De achterband is inmiddels echt wel kaal, dus ik wilde zelf het wiel van de scooter halen en er een nieuw bandje omheen laten draaien. De uitlaat loshalen was een fluitje van een cent...
...maar die wielmoer was met geen geweld los te krijgen. Waarschijnlijk met ruim 100 nm vastgefrutteld en toen is het geheel nog vaster gaan zitten door oxidatie. Daar sta je dan met je rateltje en je wielmoersleutel. Vergeet het maar. Binnenkort langs de dealer om het door hem te laten doen. Zit te twijfelen om allebei de banden te laten vervangen voor Michelin City Grip, of alleen een chinabandje achter te doen. De voorband heeft in principe nog ruim profiel. Het is desondanks wel een waardeloze band.
Aan de andere kant, voor die paar rondjes per week in de stad heb ik niks bijzonders nodig.
Toen de uitlaat er toch af lag, heb ik maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de voorpijp kaalgeschuurd met een staalborstel. Die lijnolie doet z'n werk goed, want de uitlaat ziet er na twee jaar nog best goed uit. Uiteraard opnieuw in de lijnolie gezet. Hopelijk houdt hij het dan nog twee jaar vol.
Verder de remklauw binnenkort nog maar eens schoonmaken, want die begint weer een heel klein beetje aan te lopen. Tsja, het blijft een Kymco he...