Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#81 » 02 apr 2021, 15:16

Vandaag verder gewerkt aan de Agi en het volgende gedaan:

- Remklauw schoongemaakt, remzuigers gepoetst en glijpinnen ingevet
- Variorollen en geleiders vervangen
- Koppelingssegmenten opgeschuurd en naaldlager achterpoelies ingevet
- Kickstartmechanisme ingevet
- Bougie geborsteld
- Luchtfilterhuis schoongemaakt
- Uitlaat ingesmeerd met lijnolie
- Klepspeling gecontroleerd

Wat betreft de klepspeling, die stond na ruim een jaar nog goed (00.5 IN, 0.1 UIT). Verloopt de klepspeling op een gegeven moment niet zo snel meer? Ik zit haast te twijfelen of ik het wel goed gedaan heb.

Kosten:
- Olie 0,7L 10W40: € 1,75 (Action)
- Rollen 16X13 6,5 gram: € 1,75 (Ali)
- Geleiders: gratis, maar € 6,75 verzendkosten (Polini)
- Doekjes, vet, remreiniger, lijnolie: ca. € 2

Totaal: € 12,25

Nieuwe rollen waren overigens wel nodig:
Afbeelding

Mooi nieuw spul, ben benieuwd hoe lang die Ali rollen meegaan...
Afbeelding

Straks ff proefrijden. :sct1:
3 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#82 » 10 apr 2021, 15:01

Nou, ik ben toch wel tevreden met m'n werkzaamheden. Het motortje pakt merkbaar beter op, blijft beter op toeren en loopt soepeler. Wat een setje nieuwe rollen niet kan doen! :thumbsup:

En voor een 50cc 4-takt vind ik hem nu zelfs enigszins fel! :schater: Althans, voor zover ik me kan herinneren was m'n Agi 72cc destijds niet veel sneller. Kortom, zolang de huidige zuiger en cilinder niet versleten zijn, blijf ik er mooi mee rijden.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#83 » 11 apr 2021, 16:25

Poh, net weer even een stukje gecrost met dat gekke ding en hij is achter wel wat losjes in snelle bochten. Effe op de bok en een beetje wiebelen aan de scooter. Blijkt er gewoon dikke speling te zitten op het subframe door uitgelubberde motorrubbers. Kijk, da's de kwaliteit die we inmiddels gewend zijn. Volledig versleten motorrubbers na 22.000! :schater:

Nou ja, dat moet toch maar even gefikst worden, want dit is natuurlijk ook niet ideaal. Verder blijf ik ook de remklauw een vervelend ding vinden, maar dat laat ik voorlopig maar zo. Komt ooit wel een andere op, kan ook de remvloeistof worden ververst.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#84 » 19 apr 2021, 08:33

En de silentblocks zijn ook weer vervangen. Vooral de linker was heel slecht, daar kon je letterlijk doorheen kijken:

Afbeelding

De scooter rijdt meteen een stuk strakker, ik heb niet meer het gevoel dat het achterwiel een beetje meestuurt in de bocht. Hopelijk hoeft er nu de rest van het jaar niet meer aan de scooter gesleuteld te worden...

Kosten: € 60
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#85 » 19 apr 2021, 08:45

Heinz schreef:En de silentblocks zijn ook weer vervangen. Vooral de linker was heel slecht, daar kon je letterlijk doorheen kijken:

Afbeelding

De scooter rijdt meteen een stuk strakker, ik heb niet meer het gevoel dat het achterwiel een beetje meestuurt in de bocht. Hopelijk hoeft er nu de rest van het jaar niet meer aan de scooter gesleuteld te worden...

Kosten: € 60


Welke techniek heb je gebruikt om ze eruit en erin te krijgen?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#86 » 19 apr 2021, 08:50

Deze klus heb ik uitbesteed. Monteur vertelde dat hij het blok heeft gedemonteerd en de blokken er met een speciale trekker uit heeft gehaald. In het topic van @Bjorn stond ook een verslag met foto's.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#87 » 19 apr 2021, 11:32

Leuk verslag van je werkzaamheden aan je Agi.
Scheelt je heel wat euro's en je kent je machien door en door. :thumbsup:
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#88 » 02 jul 2021, 11:29

Eerder was de slothaak van de buddy al eens gebroken en door m'n pa gelast. Een paar weken terug was hij opnieuw gebroken en opnieuw gelast door m'n pa. :schater: Tsja, dat scheelt toch weer een tientje. Ik denk dat ik nu weet waarom hij stuk gaat. Ik doe vaak m'n helm aan het helmhaakje onder de buddy. Als je de buddy dan dicht doet, staat er wat spanning op het slot. Dat zal de reden zijn waarom die haak naar verloop van tijd breekt. Beter staal zou dit probleem uiteraard verhelpen, maar dat was blijkbaar te duur voor Kymco of zo.

Verder werd tijdens de Zeelandtour opgemerkt dat m'n achterwiel scheef staat. En dat terwijl de blokrubbers onlangs nog vervangen zijn. Ik ben even langs de dealer gereden en hij kon geen afwijkingen ontdekken, anders dan een scheef spatbord. De scooter rijdt verder ook goed, dus ik laat het maar even rusten. Wellicht kan ik ooit nog een keer een andere schokbreker proberen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#89 » 03 sep 2021, 18:07

Vandaag weer ff geprutst. De remkabel van de achterrem zit zodanig dat hij op meerdere punten tegen andere onderdelen schuurt. Niet alleen tegen het carter, maar ook tegen de middenbok en bovenin tegen de binnenkap. Daar was de buitenmantel zelfs al ingesleten. Niet best en weer typisch een ding dat beter ontworpen had moeten worden. Dus nu maar wat tape geplakt en een stukje uit de binnenkap gesneden. Het zal wel niet veel helpen, maar ach.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een nieuw filter erin gezet van 15 euro. Mag weer wat kosten. :darulez:

Afbeelding
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#90 » 05 sep 2021, 13:12

Tijdens de tour van de jaarmeet kreeg ik de indruk dat de rollen versleten waren. En dat had ik niet verkeerd. Ali rolletjes zijn dus binnen een paar maanden versleten. Gelukkig had ik nog een nieuw setje liggen.

Afbeelding

Maar ook de snaar die ik vorig jaar vervangen had was al niet goed meer. En dan te bedenken dat ik voor die 25 euro ook een Bando of Dayco had kunnen krijgen... Nu maar weer de oude snaar teruggezet die ik bewaard had. Komend voorjaar maar even kijken en wellicht alsnog a-kwaliteit spullen erin zetten.

Afbeelding
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer