Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#41 » 10 mei 2020, 10:27

Klapband schreef:- De kickstart is te licht uitgevoerd en gaat makkelijk stuk.

Is dit niet zo bij elk gy6 kloon blok?

Waarom ik dit vraag is dat ik zo`n zelfde blok onder mijn oudere kisbee hebt zitten.
Maar ondanks ik toen het hele kickstart mechanisme hebt vervangen en de kickstart pendaal van een vivacity erop hebt gezet heb ik er i.i.g er nooit last van gehad.. Dus weet niet of het bij andere gy6 kloon blokken het ook zo slecht gesteld is. Misschien dat iemand hier iets meer van weet.


Ja, die kickstart is bij GY6 blokken altijd zwak en niet bedoeld om dagelijks te gebruiken. Bij m'n vorige Agi heb ik die hele kickstart uit de carterkap getrapt toen de accu eens leeg was. Bij Piaggio bijvoorbeeld is het mechanisme sterker.

george schreef:Nu wil ik toch graag reageren op stellingen over de Kymco Agility 12 inch.
De mijne is van 2013 ,geen problemen met knipperlichten ,haak buddyseat(knal ik altijd dicht) enz enz.
Hij rijdt perfect een snelle stadscooter zeer wendbaar zeer degelijk (de mijne ).
Waarschijnlijk heb je er 1 met slechte karma of een maandagochtend model.
Ik ben er blij mee.


Laten we er geen drama van maken. Het is niet zo dat de krukaslagers eruit zijn gelopen. :schater: Maar onverwacht 70 euro uitgeven aan een kabeltje van een startmotor vind ik gewoon irritant. Dit is trouwens m'n 2e Agi, de vorige had ook dit soort dingen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#42 » 03 jul 2020, 08:40

Zo ouwe scooterboys, ik heb ook weer eens een wat langer ritje gemaakt en wel van Zoetermeer naar Utrecht. Dat leverde dit plaatje op:

Afbeelding

Inmiddels bijna 19.000 km op de klok. Het achterbandje begint wat sleets te raken, maar daarmee red ik komend voorjaar nog wel. Ook de v-snaar moet ik eens controleren. Geen idee of die ooit vervangen is. Zelfde geldt voor de transmissieolie. Maar goed, voor die paar ritjes per week in de stad doet hij het prima. Komt allemaal wel een keer. Misschien in de zomervakantie eens een uurtje vrijmaken om de stand van zaken te bekijken.

Meestal is het toch deze die mee mag voor een ritje. :cheers:

Afbeelding
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#43 » 11 jul 2020, 13:32

In kader van periodiek onderhoud ben ik als eerste begonnen met het vervangen van de vertandingsolie. Sinds aanschaf in 2016 heb ik daar niks aan gedaan, terwijl volgens Kymco de vertandingsolie om de 5.000 km vervangen moet worden. Geen idee hoe lang de olie erin heeft gezeten.
Sorry Kymco... :oops:

Even een flesje olie gehaald. Kost niet veel (€ 3,75) maar er zit ook maar 100 ml olie in. Precies genoeg.
Afbeelding

Op het carter staat 0.12 liter, maar in het WPH staat 100 ml.
Afbeelding

De oude olie is iets donker en had een lichte swirl van metaalslijpsel. Was geen luxe om de olie eens te verversen (troep op de bodem is wat zand dat van de plug kwam bij het losdraaien).
Afbeelding

Scooter nog effe gewassen voor een eurootje. Nog best een knap ding toch? :thumbsup:
Afbeelding

BInnenkort moet ook de motorolie ververst worden. Van de week maar eens een kannetje halen bij de Action. Het houdt je in ieder geval van de straat, zo'n scootertje. :slaap:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#44 » 11 jul 2020, 18:29

Leuk om te lezen, is toch leuk zelf de kleine dingen te doen. Geeft ook altijd veel voldoening.... ::- Heerlijk..
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#45 » 17 jul 2020, 15:32

Ik weet niet of er interesse voor is, maar ik ga gewoon door met m'n onderhoudsdagboek! Kilometerstand: 18.990.

Heel veel kilometers maak ik niet op de scooter, maar na een klein jaar is het wel weer tijd om de olie te verversen. Er is veel discussie over de beste olie, maar voor mij is dit de nummer 1:

Afbeelding
€ 2,50 voor een liter, een oliewissel kost dus € 1,75. Beat that! :rlol:

Afbeelding
Remkabel zit een beetje in de weg, maar gelukkig geen gekke dingen tegengekomen in de olie.

Afbeelding
Filtertje ook mooi schoongemaakt, ook hier niks geks. Dat bewijst de kwaliteit van Techno maar weer. :thumbsup:

Afbeelding
Remblokken zien er nog steeds goed uit. De borgpennen zijn wat gecorrodeerd. Even opschuren maar.

Afbeelding
En weer door. Borgpennen en de achterkanten van de remblokjes licht ingevet met koperslib.

Afbeelding
Remzuigers zijn nog redelijk. Even schoonmaken en verder niets aan doen. Misschien gaat de rem aanlopen met nieuwe blokken, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Afbeelding
Als laatste de bocht van de uitlaat licht opgeschuurd en zwart gemaakt met kachelzwart. Dat is heel goed spul! Eigenlijk zou de uitlaat los moeten zodat ik het laatste stukje ook mee kan pakken, maar daar had ik geen zin meer in. :slaap:

En afsluitend op de foto met z'n grote broer. :moto2:
Afbeelding
3 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#46 » 17 jul 2020, 15:51

Lekker doorgaan met het bijhouden, lees alles met veel plezier
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#47 » 17 jul 2020, 20:32

:thumbsup: :worshippy: netjes gedaan!!! Ze zijn wel mooie naast elkaar :sct1:
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#48 » 19 jul 2020, 09:58

Denk je weer even klaar te zijn, maar nee hoor. Het blijft natuurlijk een Kymco... (De kenner weer dat Kymco een acroniem is voor Kapot Yzer Matig Coöpererende Onderdelen :schater: ).

Sinds gisteren blijft de scooter hoog stationair lopen. De stationairschroef terugdraaien heeft geen effect. Daarna deo over het spruitstuk gespoten en daar reageert de motor niet op. Dus het spruitstuk is waarschijnlijk niet lek. Wellicht blijft de gaskabel een beetje hangen? Of werk de automatische choke niet goed meer? Ik weet het niet, eerst maar eens een diagnose laten stellen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#49 » 19 jul 2020, 10:16

Dat is vervelend. Hopelijk snel en goedkoop op te lossen
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#50 » 19 jul 2020, 12:22

Na verdere diagnose was het probleem inderdaad makkelijk en gratis te verhelpen.

Als ik op de scooter ging zitten, begon hij hoog stationair te lopen. Maar als ik de scooter op de bok zette, begon hij keurig laag stationair te lopen. Conclusie: probleem met de gaskabel. En jawel hoor, de stelmoer van de gaskabel zat helemaal uitgedraaid. Dus die heb ik terug ingedraaid en ik heb de stationairschroef opnieuw afgesteld. Nu loopt de scooter weer perfect stationair. En daar word ik blij van! :thumbsup:

Eindconclusie: Kymo is topkwaliteit, gratis te repareren, best in business! :sct1:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer