Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#181 » 27 okt 2022, 19:27

If you pay half the price, you do it twice!!!

Oftewel, een kwartje uitgeven om een dubbeltje te besparen... M'n tweedehands Kenda bleek toch niet zo goed te zijn en was na de vakantie zacht. Gisteren op 2,4 bar gezet, maar vandaag opnieuw zacht.

Ritje naar de brommerhandel, nieuwe Deestone op de velg laten draaien, even monteren en klaar. Kosten? Een gepeperde 80 euro voor band + montage op losse velg en milieukosten. Niet goedkoop voor een B-merk band. Maar hopelijk kunnen we nu weer even rijden zonder zorgen. T.z.t. maar even kijken waarom die Kenda leegloopt. Bandje moet m.i. nog wel te redden zijn.

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#182 » 27 okt 2022, 21:33

Man !!!!
Je ben opgelicht !.. als ik een los wiel aanlevert , betaal ik 60,00 Voor een Michelin City grip 2, incl. Nieuw ventiel.
55,00 voor de band , en 5,00 voor Ventiel .
Zelf kan ik de band ook vervangen , ik heb grote bandenlichters van Gedore , met binnenband fietsband er om voor het niet beschadigen van de Velg . maar voor die 5,00 Mag van mij Fred-Motoren het doen . ;)
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#183 » 28 okt 2022, 08:25

Jup, helaas. Maar ik heb die scooter vandaag weer nodig en een trip naar Fred zat er daarom niet in.

En ik weet nu dat ik voor banden niet meer naar die kerel ga.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#184 » 04 nov 2022, 08:23

Brute-Force schreef:Niet gedacht van die Sliders .... Mooi Man ! :thup:


Nog een update over de sliders. Ik heb ze nu in de originele vario gestopt en naar mijn idee win je zowel trekkracht onderin als topsnelheid t.o.v. conventionele rollen.

Enige nadeel is dat de scooter bij het wegtrekken veel toeren maakt. Met de Koso vario maakte hij zelfs overtoeren bij het aangrijpen van de koppeling en nu soms ook nog een beetje. En dat met sliders van 7 gram! Met normale rollen van 7 gram gebeurt dat niet. Kortom, naar mijn idee moet je juist iets zwaardere sliders gebruiken t.o.v. conventionele rollen.

Ik heb geen zin om weer nieuwe sliders te bestellen, maar ik zou wel benieuwd zijn wat hij doet met 7,5 gram sliders.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#185 » 31 dec 2022, 12:43

Dit jaar heb ik circa 5.000 km op de Agi gereden. De cilinder van 36 euro doet het heel goed. Geen olieverbruik en lekker veel koppel. Met de afstelling van de overbrenging ben ik nu ook eindelijk tevreden. Voor m'n gevoel hoeft er voorlopig niks aan de scooter te gebeuren, behoudens regulier onderhoud en nieuwe remblokken of misschien maar meteen een nieuwe remklauw. Dat kijken we in 2023 wel even aan.

Het blijft een fijne brommer, veel beter dan wat je nu voor heel veel geld nieuw in de winkel kan krijgen.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#186 » 06 jan 2023, 13:14

Geïnspireerd door de Zip van m'n vrouw, meende ik dat de Agi ook een windscherm moest krijgen. Dus bij brommerhoek Vink in Delft voor 63 euro een scherm opgehaald. Koopje, toch?

Nou, ik dacht dat het een half uurtje werk zou zijn, maar het werd 2 uur prutsen. Want man, wat een waardeloze pasvorm!

Afbeelding

Werkelijk iedere bout en moer leverden een gevecht op, en ik vind het een wonder dat ik hem er uiteindelijk op heb weten te krijgen. Vraag niet hoe, maar hij zit.

Afbeelding

Ik ben normaliter niet van het klagen, maar hoe je dit scherm zonder buigen en beschadigingen kan monteren, is mij een raadsel.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#187 » 06 jan 2023, 16:14

En nog maar ff de remblokken vervangen en de olie verwisseld. Met de oude blokken heb ik 6 jaar gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

En kan ik hier nog garantie op krijgen? :schater:

Afbeelding
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#188 » 06 jan 2023, 22:19

Een windscherm nieuw is de eerste X een Ramp , als het er 1 x opgezeten heb , met beetje buigen etc , zit het wel goed .
Voorbeeld :
Ik woon in een Gat .... zeg maar .. De Laatste tijd ben ik de Plaatselijke Scooter Boer , de Locale Scooterzaak ( 5 Km verder ) vraagt 70,00 per uur .
Ik ben een beetje Berucht geworden door : De Bullet .. Soms zagen ze dat ding langs knallen .. ging al van ... Wie ? is dat ? wat is dat ? komt die hier vandaan ?
Gegeven moment wisten ze waar ik woon ... stonden een aantal Scooters voor de werkplaats .
Euhh Meneer ? sleutelt u zelf aan Scooters ?
Dus ... van het 1 kwam het ander ... maar goed .
Gister kwam een Dame langs met een Senzo... Mooi ding ... ( De Scooter ) :D
Hij doet het niet meer ... heeft u tijd om te kijken wat het is ?
Normaal Sleutel ik liever niet aan een Chinees, maar deze is erg mooi en net iets meer dan 1 jaar oud ,
Hij doet het niet meer en Dim en Groot licht werkt ook al een tijdje niet meer.
Ok ... zet maar neer .
Accu was Dood ,, nieuwe Accu gehaald, Dat ding startte gelijk , eerst de Zekeringen na gekeken en door gemeten , die waren Prima .
Maar ... om het lampie na te kijken , moet heel dei Show zooi er af ,, Windscherm etc.
Met het zweet in de bilnaad ben je bang dat er wat afbreekt.
Eindelijk die zooi er af , stuurkap voor er af eer dat je erbij kan .
ja hoor ... Wong Chong China lampie was kapot , nieuwe er in , gelijk een H4 Philips dim/ grootlicht er in .
Shit... doet het nog niet .... HUT Zooi!
FF gaan meten .. ik meet ging spanning bij de licht schakelaar , uitgaand.
Trek de stekker er af , Pleur de schakelaar uit elkaar .. Dubbel Shit !
Scooter was aangekocht bij ( FF naam iets aangepast ) bij : Nadeelscooters.nl .... in Dordrecht.
Ik ff kijken op de Site daaroo ... Onderdelen ... Hebbes ... Licht schakelaar Senzo ... 32,95 :eek:
Ik FF Google ,, Kwam uit bij K-parts ... 5,95 voor Exact de Zelfde schakelaar , was van Halve Zoly ... maar is de zelfde Shit .
Schakelaar besteld , schakelaar er in ( heel voorzichtig ) .. en Ja Hoor ... Dim en groot licht werkte weer .
Dame gebeld ... Scooter is klaar ..
Dame Blij , ik blij ... Leuke Scooters echter is het rotzooi , was een heel gedoe om dat ding voor een simpel lampie en schakelaar op te bouwen , en ik zag al dat het windscherm een beetje pas te krijgen uitgevuld was met ringen , en dat er aan de beugels gebogen was .
2 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#189 » 06 jan 2023, 22:54

Monteren was echt drama joh, zeker in je eentje. Volop aan die beugels gebogen om de bevestigingspunten enigszins in de buurt te kunnen krijgen. Een origineel Piaggio scherm daarentegen monteer je met twee vingers in de neus...

Maar goed, hij zit en het rijdt wel relaxt met dat scherm. Het begint een dikke tourbak te worden zo. :thup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#190 » 06 jan 2023, 23:00

Nu het eenmaal zit / en straks "gezet"is ... zal het demonteren / hermonteren beter gaan .

BTW... WAT Betekent : Sc oterclub Nederland wat op de Koffer staat ?
Je gaat toch niet "vreemd"of zo ??
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer