 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#16 » 28 sep 2018, 19:29

Gister een doos van de onderdelenkoning binnen. :cheers:

Afbeelding

Dan weet je tenminste dat je de juiste spullen hebt en hoef je het zelf niet uit te zoeken. Steun uw (lokale) middenstand! Of bestel het allemaal op dit adres. :thumbsup:

Dus lekker knutselen op de vrijdagmiddag. En op hoogte.

Afbeelding

Ook had ik Heidenau K66 banden binnen. Daar maar mee begonnen.
Michelin eraf.

Afbeelding

Heidenau erop.

Afbeelding


Remklauwen gereinigd. Remblokken schoongemaakt en bijgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding


Onderhoud uitgevoerd.
De olie kwam er met een zekere parelmoerglans uit. Een beetje zoals je het ook van de shampoo kent.

Misschien niet zo'n heel tof teken. Ik tap natuurlijk altijd alleen maar gefilterde olie af, dus misschien wel drukte om niets...

Afbeelding

Luchtfilter, brandstoffilter en bougie vervangen. Die laatste had z'n beste tijd wel gehad...

Afbeelding

De uitlaat ontroest en gespoten en de kleppen gesteld.

Afbeelding

Voor mij de eerste keer bij een brommer. Dat is even wennen zeg! Er zijn een hoop leden van deze club die mij qua aantal gestelde kleppen niet meer inhalen, maar aan een automotor is het een stuk beter bereikbaar zeg maar.
Ik was wel blij met het stelsleuteltje wat afgelopen week vanuit China binnengekomen was.

En toen was (de hoeveelheid zin op) deze middag alweer om.

Nu staat nog op de planning om de sliders te inspecteren, de riem te vervangen en de scooter verder na te lopen en winterklaar te maken. Dit kan ik allemaal thuis in de schuur ook.

Ik denk dat ik de Michelin City Grip banden ga verkopen. Zit nog 2 en 3mm profiel op.
2 x

B.R.

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#17 » 28 sep 2018, 19:58

Lekker bezig geweest! Je kan er weer even tegen.
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#18 » 28 sep 2018, 20:45

Je hebt je middag nuttig besteed. :thumbsup: Toch wel fijn als je alles zelf kunt doen. Ik heb die know how niet. Moet wel eerlijk zeggen, dat ik er ook geen interesse in heb. Ik heb dan weer andere kwaliteiten. Maar nogmaals, goed bezig geweest.
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#19 » 28 sep 2018, 21:07

Zo heb je makkelijk 40€ verdiend, Ben je niet tevreden over hoe de olie uitziet?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 'Het Witte wief' deel 2.

Bericht#20 » 28 sep 2018, 21:26

bertocello schreef:Zo heb je makkelijk 40€ verdiend, Ben je niet tevreden over hoe de olie uitziet?

Mwa, bij versnellingsbakken is het een vroegtijdig teken van slijtage, dat beetje parelmoerig glanzende vervuiling. Maar, zoals ik al zei, misschien maak ik mij druk om niets.

O ja, als je het voor het geld wilt doen kun je toch beter aan je auto gaan knutselen. Daarmee bespaar je veel meer dan een paar tientjes. ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer