SYM Jet 14

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYM Jet 14

Bericht#21 » 24 okt 2018, 21:33

Volgens mij bedoelen we ieder wat anders :) @stoyanov

Het gaat erom dat het ECS in de software begrensd is op een snelheid van 60 km/h. Deze snelheid krijgt het systeem net als de snelheidsmeter op het dashboard door via het voorwiel. Wanneer de scoot op een rollerbank staat beweegt het voorwiel niet. Oftewel, geen snelheids input voor het ECS, die dan onmogelijk kan weten hoe hard de scoot rijdt. (Vandaar het storingslampje)

Met als resultaat dat de scoot (wellicht) zonder varioring doorkachelt naar de absolute onbegrenste top op een rollerbank.

Ik vind dit een interessante gedachte. Is er niet een manier waarop dit uitgetest kan worden? Stel dat dit het geval is, dan rijden er veel ECS scooters rond die op een rollerbank misschien onterecht een wok krijgen. :?
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: SYM Jet 14

Bericht#22 » 24 okt 2018, 21:43

daar zeg je wat ..
hmm ik zou met zo een scooter eens naar en politiebureau gaan juist omdat zij eigenlijk ook niet kunnen controleren werkt immers twee kanten op jouw verhaal en tja jij kan er niks aan doen maar even zuiver theoretisch zou de scooter dan ook niet te hard gaan als we het voorwiel stil hebben staan bij een originele scooter... immers hij krijgt geen input wanneer hij moet ingrijpen / begrenzen of begrijp ik het nu verkeerd.?
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: SYM Jet 14

Bericht#23 » 24 okt 2018, 22:11

oke las net van die ring tja ben zelf ook niet foutloos en niet heilig hoor ook mijn g dink wil wel weg,,
maar ik bedoel dus met varioring zou dan jou theorie dat hij niet ingrijpt er voor kunnen zorgen dat de scooter sneller gaat al dan niet wokmelding waardig
en eigenlijk ben ik de mening toegedaan dat een ring verwijderen geen opvoeren is meer ontgrenzen :schater: :schater: :schater:
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: SYM Jet 14

Bericht#24 » 24 okt 2018, 22:18

@meatlove ik snap volledig wat je bedoelt. En wat ik eigenlijk ook nog zou weten is:
Hoeveel extra km krijg je op het moment dat hij niet door die snelheidsmeter begrenst word. Als dat meer is als 10km/h zou dus zelfs een volledig standaard st, jet14 (of andere scoot met exact hetzelfde systeem) al problemen kunnen krijgen op de rollenbank.

Ikzelf vind dit ook behoorlijk interessant, als ik een ecs scoot had gehad was ik op zoek gegaan naar een rollen/testbank voor jullie.
4 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SYM Jet 14

Bericht#25 » 25 okt 2018, 05:38

Waar is de CDI dan voor ?
:tonny:

Het is volgens mij dat de CDI annex ECU die ingrijpen bij een bepaald toerental annex omwentelingen.
En het voorwiel geeft alleen optisch aan hoe hard je rijd om te voorkomen dat je te hard gaat.
De CDI was volgens mij met vastgestelde waarde's en de ECU is volgens mij elektronisch in te regelen zowel kwa snelheid als brandstof-inname en toerental en wat nog meer niet.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: SYM Jet 14

Bericht#26 » 25 okt 2018, 09:00

Dennis97 schreef:Volgens mij bedoelen we ieder wat anders :) @stoyanov

Het gaat erom dat het ECS in de software begrensd is op een snelheid van 60 km/h. Deze snelheid krijgt het systeem net als de snelheidsmeter op het dashboard door via het voorwiel. Wanneer de scoot op een rollerbank staat beweegt het voorwiel niet. Oftewel, geen snelheids input voor het ECS, die dan onmogelijk kan weten hoe hard de scoot rijdt. (Vandaar het storingslampje)

Met als resultaat dat de scoot (wellicht) zonder varioring doorkachelt naar de absolute onbegrenste top op een rollerbank.

Ik vind dit een interessante gedachte. Is er niet een manier waarop dit uitgetest kan worden? Stel dat dit het geval is, dan rijden er veel ECS scooters rond die op een rollerbank misschien onterecht een wok krijgen. :?


Dan laat je het voorkomen.
Ik weet dat men hier allergisch is voor rechtsgangen, maar het voorwiel met die sensor zit daar niet voor niks.
Daar moét de politie rekening mee houden. Doen ze dat niet dan is elke standaardbrommer al de l#l.
Proefprocesje uitlokken?
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: SYM Jet 14

Bericht#27 » 25 okt 2018, 09:10

FTrotsenburg schreef:@meatlove ik snap volledig wat je bedoelt. En wat ik eigenlijk ook nog zou weten is:
Hoeveel extra km krijg je op het moment dat hij niet door die snelheidsmeter begrenst word. Als dat meer is als 10km/h zou dus zelfs een volledig standaard st, jet14 (of andere scoot met exact hetzelfde systeem) al problemen kunnen krijgen op de rollenbank.

Ikzelf vind dit ook behoorlijk interessant, als ik een ecs scoot had gehad was ik op zoek gegaan naar een rollen/testbank voor jullie.


Mooi klusje voor het bestuur (?)
Waar zijn we anders een club voor?
Een schrijven doen uitgaan naar Justitie, waarin bovengenoemde stellingen worden neergelegd aan de hand van een technische tekening met duidelijke uitleg van wat een ECS met snelheidssensor doet en wat de meting met een rollenbank dientengevolge teweeg brengt. Met onjuiste informatie tot gevolg.
Ik heb geen verstand van electronica (ik heb überhaupt weinig verstand), maar ik weet wel dat met de huidige vorm van handhaven er ten onrechte (stokpaardje...ja ja) bekeuringen kunnen gaan vallen.
Wie durft?
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: SYM Jet 14

Bericht#28 » 25 okt 2018, 09:41

nou het bestuur behoort neutraal te zijn en zich juist niet met dit soort dingen voorloper te zijn puur om het feit dat we dan straks een juridisch loket zijn ipv een bestuur van een vrijwilligers club.
het idee is niet slecht om er een proefproces over te beginnen maar dan zou eerst in de praktijk getest moeten worden of het veronderstelde ook zo is,,
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: SYM Jet 14

Bericht#29 » 25 okt 2018, 10:24

Micha schreef:Waar is de CDI dan voor ?


De cdi is in dit geval ingebouwd in de ecu en word door meerdere parameters ingesteld. Net zoals blijkbaar, ik wist dat eerst ook nog niet, de snelheidssensor in het voorwiel. Dus wanneer die sensor de stroomstootjes geeft die in vergelijk komen met bijvoorbeeld 50km/h word de cdi begrenst (afhankelijk van hoe het is ingesteld).

Maar wanneer het voorwiel stil staat (op de rollenbank dus) meet die sensor 0km/h en zal hij nooit in de begrenzing komen. Dus zou een ecs scoot zonder varioring in de problemen kunnen komen op de rollenbank terwijl in het echte gebruik die keurig netjes begrenst is.
1 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: SYM Jet 14

Bericht#30 » 25 okt 2018, 14:02

Da's nu eens netjes samengevat.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer