Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#61 » 07 aug 2020, 22:10

Nou, na al het geklus was ik ook wel toe aan een biertje... :cheers:

Maar het werkt allemaal weer en hij pakt nu beter op vanuit stilstand. Ik zit nog te twijfelen om iets lichtere rollen te monteren. Bijvoorbeeld 6,5 of 6,7 gram in plaats van 7 gram die er nu inzitten. Maar de transmissie loopt nu mooi rustig en de scooter trekt vrij behoorlijk op. Het wordt natuurlijk nooit een Hayabusa.

Morgen weer lekker scooteren, perfect weer voor. :sct1:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#62 » 07 aug 2020, 23:34

[quote="Heinz"]Als iets eenmaal in mijn hoofd zit, moet het ook gebeuren. En het liefste zo snel mogelijk. Die koppeling moest en zou vandaag los gaan. Maar ja, zonder koppelings- of slagmoersleutel wordt dat lastig. De scootermonteur had geen tijd, maar wel een tip: probeer een grote lijmklem. Die had ik ook niet, maar in de graaibak van de Gamma lag er een voor € 8. Koopje, dus meegenomen. Carterkap los, klem erop en................................................................................................
.........................Boutjes en moertjes vast, en toen had ik een makeshift koppelingssleutel:

Je kunt het beter anders doen, dan is hij ook te gebruiken als blokkeersleutel van je koppeling en ook van andere :sct1: daar hij variabel is
Afbeelding
Je kunt hem nog aanpassen.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#63 » 07 aug 2020, 23:42

Dat ziet er ook mooi uit! Wellicht dat ik hem ook zo maak voor een volgende keer. Voor de vario gebruik ik een sleutel met drie tandjes die je op het carter schroeft. Vind ik zelf erg prettig werken.

Mooie slagmoersleutel trouwens! :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#64 » 13 aug 2020, 17:34

De acceleratie is iets verbeterd met de nieuwe trekveren, maar de scooter blijft wat moeite houden om op gang te komen. Zodra de scooter eenmaal rolt, trekt hij goed naar de 40 en zakt dan iets in toeren. Rond de 55 begint hij weer meer toeren te maken. Volgens mij komt dat door het ontwerp van de poelies.

Ik kan nog een keer experimenteren met rollen van 6,5 gram, anders moet ik wat forsere maatregelen nemen. :cheers: Aan de andere kant, om een beetje door de stad te tuffen is hij snel genoeg.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#65 » 27 aug 2020, 09:08

Pfff, en weer hebben onverlaten met hun tengels aan m'n scooter gezeten! :bandana: Dit keer was de gashendel gestolen. Ik snap er helemaal niks van. Waarom zou je een gashendel stelen?! Dat is een onderdeel van een paar euro...

Wil je een stukje rijden, tref je je scooter zo aan... Gelukkig heeft de dief geen verdere schade veroorzaakt.

Afbeelding

Meteen die dag via Marktplaats een nieuwe gashendel gekocht. Kreeg voor 5 euro dit in m'n handen geduwd. Dus zelfs nog wat reserveonderdelen die ik eigenlijk niet nodig heb. :schater:

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kan ik op termijn ook binnenstalling regelen voor de scooter. Door diefstal en vandalisme gaat voor mij de lol er wel een beetje af. Gelukkig kan ik m'n motor wel binnen zetten.

Afbeelding
Maar goed, voor nu is alles weer opgelost. :sct1:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#66 » 11 sep 2020, 13:00

Hmm, de achterband begint nu wel wat minder te worden. Zou een ijverige agent hier een boete voor kunnen uitschrijven?
Afbeelding

En omdat het weer meer begint te regenen, heb ik de uitlaat opnieuw een lik lijnolie gegeven met de gulle kwast. Helaas vielen er al een paar roestschilfers af, maar ik denk dat hij het nog wel een jaar of twee volhoudt.
Afbeelding

Ook de binnenpoten van de voorvork een laagje ACF50 gegeven, want als die beginnen te roesten kan je je keerringen ook meteen vaarwel zeggen.
Afbeelding

Afsluitend nog een Kymco-irritatiepuntje: kon dit beugeltje echt niet van een iets beter materiaal gemaakt worden?! :nono2:
Afbeelding

Ook maar weer ingesmeerd met lijnolie, al blijft het natuurlijk bedroevend dat zo'n beugeltje helemaal wegroest.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#67 » 16 sep 2020, 09:33

Voorheen vond ik 20.000 km heel wat voor een scooter, maar als ik zie dat sommigen hier meer dan 80.000 km op dezelfde scooter hebben gereden, stelt dit niks voor:

Afbeelding

Ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoudt. :sct1:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#68 » 06 okt 2020, 13:08

De achterband is inmiddels echt wel kaal, dus ik wilde zelf het wiel van de scooter halen en er een nieuw bandje omheen laten draaien. De uitlaat loshalen was een fluitje van een cent...

Afbeelding

...maar die wielmoer was met geen geweld los te krijgen. Waarschijnlijk met ruim 100 nm vastgefrutteld en toen is het geheel nog vaster gaan zitten door oxidatie. Daar sta je dan met je rateltje en je wielmoersleutel. Vergeet het maar. Binnenkort langs de dealer om het door hem te laten doen. Zit te twijfelen om allebei de banden te laten vervangen voor Michelin City Grip, of alleen een chinabandje achter te doen. De voorband heeft in principe nog ruim profiel. Het is desondanks wel een waardeloze band. :schater: Aan de andere kant, voor die paar rondjes per week in de stad heb ik niks bijzonders nodig.

Toen de uitlaat er toch af lag, heb ik maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de voorpijp kaalgeschuurd met een staalborstel. Die lijnolie doet z'n werk goed, want de uitlaat ziet er na twee jaar nog best goed uit. Uiteraard opnieuw in de lijnolie gezet. Hopelijk houdt hij het dan nog twee jaar vol.

Afbeelding

Afbeelding

Verder de remklauw binnenkort nog maar eens schoonmaken, want die begint weer een heel klein beetje aan te lopen. Tsja, het blijft een Kymco he...
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#69 » 19 okt 2020, 09:08

Ik heb de onderhoudskosten sinds aanschaf weer even bijgewerkt en ik kom nu uit op een totaalbedrag van € 585,50. Dat is inmiddels meer dan ik voor de scooter betaald heb. :mrgreen: Maar als ik dit bedrag deel door 4 jaar, kom ik uit op circa € 150 per jaar aan onderhoudskosten. En dat is toch niet onaardig, aangezien ik maar € 550 voor deze scooter betaald heb. Als ik 4 jaar geleden een nieuwe scooter had gekocht, was ik minimaal € 1.500 kwijt geweest en waren de jaarlijkse onderhoudskosten waarschijnlijk niet veel lager geweest. Nu heb ik al 4 jaar gereden en een minimaal € 400 in m'n portemonnee gehouden.

Die € 150 per jaar is wel wat geflatteerd, want de achterband moet dringend worden vervangen en de voorband eigenlijk ook. Die Deestones die er nu opzitten hebben gewoon geen grip op nat wegdek. Als je moet remmen is dat ronduit gevaarlijk. Een setje Michelins zal inclusief montage al snel € 130 kosten. Dat zou de kosten dit jaar zomaar naar € 280 tillen. :oops:

Nu ben ik wel heel benieuwd of mijn onderhoudskosten hoger of lager zijn dan van andere leden. Dus tijd voor een klein onderzoekje:
- Hoeveel zijn jullie per jaar ongeveer aan onderhoud kwijt?
- En doe je het dan zelf of laat je het doen?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#70 » 19 okt 2020, 11:13

Ik tussen 140€ en 200 € per jaar en doe alle onderhoud zelf.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer