Symphony ST Matt Silver Grey

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#1 » 29 mei 2019, 11:10

Ik heb mijzelf een tijdje geleden voorgesteld op het forum met mijn SYM. Sym rijder

Wat was ik er trots op. Helaas heb ik er niet lang van kunnen genieten (er stond nog geen 1000 KM op de teller) en heb ik nu met mijn eerste scooter ook mijn eerste ongeval meegemaakt. Ik reed op het fietspad van een rotonde, had voorrang, maar een auto zag mijn over het hoofd en knalde tegen mijn aan. De SYM lag behoorlijk in de kreukels, lekte olie en benzine en is later door de verzekering ook total loss verklaard.

Eerst kon ik alleen maar balen van de scooter, maar later groeide ook het besef dat ik ontzettend veel geluk heb gehad. De SYM was een snorscooter en ik droeg dus geen helm. Ik ben gelukkig niet op mijn hoofd gevallen. Met de nodige blauwe plekken en schaaf wonden ben ik er goed vanaf gekomen. Wat een dijk van een scooter, dat ding heeft echt een behoorlijke klap opgevangen, op een fiets was ik er waarschijnlijk niet zo goed vanaf gekomen.

Afbeelding
Afbeelding

Na een paar weken nadenken toch weer besloten om een nieuwe SYM scooter te kopen. Want ik miste de vrijheid en alle leuke ritjes. Ik ben weer voor een SYM Symphony ST gegaan, maar nu in de nieuwe kleur Matt Silver Grey. Dit keer ook direct een brom uitvoering, want het rijden op fietspaden is me eigenlijk nooit zo goed bevallen, vaak is het maar een slecht stukje wegdek en deze aanrijding bewijst voor mij dat het niet veel veiliger hoeft te zijn om op een fietspad te rijden.

De hogere snelheid was in het begin wel even wennen, maar inmiddels gaat het rijden weer goed. Ik smokkel soms nog wel een stukje fietspad mee als de weg het toelaat en rij veel routes met bromfietspaden. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik nog steeds heel erg voorzichtig ben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe SYM heeft een paar dingen beter voor elkaar dan mijn vorige versie. En misschien zijn dit wel een paar kleine verbeteringen in het algemeen.

- De onderkant van het zadel bij de buddy is voorzien van een dikkere en bredere rubberen laag en is veel beter geïsoleerd.
- Er rusten geen slangetjes meer op het spatbord van het achterwiel.
- Ook is er achter veel minder draadwerk en elektronica zichtbaar, bij mijn vorige SYM was dit duidelijk zichtbaar en hing er e.e.a. los onder, nu niet meer.

Een klein nadeel is dat het stuur slot op deze scooter minder soepel werkt, voorheen lukte het mij altijd een hand, nu heb ik een tweede hand aan het stuur nodig om het stuurslot er op de juiste manier op te krijgen.

Zo zie je maar weer dat de ene scooter de andere niet is...

Voor de rest weer heel erg blij mee en hoop ik dat ik hier flink kilometers mee kan gaan maken.
Laatst gewijzigd door Broski op 29 mei 2019, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
4 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#2 » 29 mei 2019, 11:27

Hé vervelend zeg van dat ongeluk! Dat toont weer eens aan hoe kwetsbare groep we zijn binnen het verkeer. Gelukkig heb je er zelf niet al teveel aan overgehouden.

Prachtige kleur heb je gekozen. Als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik ook voor die kleur gaan.

Veel veilige km gewenst :sct1:
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#3 » 29 mei 2019, 11:44

Dank je wel Dennis. Ik hoop echt (bijna) net zoveel KM's op deze SYM te kunnen rijden als jij dat hebt gedaan.

Ik denk dat SYM deze kleur een beetje afgekeken heeft van de Piaggio Liberty S. Die ook nog een serieuze optie was.

Maar de SYM vind ik met 16 inch wielen voor en achter. En een schijfrem achter toch beter voorzien dan de Piaggio.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#4 » 29 mei 2019, 15:46

Inderdaad erg mooie kleur, zou ook mijn voorkeur zijn.
@Broski . Valt het wat mee nu je met helm moet rijden?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#5 » 29 mei 2019, 16:28

bertocello schreef:Inderdaad erg mooie kleur, zou ook mijn voorkeur zijn.
@Broski . Valt het wat mee nu je met helm moet rijden?


Valt mee. Het is vind ik met name even wennen dat je met een helm op 75% van het omgevingsgeluid niet meer hoort. Maar dat kan ook komen doordat ik een tijdje op een snorscooter zonder helm gereden heb.
0 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#6 » 29 mei 2019, 19:47

Balen van je ongeluk Broski.
Ik probeer altijd oog contact te maken met weggebruikers die mijn pad kruisen. Maar dat lukt niet altijd, met als gevolg dat ik soms een noodstop moet maken. En dan ben ik erg blij met de tweede schijfrem in het achterwiel van mijn Sym Symphony. Opnieuw voor de Sym kiezen is daarom, denk ik, een goed idee.
Nog vele veilige kilometers gewenst op je mooie nieuwe Sym.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#7 » 29 mei 2019, 20:00

Ten 1e fijn dat je zelf geen letsel heb , punt 2 ,,, goed dat je gaat Brommen ipv snorren , meeste Snorscooters gaan te hard dan 25 Km ,,,bijna allemaal , begrijp het wel een beetje ... maar het sluip er gewoon in om wat harder dan 25 Km te willen.

Dus goede keus voor je nieuwe Scooter ... veel plezier er mee,
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#8 » 30 mei 2019, 00:30

HugoH schreef:Balen van je ongeluk Broski.
Ik probeer altijd oog contact te maken met weggebruikers die mijn pad kruisen. Maar dat lukt niet altijd, met als gevolg dat ik soms een noodstop moet maken. En dan ben ik erg blij met de tweede schijfrem in het achterwiel van mijn Sym Symphony. Opnieuw voor de Sym kiezen is daarom, denk ik, een goed idee.
Nog vele veilige kilometers gewenst op je mooie nieuwe Sym.

Wat is het voordeel van een schijfrem in het achterwiel als je een noodstop moet maken? Ik heb met mijn Kymco Like ooit een noodstop moeten maken. Gelukkig stond het stuur rechtuit en kon ik vol in de voorrem knijpen, het achterwiel waar bij de Kymco Like een trommelrem in zit blokkeerde meteen, gevolg een flinke zwieper met de achterkant. Als je geen noodstop hoeft te maken zal een schijfrem zonder meer beter remmen dan een trommelrem, daar twijfel ik zeker niet aan.
0 x

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#9 » 30 mei 2019, 07:27

Jemig dat is balen man.
Maar ja wat telt dat je er zelf gelukkig relatief er goed ben van afgekomen.
Je ziet materiaal is altijd vervangbaar .
Mooie scooter wens ik jou veel maar vooral veilige kilometertjes toe :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Re: Symphony ST Matt Silver Grey

Bericht#10 » 03 jun 2019, 08:47

Bedankt allemaal!

Met het mooie weer van afgelopen (en lange hemelvaart) weekeind weer veel gereden. Eind deze week mag ik met de scooter alweer terug voor zijn eerste 500KM beurtje.

Ik weet niet of de dealer daar iets aan kan doen, maar het is wel een luidruchtig motortje. Ik weet niet of andere ST rijders zich daar in herkennen? Heel veel last heb ik er niet van met een helm op, maar een beetje herrie is het wel.

Als iemand een tip heeft hou ik me aanbevolen, en neem ik het mee naar de dealer.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer