Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#21 » 16 mei 2019, 22:59

Tipje koop in Duitsland scheelt veel monteren stelt niks voor
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#22 » 07 nov 2019, 17:38

Vanmiddag de Yourban naar de dealer gebracht om een nieuwe Michelin Citygrip Winter achterband te laten monteren. Morgen kan ik hem weer ophalen. In de tussentijd een leuke “leenscooter” meegekregen 8-)
De nieuwste MP3 500i met 70km op de klok.. Dat is nog eens een service van Huisman Tweewielers! :thumbsup:

Rijdt super. Vind hem aan de grote kant.. De Yourban is veel wendbaarder. Maar zeer tevreden met deze leenscooter. Morgen nog Ff een extra rondje mee maken.. :sct1:
Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#23 » 07 nov 2019, 18:35

De Yourban is inderdaad de compactere versie.
Lijkt mij ook fijner rijden op de kortere afstand.
De “gewone” MP3 is in dat geval meer voor de lange afstand over de snelweg.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#24 » 07 nov 2019, 22:16

Delight schreef:De Yourban is inderdaad de compactere versie.
Lijkt mij ook fijner rijden op de kortere afstand.
De “gewone” MP3 is in dat geval meer voor de lange afstand over de snelweg.


Klopt. Dat is zeker waar. De Yourban heeft ook een veel speelser karakter.
Maar erg leuk om deze 500cc even te mogen bereiden...
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#25 » 08 nov 2019, 06:23

Supreme81 schreef:Maar erg leuk om deze 500cc even te mogen bereiden...

Ja dat geloof ik graag.
Die zal wel iets vlotter van z’n plek gaan denk ik...
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#26 » 08 nov 2019, 07:08

Ik zelf met een mp3 500 van 2018.
Daarbij heb ik net geen 7000 km gereden tot op heden.
Afbeelding
Kan me wel wat voorstellen bij vooral het gewicht van dit type machien.
Voor het verbruik hoef je het niet te laten met gemiddeld 1 op 23.
Zelf rijden wij de meeste tochten met zijn tweeën, dus is het comfort van deze machine hoger dan de van de Yourban.
Denk zelf, al is mijn wederhelft het er niet mee eens, dat de yourban wat handzamer is zeker een stuk lichter is.
Wens je vele mooie kilometers met jouw MP3
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#27 » 08 nov 2019, 09:25

Kymcopeoples schreef:Ik zelf met een mp3 500 van 2018.
Daarbij heb ik net geen 7000 km gereden tot op heden.
Afbeelding
Kan me wel wat voorstellen bij vooral het gewicht van dit type machien.
Voor het verbruik hoef je het niet te laten met gemiddeld 1 op 23.
Zelf rijden wij de meeste tochten met zijn tweeën, dus is het comfort van deze machine hoger dan de van de Yourban.
Denk zelf, al is mijn wederhelft het er niet mee eens, dat de yourban wat handzamer is zeker een stuk lichter is.
Wens je vele mooie kilometers met jouw MP3


Die van jou is ook een prachtige machine! Ben zeer content met het MP3 concept. Motorrijbewijs interesseert mij niet want het is puur een ideaal woon-werkverkeer machine en soms een toertje met mijn dochter.
Het rijdt geweldig fijn en overal lekker tussendoor als het druk is. Die van mij heeft een verbruik van 1/25 met sportief rijden en 1/30 als ik rustig rij.
Vanmiddag even een extra rondje toeren met de 500cc voordat ik hem terug breng.. 8-)

Jij ook veel mooie en veilige km gewenst!
1 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#28 » 08 nov 2019, 19:37

Vind persoonlijk de yourban beter zitten ja en hij is lichter yourban weegt 210 kg. En rijd geweldig rij er ook lange afstanden mee. Ben happy
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#29 » 08 nov 2019, 20:05

gerard lift schreef:Vind persoonlijk de yourban beter zitten ja en hij is lichter yourban weegt 210 kg. En rijd geweldig rij er ook lange afstanden mee. Ben happy


Vandaag wat kilometers gemaakt met de 500cc. Het is een fijne machine, maar moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik mijn Yourban weer terug heb. Vind deze echt veel prettiger rijden. Heerlijk soepel en wendbaar. De 500cc is dan wel een bankstel in de bochten. Ook dat wend vast wel, maar houd t echt wel bij het Yourban model. Qua acceleratie doet de Yourban niet onder voor de 500cc.. Alleen de topsnelheid van de 500cc ligt hoger.
Beide modellen hebben hun plus en minpunten.. Allemaal persoonlijke voorkeuren.
2 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio MP3 Yourban Sport 300i

Bericht#30 » 15 aug 2020, 21:43

Vandaag mijn Yourban opgehaald bij de dealer ivm zijn 20.000km beurt. In een kleine anderhalf jaar zo’n 13.000km op de klok erbij gezet. Merk dat de scooter na de beurt net weer lekkerder rijdt met een nieuwe v snaar, rollen,olie enz.. 8-)
Over twee maanden is de vervanging van het balhoofdstel aan de beurt. Gaat weer wat centjes kosten maar hoort erbij. Sommige MP3’s zijn vaak al eerder aan de beurt geweest en bij mij pas voor de eerste keer. Goed ingevet houden is een pre. Voorbanden worden dan ook meteen vervangen door Michelin Citygrip 2. Schijnt een wat meer allweather band te zijn...? Heeft iemand hier ervaring met deze nieuwe Citygrip band..?

Heb twee dagen een Vespa Elettrica ter beschikking gehad in brom versie. Moet eerlijk bekennen dat het een erg leuke scooter is om op te rijden. Hij accelereert als een malle en wegligging is ook prima. Wel bijzonder dat je verder helemaal niets meer hoort tijdens het rijden. Actie radius rond de 120km is netjes, maar zal in een koudere periode vast minder zijn.
Daarentegen vind ik de aanschaf prijs belachelijk hoog... Daarnaast moest ik wel wennen aan die kleine wiebel wieltjes. Dan zit ik liever op een elektrische Liberty, mocht deze er komen. Al met al weer een leuke ervaring... :thumbsup:


Afbeelding
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer