sym fiddle 2 blauw

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#131 » 09 mei 2020, 12:22

Roy schreef:Hij heeft inderdaad alles in het geheel vervangen helemaal onderin slipt de koppeling alvorens hij vertrekt.


Dan kan het ook nog aan de trekveren liggen die nu te slap zijn. Kortom, ik zou vragen of hij je bromset weer terug wil zetten en onder garantie de koppeling wil vervangen. Een snorset in een brommer is geen oplossing. Een andere optie is dat hij de trekveren en drukveer in de snorset vervangt voor exemplaren voor de bromvariant.

En ik zou persoonlijk meteen melden dat het nu niet goed is, anders krijg je straks daarover weer discussie. Allemaal erg vervelend, maar dit ligt m.i. meer aan de dealer dan aan de scooter.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#132 » 09 mei 2020, 22:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vandaag goed genoten van het weer, met mijn ouders gevaren s'avonds nog even scooter uitgelaten in de omgeving van Cuijk kraaienbergse plassen
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#133 » 10 mei 2020, 09:37

Mooie foto's Roy,
ik vind dat altijd leuker en mooier om bij ritten dat men even een paar foto's te maken dan alleen maar
"verhaaltjes" schrijven op het forum waar allemaal heengereden te zijn met de scooter/brommer.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#134 » 10 mei 2020, 11:11

Heinz schreef:
Roy schreef:Hij heeft inderdaad alles in het geheel vervangen helemaal onderin slipt de koppeling alvorens hij vertrekt.


Dan kan het ook nog aan de trekveren liggen die nu te slap zijn. Kortom, ik zou vragen of hij je bromset weer terug wil zetten en onder garantie de koppeling wil vervangen. Een snorset in een brommer is geen oplossing. Een andere optie is dat hij de trekveren en drukveer in de snorset vervangt voor exemplaren voor de bromvariant.

En ik zou persoonlijk meteen melden dat het nu niet goed is, anders krijg je straks daarover weer discussie. Allemaal erg vervelend, maar dit ligt m.i. meer aan de dealer dan aan de scooter.


Ik heb destijds bij mijn Piaggio Liberty dit probleem opgelost door een Dayco varioriem te laten monteren, deze heeft exact dezelfde hoek als de poelies en daardoor 100% grip, waardoor van slip geen sprake meer is geweest!
Overigens nam de topsnelheid hierdoor ook iets toe en bleef constant ondanks het rijden van duizenden kilometers...

Iets wat later door Piaggio aan zijn dealers geadviseerd is :D
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#135 » 10 mei 2020, 11:51

Scooter Forens Frans schreef:
Heinz schreef:
Roy schreef:Hij heeft inderdaad alles in het geheel vervangen helemaal onderin slipt de koppeling alvorens hij vertrekt.


Dan kan het ook nog aan de trekveren liggen die nu te slap zijn. Kortom, ik zou vragen of hij je bromset weer terug wil zetten en onder garantie de koppeling wil vervangen. Een snorset in een brommer is geen oplossing. Een andere optie is dat hij de trekveren en drukveer in de snorset vervangt voor exemplaren voor de bromvariant.

En ik zou persoonlijk meteen melden dat het nu niet goed is, anders krijg je straks daarover weer discussie. Allemaal erg vervelend, maar dit ligt m.i. meer aan de dealer dan aan de scooter.


Ik heb destijds bij mijn Piaggio Liberty dit probleem opgelost door een Dayco varioriem te laten monteren, deze heeft exact dezelfde hoek als de poelies en daardoor 100% grip, waardoor van slip geen sprake meer is geweest!
Overigens nam de topsnelheid hierdoor ook iets toe en bleef constant ondanks het rijden van duizenden kilometers...

Iets wat later door Piaggio aan zijn dealers geadviseerd is :D


Experimenteren met een andere v-snaar kan ook nog. Maar aangezien de 'problemen' lijken te zijn ontstaan na montage van die andere achterpoelies, zou ik het in het geval van ts eerst daar zoeken. Als je teveel variabelen tegelijk gaat veranderen kan je het spoor bijster raken.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#136 » 10 mei 2020, 14:37

De fietsenmaker/monteur kan misschien van alles en nog wat uitproberen maar moet daarna een proefrit (ten) de scooter
uitsluitend tip top in orde met originele onderdelen afleveren aan de klant. En niet met mooie verhaaltjes aankomen.
2 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#137 » 10 mei 2020, 17:44

Ik denk dat ik door een andere dealer een Malossi koppeling laat plaatsen heel grote kans dat ik dan zowel het slippen van de koppeling kwijt ben als de herrie. Verschillende mensen waaronder ook monteurs raden dit aan. Kost het mijzelf maar iets geld, als hij maar naar mijn zin is, ik moet er mee rijden en als ik een rustig toertochte maak wil ik dat het liefst zonder herrie doen zowel voor mij als voor anderen.

Jullie lezen het hier binnenkort wel.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#138 » 10 mei 2020, 19:06

Wat trouwens ook een goede tip was van Scooter Forens Frans .... Neem gelijk een nieuwe V Snaar van Dayco.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#139 » 10 mei 2020, 19:53

Moet eerst even goed bekijken wat de koppeling kost volgens mij zijn dat serieuze bedragen

Super tip van de vsnaar
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: sym fiddle 2 blauw

Bericht#140 » 10 mei 2020, 20:57

Roy schreef:Ik denk dat ik door een andere dealer een Malossi koppeling laat plaatsen heel grote kans dat ik dan zowel het slippen van de koppeling kwijt ben als de herrie. Verschillende mensen waaronder ook monteurs raden dit aan. Kost het mijzelf maar iets geld, als hij maar naar mijn zin is, ik moet er mee rijden en als ik een rustig toertochte maak wil ik dat het liefst zonder herrie doen zowel voor mij als voor anderen.

Jullie lezen het hier binnenkort wel.

Dan hoop ik dat dit werkt. Anders ben je weer helemaal terug bij af. Ik kan mij voorstellen dat je het beu wordt om te moeten zeuren om een nieuwe scooter optimaal werkend te krijgen. Het is de dealer die dit moet oplossen. Niemand anders.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer