Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#51 » 20 jun 2020, 11:00

Hoi Jan ,
Inderdaad zijn op maat gemaakte beter sluiten gelijk aan in je gehoor gang en er zit een klein gaatje in
om de druk aan allebei de kanten gelijk te houden zo dat het niet gaat irriteren dat gaatje noemen ze venting,
Ik weet dat omdat ik er een paar heb met batterijen.

Groeten

Peter
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#52 » 22 jun 2020, 22:40

Hallo scootervrienden,

Kleine update van een inrij solo rit via de pas gerenoveerde Rotterdamse Maastunnel uit 1937.
Na jaren werk aan deze oude belangrijke verkeersader tussen de Noord- en Zuidoever van de Maas, is één tunnelbuis al een poosje open voor het verkeer. Met de bromscooter is de tunnel verboden gebied, maar met Bella-B2 mag ik er wel door.
Vroeger met de auto herinner ik mij de oubollige tegels aan de wand, het vuile (oude diesels) plafond de slechte verlichting door de duizenden voertuigen die er dagelijks doorheen reden. Nou de vaklieden hebben mooi werk geleverd. strak wegdek en rustgevend kleurgebruik voor de wanden en plafond. Ook de verlichting is nu heel aangenaam. Dus weer een ervaring rijker vandaag.

Voordat ik de zuidas van de stad uit was, richting Rhoon had ik al ruim 35 km opzitten. Nu de beruchte Groene Kruisweg blijven volgen, tot de brug over de Oude Maas richting Brielle, naar mijn einddoel vandaag; Het Oostvoornsemeer.

Tijd voor koffie met koek.
Afbeelding

Op de terugweg bezoekje aan Oldy voor nog meer koffie en gezellige conversatie over... natuurlijk, de scooterhobby.
Terug naar huis via de bekende Callandbrug die "hoe bestaat het" gewoon open was voor het verkeer i.p.v. open voor een schip.

Ook de pont was al bijna aangeland op Rozenburg en kon ik als eerst het dek op rijden.
Uit ervaring weet ik, dat je de scooter zo dicht mogelijk aan de kant moet zetten om maximaal ruimte te bieden aan de auto's.

Als eerste op de pont en dan wordt het dek volgebouwd met voertuigen en nog moesten nog veel auto's en motoren een pontje wachten.

Afbeelding

Ook vandaag weer genoten van de rit en het machien met het nog niet te warm weer. :thumbsup:

Triprapport:

Totaal gereden: 85 km.
Gemiddeld brandstofverbruik: 1 liter op 45,1 km.
Max.snelheid: 90 km/u
Gem. snelheid op de rit: 41 km/u.

De teller staat nu op 720 km... dus nog 280 km te gaan voor de inrij onderhoudsbeurt.

Vanaf de start heb ik nu 16,55 liter verbruikt op 720 km = 43,5 km op 1 liter benzine.

Tot zover en groet,
Jan.
4 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#53 » 22 jun 2020, 22:45

Ook voor bertocello komt de levering van de Medley S al dichterbij. :thumbsup:
Ben benieuwd naar zijn ervaringen tijdens de eerste 1.000 km.
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#54 » 23 jun 2020, 06:06

Mooi verslag Jan. Zoals je weet ben ik zeer geintresseerd in verbruikscijfers. Ik ben zeer benieuwd of ik onder de 2 liter benzine per 100 kilometer kan blijven. Ik neem vandaag contact met de dealer want deze week verstrijkt de verwachte levertijd van 6 weken alvorens de nieuwe brommer word afgeleverd.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#55 » 23 jun 2020, 08:16

Mooi verslag @Jan-H!!! Bella-B2 is ook heel zuinig, goed gekozen! :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#56 » 24 jun 2020, 08:25

Jeetje, wat zuinig. :thumbsup:

Ik zou me denk ik toch een wat meer 'Italiaanse rijstijl' aanmeten op zo'n ding. :schater:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#57 » 24 jun 2020, 08:44

Niet gek 1:43. :thumbsup:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#58 » 24 jun 2020, 11:17

Heinz schreef:Jeetje, wat zuinig. :thumbsup:

Ik zou me denk ik toch een wat meer 'Italiaanse rijstijl' aanmeten op zo'n ding. :schater:


Tja, beste Heinz,

Dan zou ik steeds volle bak op de snelwegen moeten rijden en dat is niet leuk :crazy:
De fabrieksopgave is 1 liter op 40,7 km. volgens een standaardmeeting, dus ik doe het niet slecht. :thumbsup:

Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#59 » 24 jun 2020, 20:59

Leuk om te lezen!! scheelt een slok op een borrel, euh...he,...tank.... Soms moet je niet naar het verbruik kijken, want dan lijkt het net of de brandstof steeds duurder word. 'k woon zelf dicht aan de duitse grens dus dat scheelt.... Alhoewel ik daar (bijna)nooit tank. Heb een tankpas dus das ook handig. Beetje korting. Maar we rijden in verhouding weinig km met de auto. Maar even terug naar de moraal van dit verhaal: tis leuk om bij te houden, maar ben meer bezig op tijd te tanken zodat ik niet voor verrassingen kom. Veel rijplezier!!!
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio Medley i-Get ABS 125 cc. (Review topic)

Bericht#60 » 26 jun 2020, 10:45

@Meneer Sloef,
Het meten van het verbruik is vooral interssant voor Bertocello, die binnenkort dezelfde scooter geleverd krijgt.
Hij probeert al jaren zo zuinig mogelijk met zijn tweewielers te rijden.
Zelf ben ik ook verbaasd, dat deze 125 cc met 15 pk bijna net zo zuinig is als mijn vorige 50 cc Piaggio Liberty I-Get met 3,3 pk
En ik heb op de 80 km N-routes echt het gas verder open moeten draaien om met het verkeer mee te zwemmen.
Dus werkt een 125 cc blijkbaar efficiënter dan een hardwerkende 50 cc.

Dank voor je plezierige reacties en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer