SYM Jet 14

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: SYM Jet 14

Bericht#101 » 23 nov 2019, 12:21

SLECHT STARTEN,
ik heb een oudere Sym Symphony en deze start ook slecht als ik hem na één of twee weken weer wil gaan gebruiken. Wanneer hij aanslaat is dat maar voor 5 à 10 seconden en stopt dan weer. Ik houd het erop dat de kou en de E10 brandstof hiervan de oorzaak van zijn.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYM Jet 14

Bericht#102 » 23 nov 2019, 12:23

@gerben ,

Waarschijnlijk moet je de scooter eens goed af laten stellen.
Zoals je aangeeft, rijdt de scooter nog steeds 45 km/uur.

Maar ook ik heb wel wat meer moeite met starten, als de scooter lange tijd (meer dan 1 week) met deze kou heeft stilgestaan.

Als ik het verbruik zie, namelijk rond de 5 liter op ongeveer 170 km, dan haal je een gemidelde van 1 op 34.
Dit is een veel te hoog verbruik voor deze scooter, en is een aanwijzing dat hij wellicht eerst eens goed afgesteld moet worden.

De benzinemeter geeft inderdaad een vertekend beeld, maar in de loop van de tijd "leer" je vanzelf wel je eigen meter te lezen. Met andere woorden, dan weet je hoeveel benzine er in zal gaan bij een bepaalde meterstand.

Als je niet te ver weg woont, zou je eens een afspraak kunnen maken bij Allbike in Zaandam.
Ik weet zeker dat als @Ecstechneut jou scooter onder handen genomen heeft, jij helmaal tevreden zult zijn.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: SYM Jet 14

Bericht#103 » 23 nov 2019, 12:27

Gerben schreef:Vraagje over het starten, wellicht moet ik hem nog leren kennen t.o.v. mijn vorige scooter, de people.

Nu het koud is start hij slecht. slaat niet meteen aan, en als hij aan slaat meteen weer uit of na een paar seconden. soms als ik dan een beetje gas geef begint ie te draaien, en aantal seconden later weer uit.
Misschien moet ik leren omgaan of anders omgaan met de elektrische carb.

Boekje door gelezen word niet veel wijzer van graag wil ik weten wat jullie ervan denken voor ik naar de reparateur ga.

En dan de Bezinemeter, de wijzer ligt helemaal onder in, maar tank nog maar 5 liter en heb dan 160 a 180 km gereden.
De tank zelf is 7.5 op papier...hoe zit dat, kan ik rustig op de km teller vertrouwen en door tuffen naar de 250 km?

Ik heb de mijne 2e hands met 5300 km gekocht. Er is mij niets bekent van de geschiedenis.
Nu inmiddels bijna 600 km verder. Hij rijd standaard 45 km.
Binnenkort wil ik hem een grotebeurt geven, gewoon als ijkpunt voor mijzelf.


Dat slechte starten herken ik niet. Hij slaat meteen aan, ook bij koud weer. Alleen bij langere tijd stilstaan duurt het wat langer. Ik weet niet hoe het bij andere Jet14 rijders is, maar heb er verder nog geen klachten over gehoord.
Dat de benzinemeter niet erg accuraat is, is bekend. Ik heb mijn scooter nog nooit helemaal leeg gereden, maar 7 liter moet er toch wel in zitten. Anders neem je gewoon een keer een kannetje met benzine mee, en rijd je de tank helemaal leeg. Dan weet je meteen hoeveel kilometers je kunt rijden met een volle tank, en hoeveel liter er nu ingaat.
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: SYM Jet 14

Bericht#104 » 23 nov 2019, 20:33

henkhouet schreef:@gerben ,

Waarschijnlijk moet je de scooter eens goed af laten stellen.
Zoals je aangeeft, rijdt de scooter nog steeds 45 km/uur.

Maar ook ik heb wel wat meer moeite met starten, als de scooter lange tijd (meer dan 1 week) met deze kou heeft stilgestaan.

Als ik het verbruik zie, namelijk rond de 5 liter op ongeveer 170 km, dan haal je een gemidelde van 1 op 34.
Dit is een veel te hoog verbruik voor deze scooter, en is een aanwijzing dat hij wellicht eerst eens goed afgesteld moet worden.

De benzinemeter geeft inderdaad een vertekend beeld, maar in de loop van de tijd "leer" je vanzelf wel je eigen meter te lezen. Met andere woorden, dan weet je hoeveel benzine er in zal gaan bij een bepaalde meterstand.

Als je niet te ver weg woont, zou je eens een afspraak kunnen maken bij Allbike in Zaandam.
Ik weet zeker dat als @Ecstechneut jou scooter onder handen genomen heeft, jij helmaal tevreden zult zijn.

gr, Henk


hoi
zat er ook aan te denken om dit te zeggen deze topic over de sym jet 14 staat genoeg wat relevant is om een goedlopende scooter te hebben
en ja de benzinemeter is niet je van het mijne stond in het rode gebied kreeg er met veel moeite 4.5 liter in
groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: SYM Jet 14

Bericht#105 » 24 nov 2019, 00:08

Heb ik óók met mijn benzinemeter, daar klopt geen hol van. Bij het laatste streepje van de meter kan ik er ook maar een goede
3,5 liter bijtanken. Dus ik tank vol en tel dan een 280 km bij de tellerstand op.
Starten geeft geen problemen bij mijn Jetje.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: SYM Jet 14

Bericht#106 » 24 nov 2019, 00:37

hier het zelfde streep net voor het rode ,getankt ging er maar 3,7 liter in .dus nu de tank vol leeg rijden en kijken hoeveel km ik met een volle tank kan doen , heb een can met 5 liter reserve bij me . ben benieuwd gr Henk
2 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: SYM Jet 14

Bericht#107 » 24 nov 2019, 07:14

HJ T schreef:hier het zelfde streep net voor het rode ,getankt ging er maar 3,7 liter in .dus nu de tank vol leeg rijden en kijken hoeveel km ik met een volle tank kan doen , heb een can met 5 liter reserve bij me . ben benieuwd gr Henk

Zo deed ik het ook. bertocello @ Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
E.vdploeg1978
Berichten: 103

Re: SYM Jet 14

Bericht#108 » 05 dec 2019, 13:41

Welke winterbanden adviseren jullie op de Jet14?
0 x
Sym Jet14 50cc 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYM Jet 14

Bericht#109 » 05 dec 2019, 15:29

E.vdploeg1978 schreef:Welke winterbanden adviseren jullie op de Jet14?


Ik heb goede ervaringen met Heidenau banden.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
E.vdploeg1978
Berichten: 103

Re: SYM Jet 14

Bericht#110 » 05 dec 2019, 22:55

henkhouet schreef:
E.vdploeg1978 schreef:Welke winterbanden adviseren jullie op de Jet14?


Ik heb goede ervaringen met Heidenau banden.

gr, Henk


Mijn dealer vraagt €200 voor een voor en achterband inclusief monteren. Heidenau Snowtex K66

Is dit een beetje een normale prijs?
0 x
Sym Jet14 50cc 2018

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer