Athena 2.0

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Athena 2.0

Bericht#1 » 24 apr 2019, 18:19

Sommige kennen mijn oude VivaCity nog wel.
De donker rode die ik later zwart had gemaakt en weer iets later mee bij deze club kwam en mij mee voorstelde.
En de naam (Athena) had gegeven.

Afbeelding
Afbeelding


Door omstandigheden moest ik er afstand van nemen en is het ding in de pers gedrukt.
Vanaf dat moment wilde ik al een nieuwe bouwen.

Toen deze zilver gekleurde VivaCity ongeveer 3-4 jaar later geheel onverwachts op mijn pad kwam heb ik de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met het plannen van Athena 2.0 door de zilvere VivaCity aan te schaffen.

Na een tijdje sparen en ik een lang weekend zag aankomen ben ik begonnen aan project 2.0 en dit is het eind resultaat zover.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het enige verschil is eigenlijk alleen
-De top-koffer wat op de originele een Edge 31 liter was en op de 2.0 een Shad SH33 van 33 liter
-Het feit dat de scooter zelf een iets latere versie is.
-En dat de scooter de standaard uitlaat heeft in plaats van de IXIL.

De standaard uitlaat is nog in een goede conditie met op wat hele kleine sporen na nog zo goed als nieuw is dus die wil ik eerst oprijden.
Daarna komt er wel een IXIL uitlaat onder zoals de originele Athena ook had en ik zowel qua uiterlijk en prestaties best tevrede over was.
Ik plan om een ongeveer een jaartje met de originele uitlaat te rijden voor ik hem zal vervangen.

Ik heb nog wel een paar stickers in de maak wat weliswaar niet iets is wat de originele had maar wel iets wat ik daarmee ook al van plan was dus vanaf dit punt ga ik eigenlijk verder vanuit waar 3-4 jaar geleden gebleven was.

Wat er nog wel op de planning een ander zadel. ((sportline zadel met silvere lijn)) ((ooit))

Velgen donker grijs/zwart maken en dan natuurlijk ook de banden vervangen maar eerst de oude oprijden.
((Dat wil ik nog voor de komende winter voor elkaar hebben))

Boordcomputer fixen waar ik eigenlijk al een tijdje mee aan het rotzooien ben maar met gebrek aan gereedschap en kennis daarvoor kan dat nog even duren. ((blijf ik rustig mee doorgaan tot het lukt))

Hoe dan ook ben ik wel erg blij dat ik mijn oude scooter in zekere zin weer terug heb :thumbsup:

Ik wilde het al een lange tijd doen en eigenlijk verwachte ik niet dat het zou lukken maar het loslaten van mijn oude scooter en de manier waarop dat gebeurde was een beste klap gezien mijn mentale toestand van toen destijds en de situatie waar ik in zat,

Maar aan de andere kant denk ik wel dat ik die wil zo sterk heb kunnen vast houden juist omdat ik mijn oude scooter kwijt raakte in die situatie. Het voelde als iets wat ik vroeger of later gewoon *moest* doen.

Klinkt misschien wat apart,
Maar ik kan mijn eigen nou eenmaal behoorlijk vast klemmen aan kleine dingen zoals dat als het voor mij maar genoeg mening heeft :lol:
5 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Athena 2.0

Bericht#2 » 18 mei 2019, 08:42

UPDATE
18-05-2019


Ondertussen heb in andere handvatten, kickstarter pedaal. en Dashboard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De gele lamp wat ik in mijn koplamp had is wel kapot gegaan en die kan ik nergens vinden.
Daar zit nu voor de tijd weer een standaard witte lamp in.
Het maakt mijn voorkant wel wat saai :neh!:

als je echt een uitdaging wil dan zou je eens moeten zoeken naar een 12V 35/35W BA20D lamp in het geel :hammer:

Geen enkele onderdelen zaak ((ben er bij 5 geweest)) die ze heeft of nog kan bestellen.
Ik heb ze wel online gevonden maar ook daar zijn ze vaak niet op voorraad en moet ik weer een aantal maanden wachten.
Op het moment moet ik 3-4 maanden wachten jammer genoeg.

Dat wacht ik maar rustig af :thumbsup:
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Athena 2.0

Bericht#3 » 18 mei 2019, 09:23

Deze beweerd dat het op voorraad is. Nadeel je moet minimaal voor € 25;= bestellen
https://www.oudeautoonderdelen.nl/produ ... osch-geel/
dat betekent binnenenkele dagen binnen
3 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Athena 2.0

Bericht#4 » 18 mei 2019, 11:13

Oldy schreef:Deze beweerd dat het op voorraad is. Nadeel je moet minimaal voor € 25;= bestellen
https://www.oudeautoonderdelen.nl/produ ... osch-geel/
dat betekent binnenenkele dagen binnen


daar heb ik er 7 besteld wat mij op ongeveer 26 euro bracht maar die hebben ze niet op voorraad.
Op die zit ik juist ook te wachten maar dat gaat 3-4 maanden duren
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Athena 2.0

Bericht#5 » 18 mei 2019, 13:10

Goeie webshop :bang!: :taz: Als ik ze in 'n boodschappenmandje heb zijn ze op voorraad :cry:
0 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Athena 2.0

Bericht#6 » 18 mei 2019, 21:42

Oldy schreef:Goeie webshop :bang!: :taz: Als ik ze in 'n boodschappenmandje heb zijn ze op voorraad :cry:


ja he. je het eigenlijk wel verwachten XD
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer