Tomos Quadro ex25 2015

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Tomos Quadro ex25 2015

Bericht#11 » 30 nov 2018, 17:37

Net nog even snel naar het blokje gekeken. Bleek de stator toch niet goed te zijn..

Stuk er van af gebroken (zat zo onder het vliegwiel) en de wit-rode draad was dus al ingelopen door het schuren van het vliegwiel.
Dus duidelijk niet de bedradingen onder de grondplaat laat lopen wat dus erg dom was.

Daarnaast kreeg ik ook alle grondplaat / pickup schroeven niet eruit.. Blijkbaar zitten deze vast met lock-tide..
Ook de onderste lijkt een beetje beschadigd te zijn.. *men heeft denk ik geprobeerd deze los te maken en daardoor ging dat niet en hebben ze dus waar de inbus in moet beschadigd..

Daarom ik geen fan ben van locktide.. Morgen maar eens een brander erop zetten en de boel los proberen te halen..
Er moet zoiezo een 2ehandse andere stator erin.. Morgen ook eens de cilinder los halen en zien we verder wat er mee gaat gebeuren.

Conclusie, al had ik hem kunnen starten, dan had hij het niet gedaan wegens de defecte bedrading. Ik zou haast zeggen dat er met deze brommer gewoon nog gereden is geweest. En dat het stator probleem waarschijnlijk de cause was om hem weg te doen?
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Tomos Quadro ex25 2015

Bericht#12 » 03 dec 2018, 00:10

Vandaag begonnen met het tomos blok.. Heb na enig aandringen eindelijk de grondplaat van de stator eraf gekregen.
Begonnen met een brander erop te zetten en hopen dat de boutjes los kwamen.. De onderste kreeg ik niet los want hij was al door gedraaid.. En de bovenste werd ook slechter toen ik probeerde om het boutje eruit te draaien.

Heb toen maar overwogen om in beiden een sleufje te slijpen en met een oude dikke platte schroeven draaier en hamer een paar tikken erop te geven. Met nog een beetje draaien en kracht geven kwamen ze eindelijk los. Wist in het begin dat die boutjes niet meer te redden waren.. Ook de pick-up zat muur vast. Deze heb ik ook verhit met de brander, maar kwamen ook niet los..

De pickup was toch al niet meer te redden, en heb toen het linker onderste pootje eraf gezaagd.. Met een hammer heb ik de pickup toen links om gemept.. En toen kwam hij ineens wel los zo vast zat het..

De onderste heb ik met de combinatie tank los gedraait.. Hoef bij deze alleen de boutjes van de grondplaat te vervangen.

Toen de cilinder eraf gehaald.. En toen zat er dus een mooie bromkop op dit blok.. En de cilinder zag er ook goed uit..
Alleen het zuigertje heeft een beetje een blow-by gehad en is een beetje zwartig onder de zuigerveren..

Dus ben er toch achter gekomen dat er van een revisie amper tot helemaal geen sprake van is geweest..
Heb toch maar besloten een blok revisie te doen, aangezien mij geen km stand van dat blok bekend is..

Ik vervang bij deze dus alleen de lagers en de pakkingen.. De onderdelen die goed zijn gaan terug het blok in.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Tomos Quadro ex25 2015

Bericht#13 » 03 dec 2018, 08:06

Klapband schreef:Heb toch maar besloten een blok revisie te doen, aangezien mij geen km stand van dat blok bekend is..

Ik vervang bij deze dus alleen de lagers en de pakkingen.. De onderdelen die goed zijn gaan terug het blok in.

Eh...wat begrijp ik hier niet aan?
Je gaat een blokrevisie doen, maar vervangt vervolgens alleen de lagers en pakkingen... :neh!:
Ik zou toch minstens ook de zuiger en zuigerveren vervangen en de cylinder laten honen...
Je hebt de boel nu toch los...en weet je zeker dat dat ook weer goed is.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer