Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#81 » 22 okt 2020, 19:17

Toch wel. Toen werd mij levering in 14 dagen beloofd.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#82 » 23 okt 2020, 19:11

bertocello schreef:Toch wel. Toen werd mij levering in 14 dagen beloofd.

beloofd of bla bla, ik zou zeker dit controleren omdat na zoveel tijd dit op compensatie moeten leiden.

beloofd is beloofd, gezegd is gezegd en afgesproken is afgesproken.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#83 » 23 okt 2020, 22:01

Ik hou mijn mond , zeker zolang ik nog geen scooter heb. De dealer kan niets verweten worden. Hij krijgt ook geen deftige informatie van de Invoerder.
Natuurlijk deed ik uitgebreid onderzoek naar waarom de scooter niet geleverd word en vooral, waarom word er niet meer uitleg gedaan door Piaggio Benelux. Nu hoor ik van meerdere dealers dat als ze niet afhankelijk waren van goedverkopende vespa's, ze piaggio al lang buiten hadden gezwierd. Ik leef met hen mee want zij kunnen niks aan die leverproblemen doen maar krijgen wel de toorn van de klant over zich heen, en kunnen bovendien geen fatsoenlijk weerwoord bieden over hoe en waarom.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Roestkrabber
Berichten: 19

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#84 » 23 okt 2020, 22:56

Onbegrijpelijke opstelling van zowel dealer als importeur. Als de dealer reeds zulke slechte ervaringen heeft met de importeur dan had hij beter kunnen waarschuwen dat levertijd heel erg twijfelachtig zou zijn, in plaats van 2 weken beloven/toezeggen. Terwijl het niet moeilijk hoeft te zijn: ze weten toch precies hoeveel voorraad ze hebben, hoeveel er verkocht zijn en wanneer ze weer een nieuwe levering binnenkrijgen? En als particulier mag/kan je geen rechtstreeks contact opnemen met de importeur voor informatie, je bent overgeleverd aan de dealer.

Ik heb deze zomer iets soortgelijks meegemaakt toen ik een Hanway Raw wilde kopen. Op de site van de dealer bij mijn in de buurt stond: levertijd 2 á 3 dagen. Toen ik in de showroom er een wilde kopen bleken ze niet leverbaar te zijn, maar ze zouden op korte termijn weer binnenkomen werd mij verteld. Na een tijdje nog eens gebeld, kreeg een vaag antwoord. Weer later nog eens gemaild, tot heden geen reactie. Vorig weekend nog eens langs showroom gereden buiten openingstijd, ik zag er nog steeds geen binnen staan. Ik zit er nu over te denken om af te zien van de koop en mijn geld aan een leuke vakantie volgende zomer te besteden. Ik ben een beetje klaar met dat vaag/schimmig gedoe. En op de site van dealer staat nog steeds levertijd 2 a 3 dagen: hoezo mensen voor de gek houden?
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#85 » 24 okt 2020, 07:56

De Piaggio importeur voor Nederland en Belgie blijkt in Oosterhout te wonen. Op het Belgische emailadres heb ik geen reactie op mijn klacht ontvangen. Ik ga volgende week eens proberen via het Nederlandse email.
Normaal kunnen dealers op de site van Piaggio inkijken wat de huidige stock of levertermijn van een model is, dat blijk nu onmogelijk. Ik wacht maar af maar snap niet hoe het kan dat in Nederland wel geleverd word en niet in Belgie, terwijl het wel dezelfde importeur is.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#86 » 24 okt 2020, 09:24

Onwijs balen Bertocello. Zeker het gebrek aan communicatie vanuit de dealer/importeur vind ik beneden peil. Geen goede beurt voor Piaggio Benelux.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Roestkrabber
Berichten: 19

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#87 » 24 okt 2020, 19:22

bertocello schreef:Op het Belgische emailadres heb ik geen reactie op mijn klacht ontvangen. Ik ga volgende week eens proberen via het Nederlandse email.
Normaal kunnen dealers op de site van Piaggio inkijken wat de huidige stock of levertermijn van een model is, dat blijk nu onmogelijk.


Levertijd opgelopen van beloofde 2 weken naar 8 maanden en counting. Niet reageren op email. Website uit de lucht. Onbereikbaar voor informatie. Dat zijn de bekende signalen voor serieuze financiële problemen en nadert faillissement. Ik zou mijn aanbetaling zo snel mogelijk terugeisen. Anders ben ik bang dat je kunt fluiten naar je geld en met lege handen staat. Als 2 weken was toegezegd en je wacht nu al 8 maanden dan heb je ze kans genoeg gegeven. En als ze daarover moeilijk dan zegt dat genoeg. En als de scooter toch nog daadwerkelijk leverbaar wordt dan zullen ze blij genoeg zijn als je hem alsnog koopt.
Als de aankoop al zo moeizaam gaat, dan maak ik me toch zorgen over de service na aankoop en garanties.

Ik was zelf van plan een Hanway te kopen. Maar als ik dit zo hoor dan doe ik dat pas als ik hem met eigen ogen in de showroom zie staan en meteen mee kan nemen. Benzine erin en rijden, moeilijker hoeft het niet te zijn.
0 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#88 » 25 okt 2020, 12:48

even een andere vraag, wat is het verschil tussen liberty en medley? waarom is de keuze gevallen op medley. ik zie dat prijs verschil ongeveer 600 euro is.
liberty is qua budget een mooie scooter, eigenlijk zou ik dan 150 nog beter vinden maar die is schijnbaar niet te koop in NL.

medley is stuk duurder en dan zou voor mij ook de nmax 155 in beeld komen. die heeft echter geen vlakke vloer maar heeft iets meer pit maar heeft weer kleinere wielen en dan zou jet14 125 plots ook optie zijn maar die is wat traag.
Rij nu new dink 200i en die rijd net boven 100 km dus op provincie weg kan ik meekomen.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#89 » 25 okt 2020, 13:16

Grote wielen, enorme laadruimte onder het zadel, uitstekende motor, veel mogelijke accessoires, pittige motor van 15 pk, Droomdisplay (voor mij), kwaliteits afwerking, zuinig,
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#90 » 25 okt 2020, 13:28

bertocello schreef:Grote wielen, enorme laadruimte onder het zadel, uitstekende motor, veel mogelijke accessoires, pittige motor van 15 pk, Droomdisplay (voor mij), kwaliteits afwerking, zuinig,


verschil met liberty ? waarom medley, meerwaarde ?

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer