Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#101 » 08 jan 2022, 11:15

En de grote update:

Afbeelding

Afbeelding
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#102 » 09 jan 2022, 10:31

Leuk om dit zo allemaal te volgen, ik heb o.a een Honda Vision 50 die al ruim 53.000km op de teller heeft en ik heb helaas
voor de stn leden niets te melden dan de gebruikelijke onderhoud en dat ik af en toe benzine moet tanken.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#103 » 09 jan 2022, 13:22

Hehe, aan een Honda Vision 50 valt genoeg te sleutelen. :schater: Straks weer met dat ding van m'n pa aan de slag.

Het logboekje over de Agi maak ik eigenlijk vooral voor mezelf omdat ik het leuk en handig vind om terug te lezen wat ik er allemaal aan gedaan heb.

Eerste ervaringen
Net de eerste droge rit kunnen maken en het is een mooie upgrade! :thumbsup: Over het hele toerenbereik meer koppel, maar voornamelijk van 0 tot 30. De scooter komt veel makkelijker op gang en dat is handig met wind tegen, een duopassagier of heuvelop. En niet te vergeten is het vooral ook heel leuk! Om geen gedoe te krijgen met de blauwe vrienden heb ik een varioring geplaatst en dat levert een topsnelheid op van ca. 62 km/h op de teller. Dat is 52 GPS... :schater:

Uiteraard even afwachten of het heel blijft in de toekomst, maar m'n vorige Agi heeft de 33k gehaald met zo'n setje. En toen werd ie gestolen. :yawn: Als ik met deze Agi nu nog 10k kan rijden ben ik dik tevreden. :thumbsup:

Kosten: cilinder 101 octane (€ 36), montage, bougie, olie, sproeier en nieuwe benzineslang (€ 90).
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#104 » 30 jan 2022, 10:23

Laatst had ik met @Amendoim en @KoKiem nog een gesprekje over 50cc scooters versus motoren. Nu valt daar van alles over te zeggen, maar qua kosten wint de nederige scooter het dubbel en dwars. Ik heb in ruim 5 jaar tijd nu 1.050 euro uitgegeven aan reparaties, onderhoud en upgrades. Dat lijkt heel veel geld, maar inclusief aanschaf ben ik maar 1.600 euro kwijt. Als ik daarvoor een nieuwe scooter zou willen kopen, word ik tegenwoordig de showroom uitgelachen. En de mijne rijdt veel beter dan een nieuwe scooter.

Maar dan motoronderhoud. Mijn motor heeft nieuwe remschijven voor nodig. Die kosten 200 per stuk en je moet er dus twee hebben. Met blokken en montage ben je dan effe 600 euro verder! En dan mag er niks tegen zitten. Dan laat je ook maar meteen een beurtje uitvoeren en dan kan je 800 euro aftikken. Dat is in een keer de HELFT van m'n scooter + alles erop en eraan. En dan hebben we het verder niet over wegenbelasting (11 euro p/m voor de motor, 0 euro voor de scooter) en benzineverbruik (1:17 voor de motor, 1:40 voor de scooter).
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#105 » 30 jan 2022, 19:43

Je ziet het helemaal goed @Heinz. Natuurlijk zal een motorrijder zeggen dat ze verdere afstanden kunnen rijden, maar dan kennen ze de mensen niet die grote toeren maken. Sommigen rijden ook gewoon naar Polen, Italië of Spanje. Kijk naar @Sjaak die voornemend is om naar Santiago de Compostella te gaan. Van anderen weet ik dat ook zij plannen maken verder te gaan dan een dagtocht. Zelf denk ik aan een rondje Ballatonmeer.

Zelf ondervind ik na een dag 50 cc scooter rijden nauwelijks vermoeidheid terwijl ik in de auto snel doodop ben (en verwacht het op de motor ook). Vele, vooral senior motorrijders, hoor ik ook steen en been klagen over het drukke verkeer en dat het steeds lastiger en gevaarlijker wordt je op de motor te verplaatsen.

Dan de kosten. Het is inderdaad een stuk goedkoper dan motor rijden zoals je zelf ondervindt. Toen ik deelnam aan jou route was ik voor de rit Vlissingen - Bleiswijk - Hoek van Holland - Vlissingen totaal ongeveer € 11,= kwijt aan benzine. Alleen de trein is goedkoper als je zwartrijd :nono2: . Ik heb drie brommers op naam staan en kosten mij slechts 60 euro aan verzekeringen per jaar (WA). Mijn oude auto kost het zesvoudige per jaar. Voorlopig dus maar blijven brommeren.
Oh ja, als ik mijn motorrijbewijs moet gaan halen ben ik ook de prijs van een scooter kwijt. Daarom heb ik maar een mooie andere scooter gekocht. :thumbsup:
4 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#106 » 30 jan 2022, 20:05

Tja...50 cc rijden of meer is een keuze die je maakt over hoe jij je hobby wilt gaan uitoefenen.
Een hobby is voornamelijk emotie en het financiële plaatje komt dan niet op plaats 1

Gevaarlijk?...natuurlijk, maar ik ben niet van mening dat dit aan het aantal cc's ligt.

Wat drukte betreft hoor je mij niet klagen, maar ik zoek dan ook geen drukke steden of wegen op, in tegendeel...rustig en relax rijden op 'n smal bosweggetje is meer mijn ding.

Ik gun iedereen de vrijheid van zijn eigen keuze op ieder gebied en daarover valt niet te twisten!

Jo :crazy:
3 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#107 » 31 jan 2022, 08:31

Ik heb het gewoon allemaal, scooter, motor, auto, fiets. :schater: Ok, die laatste meer voor de vorm.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#108 » 31 jan 2022, 14:07

Heinz schreef:Ik heb het gewoon allemaal, scooter, motor, auto, fiets. :schater: Ok, die laatste meer voor de vorm.


Ik zat gister weer eens op de fiets bergop en ik voelde dat ik dat meer voor m'n vorm moet doen :lol: Niet vooruit te branden!
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#109 » 31 jan 2022, 19:13

Herkenbaar :schater:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#110 » 05 feb 2022, 16:30

Effe met de schakelbrommer op pad geweest. Lekker hoor.

Afbeelding

Afbeelding
3 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer