SYM Jet 14

Gebruikersavatar
opurk
Berichten: 23
Contacteer:

Re: SYM Jet 14

Bericht#31 » 25 okt 2018, 14:59

Inmiddels mijn Jet 14 ook wat opgevoerd. Op GPS geeft hij een snelheid van 53 aan. Gewoon lekker met verkeer mee gaan in plaats van 45 km/u. Inmiddels is het verbruik ook stukken mooier, van 1 op 44 nu naar 1 op 51. Optrekken met 14 inch wielen is redelijk, maar met tegenwind en wat steile weg valt hij wel wat terug. Ben tevreden zo.
O ja en in het kleine kastje een USB ingebouwd.
1 x
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maak.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYM Jet 14

Bericht#32 » 03 nov 2018, 18:22

De eerste 1000 km zitten erop.

Twee weken geleden had ik de 500-km beurt uit laten voeren.
Geen echte bijzonderheden, behalve dat de scooter toch wel wat inhield, zeker bij koude motor.

De dealer heeft toen de carburateur opnieuw afgesteld, via een software programma.
Echter, daar was het niet beter van geworden, ik denk zelfs wel slechter van geworden.

Omdat ik toch nog zat te wachten op een achterdrager , voor de montage van een topkoffer, besloot ik om er eerst nog maar een stuk mee door te rijden.
Vorige week kreeg ik bericht dat de drager binnen was, en dat ze de koffer konden monteren.
Ik ben toen een afspraak gaan maken hiervoor, en heb meteen gevraagd of ze nog eens kritisch wilde kijken naar het inhouden.

Afgelopen donderdag heb ik de scooter s'-morgens de dealer gebracht.
Toen ik laat in de middag mijn scooter op kwam halen, was de dealer nog steeds bezig met afstellen, en had al druk overleg gehad met de importeur.
Hij vroeg of hij de scooter nog een dag mocht houden, omdat hij zelf niet tevreden was met het resultaat.
Geen probleem natuurlijk, ik krijg altijd een leenscooter, dus kom wel thuis.

De volgende dag heb ik hem s'-avonds opgehaald, in de stromende regen.
Niet de beste omstandigheden, om hem uit te testen.

Dus de daarop volgende dag, ondanks de kou, even 80 km gereden.
En ik moet zeggen : het inhouden is weg.
Het doortrekken vanaf 40 km per uur, tot aan zijn top, duurt wat langer, maar verder ben ik zeker tevreden.

De software is opnieuw ingelezen, en de instellingen daarin aangepast.
De rolletjes zijn weer iets zwaarder geworden, en de drukveer is iets zwaarder.
Volgens mijn dealer zorgt dat ervoor dat de scooter geleidelijker doortrekt, zonder een dip te vertonen.
Ook is de sproeier ietsje ruimer gemaakt, omdat een andere passende sproeier niet voorhanden is.

De topsnelheid is gelijk gebleven, of misschien 1 of 2 km hoger geworden. Dat is moeilijk te zeggen, omdat er veel wind stond, wat de metingen behoorlijk beinvloed. Wel duurt het langer voordat de topsnelheid wordt bereikt.

Het topkoffer, een Shad SH45, staat er keurig op, en voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen.
Voorheen had ik meestal een B-merk koffer, maar dat verschil is wel te merken.

Conclusie : ik ben weer happy, en een pluim voor mijn dealer, omdat hij er zoveel energie in heeft gestoken.

wordt vervolgd.

gr, Henk
4 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: SYM Jet 14

Bericht#33 » 03 nov 2018, 19:19

Hallo vriendje Henk.
Mooi dat je scooter nu naar tevredenheid loopt. Ik zit nog in de inrijperiode, en heb precies hetzelfde probleem. Die dingen worden van de fabriek af maar slecht afgesteld. Jetje rijdt nu wel beter dan in het begin. Die topkofferdragers, zijn volgens mij op de bon. Ik heb de mijne ook nog niet. De topkoffer is er wel.
Nog veel fijne, en vooral veilige km's, en de tweelingzusjes zien elkaar in het voorjaar wel.
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYM Jet 14

Bericht#34 » 03 nov 2018, 20:16

Leuk om te horen dat je er zo content mee bent Henk! Op naar de vele gezamelijke tourtjes volgend jaar! :cheers:
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYM Jet 14

Bericht#35 » 23 feb 2019, 22:18

Vandaag van het mooie weer gebruik gemaakt om eens naar Zaandam te rijden, en een bezoek te brengen aan Allbike, om daar mijn scooter eens perfect af te laten stellen.

De scooter reed niet slecht, maar het doortrekken verliep erg traag, en daar begon ik me toch aan te irriteren.
Ondanks dat ik geen afspraak had, wilde Tim ( @Ecstechneut ) mij toch helpen.

Wat een perfecte service heb ik daar gekregen.

Eerst werd de scooter terug gebracht naar de fabrieksafstellingen,, en werden de kleppen gesteld.
Ook werd er een passend gemaakte varioring aangebracht.
De rolletjes die ik had, vond Tim te zwaar, en heeft deze vervangen voor lichtere rolletjes.

En daarna werd alles goed afgesteld, met behulp van het juiste software programma.

Dit alles onder het genot van veel uitleg, en een paar lekkere kopjes koffie.

En,........ de scooter trekt nu lekker door.

Er is nog een klein euvel wat opgelost moet worden, maar ik heb het volste vertrouwen dat Tim dit voor elkaar krijgt.
Als alles goed blijft draaien, zal ik zeker overwegen om mijn scooter voortaan bij Allbike te laten onderhouden.

Ik was altijd zeer tevreden over mijn dealer, maar heb het gevoel dat Tim veel meer kennis heeft van de electronische carburateur afstellingen.

gr, Henk
7 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: SYM Jet 14

Bericht#36 » 23 feb 2019, 22:22

Dat was het rare gevoel wat ik vanmiddag kreeg. Henk was boven het kanaal :schater: :bighug:
Mooi dat de scoot nu weer nagenoeg perfect rijd! En dat op maat maken van de ring doet hij netjes he ;)
1 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYM Jet 14

Bericht#37 » 16 apr 2019, 17:09

Vandaag even de scooter gepakt om lekker te ontspannen.
Na een kilometertje of 10 passeerde ik een controle van de politie, met daarbij een rollenbank.

Met mijn vertrouwde gezicht, werd ik natuurlijk niet aangehouden.
Maar ik dacht, ik rij even terug, en vraag of ik vrijwillig even op de rollenbank mag.

Nou, die keken even gek op.
Ik mocht er wel op, maar ik moest de afspraak maken dat als ik boven de WOK norm zou komen, die volgens deze agent boven de 57 km/uur ligt, dan zou ik wel een WOK krijgen. (57 was nog toegestaan)

Ik vertelde dat ik op mijn teller 59 km/uur kan halen, en dat dit op mijn Garmin navigatie dan tussen de 53 en 54 km/uur uitkomt.
Maar een tijdje geleden hebben we een vervelende discussie gehad, om het feit dat het voorwiel stilstaat, waar de sensor in zou zitten die de begrenzer aan moet sturen.
Juist om deze reden wilde ik zo graag die test op de rollenbank laten doen.

Dus, vol spanning de scooter op de bank, en ja hoor, de rollenbank gaf precies 53 km/uur aan.

Geen probleem met een sensor in het voorwiel, of wat voor effect dan ook van een stilstaand voorwiel.

Ik weet dat we een lid kwijtgeraakt zijn omwille van deze discussie, dus ik had het er wel voor over om exact te weten wat deze test op zou leveren.

Ik ben in ieder geval weer gerust gesteld, dat ik binnen de WOK normen blijf.

En @Ecstechneut Tim, als je meeleest met dit verhaaltje, dank je wel voor deze goede afstelling, de scooter loopt lekker, en dat rare euvel, heb ik de laatste tijd niet meer gehad.

Nog een kleine 1000 km rijden, en dan gauw nog even een kleine beurt, voor ik onze STN Duitslandtour ga doen.

gr, Henk
Laatst gewijzigd door henkhouet op 16 apr 2019, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
7 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: SYM Jet 14

Bericht#38 » 16 apr 2019, 17:45

Geen boete gehad voor die 53, want volgens mij krijg je dan idd nog geen wok maar wel een boete.
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SYM Jet 14

Bericht#39 » 16 apr 2019, 17:49

:thumbsup: Dank u voor dit bewijs mijne heer @henkhouet.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SYM Jet 14

Bericht#40 » 16 apr 2019, 17:51

Boven de 54 km krijg je een boete @Roel
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer