Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#171 » 24 sep 2022, 21:01

Vaak wil men snel rijden , dmv andere Cilinder ,en word bezuinigd op verdere onderdelen.
Gebalanceerde Krukas
C4 Krukas lagers .
Als je Set Up op orde is , is er geen Probleem .
Gietijzer Cilinder kan erg veel hebben , Met Aluminium moet je goed opletten dat de Temperatuur goed is , en juiste Smering / Olie.
Ik mag zeggen dat ik enige ervaring heb , en pas 1 x heb meegemaakt dat een Blok echt goed kapot is gegaan.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#172 » 25 sep 2022, 01:48

Het probleem bij een Gd is dat het hele blok zichzelf kapot trekt en met 70cc je het alleen nog meer versnelt. Zowel de lucht gekoelde als water gekoelde hebben met het originele blok veel vermogen onderin bij het optrekken maar op hogere snelheid trekt hij het blok in elkaar.
Am4 blokken hadden hetzelfde probleem.
Beide blokken in een redelijke afgeknepen versie veilig en als je bepaalde restricties eraf haalt dan 5 minuten lol maar daarna een dood gewicht om mee terug te slepen.
En een Gd is een rijdend bankstel en volgens mij geen vliegend raket.
Maar dat is verder aan wat je ermee wilt doen.
Btw succes met onderdelen vinden want die zijn er ook steeds minder vooradig voor de Gd.
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#173 » 25 sep 2022, 08:11

Niet om te klagen maar volgens de huisregels mag er wel via de pb besproken worden over opvoeren maar niet op het forum. Dit is ook om verdere problemen te voorkomen en hoop gezeur. Ik hoop dat er hier begrip voor is.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#174 » 25 sep 2022, 10:56

Soms is het leuk om gewoon eens wat te proberen. Ik doe met mijn scooter ook dingen die volgens (ex) leden van het forum niet kunnen/ mogen. Gaat tot nu toe goed. Als het fout gaat is het mijn probleem.

Ben benieuwd wat Brute ervan gaat maken, en dat mag hij dan in z'n eigen topic melden! :thup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#175 » 25 sep 2022, 11:15

Wat betreft het kapot kunnen gaan van een GD Blok , had ik niet begrepen wat er kapot kan gaan , nu denk ik wel ;
Hoe een snel blok vaak kapot gaat is dat de krukas en of de lagers het niet aan kunnen, vaak goedkope zooi , vaak onbalans.
Er breekt dan wat , en de krukas vliegt dwars door het blok naar buiten .

Een Race Monster gaat het niet worden , gaat anders een dure grap worden , uitlaat is dan alleen al 400,00.
Maar het word een beetje vlotte Grand Dink , dink ik . :)
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#176 » 25 sep 2022, 11:17

Micha schreef:Niet om te klagen maar volgens de huisregels mag er wel via de pb besproken worden over opvoeren maar niet op het forum. Dit is ook om verdere problemen te voorkomen en hoop gezeur. Ik hoop dat er hier begrip voor is.

Ik zal er rekening mee houden straks in het nieuwe Topic , dan Reply`s aub wel On Topic blijven .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#177 » 25 sep 2022, 11:29

Brute-Force schreef:
Micha schreef:Niet om te klagen maar volgens de huisregels mag er wel via de pb besproken worden over opvoeren maar niet op het forum. Dit is ook om verdere problemen te voorkomen en hoop gezeur. Ik hoop dat er hier begrip voor is.

Ik zal er rekening mee houden straks in het nieuwe Topic , dan Reply`s aub wel On Topic blijven .


Top en bedankt Brute
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#178 » 10 okt 2022, 09:42

Brute-Force schreef:Persoonlijk had ik er geen Kenda Band onder gezet , slechte ervaring mee , maar een Michelin City Grip2.
Als je onderuit gaat door een waardeloze band , ben je meer kwijt , Kapschade , Kleding etc.


Eerlijk gezegd ben ik vooralsnog tevreden over die band, zeker omdat ie maar een tientje was. Het is in ieder geval beter dan die versleten Deestone.

Verder zijn die 7 gram sliders in de Koso vario een schot in de roos. Scooter rijdt erg goed nu voor wat het is.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#179 » 10 okt 2022, 16:33

Niet gedacht van die Sliders .... Mooi Man ! :thup:
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#180 » 18 okt 2022, 14:43

Alle paarden op stal:

Afbeelding
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer