Kymco Agility 50 12"

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#71 » 20 okt 2020, 20:03

bertocello schreef:Ik tussen 140€ en 200 € per jaar en doe alle onderhoud zelf.


Onwaarschijnlijk lage kosten gezien het grote aantal kilometers dat jij rijdt! :worshippy: Ik rij maar weinig, dus afgezet tegen de kilometers doe jij het qua kosten veel beter dan ik. Maar ik denk dat het ook beter is voor een scooter om veel lange stukken te rijden dan een paar korte stukjes per week.

Vandaag is de achterband van mijn scooter vervangen. Ik heb getwijfeld om beide banden te laten vervangen voor Michelins, maar dat was toch wel duur. En omdat ik meestal maar kleine stukjes met de scooter rijd, vond ik het dat niet waard. Dus er is een mooie nieuwe Deestone gemonteerd met een profiel dat verdacht veel op dat van een Michelin Citygrip lijkt. Ik vrees dat de grip van de Deestone niet even goed is, maar je kan ook niet alles hebben in het leven.

Afbeelding

Omdat ik de monteur al wat jaren ken, kon ik even meekijken hoe hij dat wiel losmaakte. Hij gebruikte geen slagmoersleutel maar een wringijzer! En daarmee had hij de wielmoer in luttele seconden los. Bizar hoe ik stond te rotzooien zonder resultaat en hoe makkelijk hij het deed. Maar dit gaat me niet nog een keer gebeuren, de volgende keer krijg ik die wielmoer zelf los. Overigens vond de monteur ook dat ik de uitlaat niet vast genoeg had gezet. Nog een leermomentje. Tot zover mijn sleutelkunsten... :neh!:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#72 » 23 okt 2020, 14:20

Na het slippertje eerder deze week heb ik besloten om ook de voorband te vervangen. Goedkoop proberen te rijden is leuk, maar het moet natuurlijk wel veilig blijven. En omdat het me niet lukte om zelf het achterwiel los te krijgen vanwege een te vaste wielmoer, heb ik het nog eens geprobeerd met het voorwiel. En dat ging wel makkelijk! :thumbsup:
Afbeelding

Maar als iets te makkelijk gaat, ligt tegenslag op de loer. En jawel hoor, ik hoefde niet lang te wachten op gedoe... Een van de bevestigingsschroeven van het spatbord zat volledig vast en na verschillende pogingen was er van de kop weinig meer over. Toen de boormachine er maar bijgepakt om mijn frustraties te botvieren op de schroefkop. En toen was de kop weg, maar het schroefdraad niet. Dat is even balen en het is niet leuk, maar ook met drie schroeven valt het spatbord niet van de scooter. De resterende schroeven heb ik wel even goed ingevet, hopelijk komen ze dan de volgende keer ook weer los.
Afbeelding

Toen het spatbord uiteindelijk los was, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om het goed schoon te maken. Zo schoon is dat spatbord waarschijnlijk niet meer geweest sinds die scooter uit de showroom kwam. En hopelijk hoeft het voorlopig ook niet meer los.
Afbeelding

Na wat gepruts zat het wiel weer op z'n plek. Zonder tegenslag is het eigenlijk een vrij simpel klusje.
Afbeelding

En tijdens het proefritje is het wiel blijven zitten, dus ik denk dat ik het goed heb gedaan. Nog even een klein eurowasje en de Agi is weer #altijdready. :sct1: Ik moet de nieuwe banden (voor Michelin, achter Deestone) nog een beetje inrijden, maar ik heb zelfs nu al veel meer vertrouwen in deze banden dan in de oude Deestones. Hopelijk geen slippertjes meer.
Afbeelding

Voorlopig was dit de laatste update. De Agi is nu bijna helemaal naar m'n zin en dit topic begint een beetje een echoput te worden. :slaap: Komend voorjaar zal ik bij het reguliere onderhoud wellicht nog even een korte update plaatsen.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#73 » 18 dec 2020, 16:43

Zo, eindelijk de mogelijkheid om met navigatie te rijden! :thumbsup: Voor de motor had ik een mooi setje gekregen, en daar zat ook een ballmount bij die op de scooter past. Is dat even mooi meegenomen! Voor het mooie zit de houder iets te ver naar achter, maar het is beter dan niets. In de kerstvakantie maar eens testen of het in de praktijk een beetje werkt.

Afbeelding
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#74 » 18 dec 2020, 16:50

Met een langere arm van 15 cm. van RAM kan je het geheel wel nog iets naar voren monteren zodat je comfortabeler zicht hebt op het apparaat.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#75 » 23 dec 2020, 11:05

Goede tip Berto, eens kijken of dat nodig is.

Vlak voor 2021 bereikte mijn scooter 21.000 km. Maar niet voordat de accu nog kapot besloot te gaan. En een nieuwe accu kostte met korting ook 21 euro! 21 is het getal blijkbaar! :schater:

Wel balen dat die Agi met geen mogelijkheid te starten is met een lege accu. Vraag me af of Sym en Piaggio dat ook hebben, of dat je die wel kan aantrappen als de accu leeg is.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#76 » 23 jan 2021, 09:57

Vorige week heb ik een acculader gekocht en daarmee heb ik de oude accu van m'n scooter opgeladen. Bij aansluiten had hij bijna meteen 13V, en na even doorladen kwam hij op een keurige 14,4V. De oude accu terug in de scooter gezet en meteen prima starten.

Hoe zou het kunnen komen dat die accu in december dan opeens geen enkele sjoege meer gaf?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#77 » 23 jan 2021, 12:44

Heinz schreef:Vorige week heb ik een acculader gekocht en daarmee heb ik de oude accu van m'n scooter opgeladen. Bij aansluiten had hij bijna meteen 13V, en na even doorladen kwam hij op een keurige 14,4V. De oude accu terug in de scooter gezet en meteen prima starten.

Hoe zou het kunnen komen dat die accu in december dan opeens geen enkele sjoege meer gaf?


Door de kou, lagere temperaturen zorgen voor een lagere accucappaciteit. Is vaak het laatste zetje voor een oude accu. Dat gecombineerd met moeilijk starten bij kou vraagt veel inspanning.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#78 » 24 jan 2021, 08:28

Hmm, dan verwacht ik er niet veel meer van. Maar goed, opgeladen en wel kan hij dienen als reserveaccu. Dat is altijd handig.

Edit: oude accu is na opladen na een dag alweer plat. Dus toch niet voor niks vervangen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#79 » 07 feb 2021, 09:57

Om de nieuwe accu te sparen, heb ik die maar even uit de scooter gehaald en aan de lader gehangen. Voorlopig heb je toch meer aan een sneeuwscooter. Ook de sloten nog een beetje slotspray gegeven. Hopelijk komt hij goed uit de startblokken als de wegen weer begaanbaar zijn.

Afbeelding
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco Agility 50 12"

Bericht#80 » 05 mar 2021, 15:57

De olie zat er alweer bijna een jaar in, dus die heb ik vanmiddag alvast maar weer ververst. Oliezeefje heb ik dit keer laten zitten. De afgelopen keren was het ding brandschoon en volgens mij houdt het toch niks tegen.
Km-stand: 21.500. Kosten: € 1,75.

Afbeelding

Zodra m'n variorollen uit China binnen zijn, ga ik ook die monteren en ga ik de kleppen stellen. Daarna moeten we wel weer een jaartje voort kunnen denk ik. De silentblocks moet ik even in de gaten houden, die zijn niet zo jofel meer.
:sct1:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer