Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 15

Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#1 » 17 aug 2020, 15:42

Hallo Forum, hier even een update ivm mijn, en mijn vriendin haar scooter. We hebben beiden dezelfde gekocht, en ook in hetzelfde jaar, 2018. En tot hiertoe zeer tevreden erover, geen enkel mankement maar er zijn wel een paar vraagjes die ik wil stellen. We wonen in Griekenland en, zeker voor mij, op een zeer stoffige plaats, wat maakt dat mijn luchtfilter na 200 KM eigenlijk reeds vol met zand zit. Natuurlijk daarvoor dient een filter, maar het is toch niet zo leuk, en ook de performance lijdt eronder. In de winter als het regelmatig regent heb ik geen probleem, want dan is er practisch geen stof, maar in de zomer dus wel. Enige tips ? Ideeen ? Aanbevelingen ?
Een ander probleem is de uitlaat, die beginnen te roesten, ik dacht aan verf die men op de houtkachel zet te gebruiken, goed idee ?
Hieronder nog een foto van gisteren, Zondag is kuisdag, en ja ik moet er soms ook 2 kuisen...
Hou jullie gezond !

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#2 » 17 aug 2020, 20:41

Luchtfilter ingang zit bij mijn scooter met een slang ver bovenin bij de benzine tank (nr 7)
Afbeelding
Hierdoor weinig last van stof en zand. Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is. Anders is dit misschien een oplossing of een extra filter er tussen zetten.
Uitlaat kan ik je adviseren om één keer per maand in te smeren met afgewerkte olie of te schilderen MoTip Hittebestendige Verf 800ºC - Blik 100ml vind ik erg goed.
https://www.nonpaints.com/nl/motip-hitt ... blik-100ml
Spuitbus met hittebestendige lak moet je vaak in een oven moffelen. Bij mij brandde het binnen een maand van de dunne pijp eraf.
1 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#3 » 17 aug 2020, 21:04

kachelverf is gewoon goed spul gebruik ik ook altijd voor uitlaten
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 15

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#4 » 18 aug 2020, 21:47

Bedankt voor een paar tips, en @ Oldie, een dubbele luchtfilter, mischien geen slecht idee.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#5 » 19 aug 2020, 08:24

Mmm, dubbel luchtfilter. Als dat maar geen probleem geeft met het iets moeilijker aanzuigen van de lucht? :?:
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 15

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#6 » 19 aug 2020, 09:14

peter stupers schreef:Mmm, dubbel luchtfilter. Als dat maar geen probleem geeft met het iets moeilijker aanzuigen van de lucht? :?:


Ik ga het in ieder geval eens uitproberen een der dagen. Moet nog wel een filter vinden die ergens in of op past, mischien eerst wat improviseren.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#7 » 19 aug 2020, 15:51

Filtermatje van een afzuigkap op maat knippen van het luchtfilter en dan mee tussen het deksel zetten.
Idee?
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Onze Scooters Sym Symphony ST 50 BJ 2018

Bericht#8 » 19 aug 2020, 20:08

Hallo Willy, Mooie machine's!!! :thumbsup: :moto2: Wooowww, wat leuk vanuit Griekenland van jullie te horen!!! :worshippy: :cheers:
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer