SYM Jet 14

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: SYM Jet 14

Bericht#141 » 25 mar 2020, 09:14

Ik rijd al een aantal jaar met heidenau k66 onder de scooter.
In alle weersomstandigheden volop grip.
Geven vertrouwen in wegligging.
Bij het bestellen van mijn huidige scooter heb ik de standaard banden nog voor de aflevering laten vervangen.
Voor mij niets anders meer
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Johan52

Re: SYM Jet 14

Bericht#142 » 12 jul 2020, 10:48

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Kan iemand mij vertellen of de jet14 daadwerkelijk een 7.5 ltr. tankinhoud heeft of wijkt dit af van de omschrijving. Ik zit iedere keer halverwege de reserve in het rode vlak en als ik ga tanken dan zit ik rond de 5,5 ltr benzine. Ik heb een 45km model dat 53 km/u rijd en 1:46 rijd. Komt waarschijnlijk ook omdat ik 2x per dag over de van Brieneroord moet en naar boven komt ie niet harder dan 35km/u. Ik kom ook redelijk wat stoplichten tegen op mijn route waardoor mijn gemiddelde snelheid niet boven de 45km/u komt maar in dat geval ben ik zeer happy. Ik zit gemiddeld op 240 km per tankbeurt. Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn. Groetjes, Johan
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: SYM Jet 14

Bericht#143 » 12 jul 2020, 10:56

Johan52 schreef:Kan iemand mij vertellen of de jet14 daadwerkelijk een 7.5 ltr. tankinhoud heeft of wijkt dit af van de omschrijving. Ik zit iedere keer halverwege de reserve in het rode vlak en als ik ga tanken dan zit ik rond de 5,5 ltr benzine.


Dat is correct Johan, ik heb al eens 2 x stilgestaan vanwege datzelfde :-D

Navraag bij Allbike leerde mij dat de tankinhoud inderdaad niet klopt: je moet ongeveer 6 liter inhoud aanhouden (inclusief reserve). Toen ik het zelf berekende (de tankbeurten) op 7 liter, kwam ik dus leeg stil te staan onderweg.

Misschien met alle slangen en leidingen erbij, past er officieel 7 liter in. Maar de praktijk wijst toch anders uit helaas.

Alle benzinemeters wijken af, van alle scooters. Sommige meer dan andere. Bij deze mooie scooter lijkt het verschil tussen het boekje en de realiteit wat groter te zijn.

PS: voor de zekerheid rij ik dan ook met 2 reserve-liters onder de buddy ;-)
0 x

Frank 28

Re: SYM Jet 14

Bericht#144 » 12 jul 2020, 14:26

Hallo ik beb sinds kort in het bezit van een Sym jet 14. Ik heb er een iets hoger windscherm bij aangeschaft, nu mijn vraag:de twee schroeven die in de grijze strip krijg ik wel los, maar hoe nu verder, ik neem aan dat die grijze strip die doorloopt tot aan de "neus" van de scooter doorloopt ook helemaal los moet, anders is het niet mogelijk om de rest van de schroefjes van het originele windscherm los te krijgen. Hoe krijg je die grijze sierstrip zonder schade van de scooter?? Bij voorbaat dank voor uw antwoord, met vriendelijke groeten Frank Goedhart
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: SYM Jet 14

Bericht#145 » 12 jul 2020, 20:27

Onder de koplamp zitten nog een paar schroefjes die de grijze strip vast houdt. Dan lichtjes de kunststof strip iets naar voor trekken
en komt dan los en zie je weer een partij schroefjes zitten van het scherm.
Laatst gewijzigd door peter stupers op 12 jul 2020, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: SYM Jet 14

Bericht#146 » 12 jul 2020, 20:42

Johan52, ik had hetzelfde met mijn Jet 14, tankmeter tot aan de rode streep leeg gereden en er kon maar amper 3,5 liter
in. Heb hem toen weer leeg gereden tot aan het rode vlakje en heb toen de helmbak gedemonteerd en de vlotter uit de tank gehaald en het stangetje naar beneden verbogen. Weer in de tank gehangen en gecontroleerd of hij nu halfvol aangaf
nog een keer een beetje verbogen en gaf nu halfvol aan. De zaak weer gemonteerd en de benzinemeter geeft me nu weer meer vertrouwen. Ik houd zowiezo 250 km aan om weer te tanken.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: SYM Jet 14

Bericht#147 » 12 jul 2020, 21:46

Beste @Frank 28, welkom bij de STN :-)

Zou je je ajb even willen oorstellen in de rubriek Stel je even voor (<<== klik) ? Dan weten we over en weer met wie we te maken hebben :-)
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: SYM Jet 14

Bericht#148 » 12 jul 2020, 21:57

peter stupers schreef:Onder de koplamp zitten nog een paar schroefjes die de grijze strip vast houdt. Dan lichtjes de kunststof strip iets naar voor trekken
en komt dan los en zie je weer een partij schroefjes zitten van het scherm.


Dat is allemaal waar maar helemaal nodig is dat niet. Je haalt de schroeven links en rechts boven eruit en dan kan je de strip losmaken door die omlaag te duwen waardoor de 'haakjes' uit de gleuven komen. En zo later ook weer terug...

Dat grijze plastic is an sich heel flexibel en zo heb ik zelf al een keer een scherm vervangen.

Tip: haal wat nylon M4 sluitringen bij de doe-het-zelf markt voor je schroefjes, dan heb je minder kans dat je het scherm beschadigt in de gaten of dat je een schroef té vast aandraait waardoor je scherm breekt. Die nylon ringetjes draait je grotendeels naar binnen, dat is normaal.

Tip 2: je kunt het ook meteen goed doen in dit zeer regenachtige land door de schroeven meteen te vervangen door / voor RVS exemplaren: de 4 onder de grijze strip zijn 4,2 x 16 en de twee grotere bovenaan zijn 4,8 x 19, beide plaatschroeven met bolle kop met vlakke onderkant. Zijn los per stuk te koop bij veel Gamma's of Praxis-sen.

Tip 3: en als je dan toch bezig bent, gebruik dan meteen RVS ringetjes bij die schroeven: M4 carrosserieringen voor de 4,2 x 16 schroeven en M6 sluitringen voor de 4,8 x 19.

Oh... en vet de punten van je schroeven in. Gewoon met 'algemeen vet' wat men wel vaker gebruikt bij auto's en motoren of zuurvrije vaseline. Yep. Werkt echt. Veel minder kans op breuk en het roesten van de blik-metalen schroefplaatjes aan de binnenkant. Het houdt alles gewoon zowel lekker soepel als beschermd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer