Mash fifty gekocht

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Mash fifty gekocht

Bericht#1 » 13 mar 2021, 06:39

Hallo medeforum leden , gisteren een Mash fifty gekocht met 500 km op de teller en 6 maanden oud.
Uiteraard vraag ik het mij ook af waarom er zoveel Mash brommertjes met lage km standen worden aangeboden , dit heeft mij er echter niet van weerhouden de gok te wagen.
Fabrieks garantie tot ver in 2022 dus toch de stap gewaagd , het eerste proef rondje was van korte duur , met de originele cdi greep de toeren begrenzer al in bij een snelheid van 45 km/u.(nog geen toerenteller op de fifty)
Het was werkelijk geen rijden , inhouden ,sputteren enz , als ik agent was en hij stond op de rollerbank had ik gedacht dat er een illegale begrenzer geplaatst was.
Na het plaatsen van een ontgrensde cdi door de dealer liep het brommertje al vele malen beter, nu haalde ik een snelheid van 65 km/u op de zeer betrouwbare teller haha.
Het blokje zou wat meer koppel mogen hebben dus wacht ik af tot de 70 cc cilinder set weer leverbaar is , de snelheid ga ik dan begrenzen d.m.v een instelbare cdi aangezien de snelheid mij niet boeit , als het sneller moet pak ik mijn MB wel.
Verder wil ik nog wat cosmetische aanpassingen doen , zoals buddy seat en spiegels.
De brommer krijgt bij de dealer nog een beurtje en word dan volgende week geleverd , mocht er interesse zijn dan hou ik jullie op de hoogte van het wel en wee van de Mash fifty.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#2 » 13 mar 2021, 09:05

Die is zo goed als nieuw, mooi hoor. Veel plezier ervan, als het weer nu nog wat beter wordt zou mooi zijn. Met deze wind tegen heb je een natuurlijke begrenzer.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#3 » 13 mar 2021, 10:17

Dank je , idd hier aan de kust is de wind zeer aanwezig.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#4 » 13 mar 2021, 17:26

Ik heb er ook een in dezelfde kleur.
Begrensd is er inderdaad niet mee te rijden, maar onbegrensd rijden ze heerlijk. Ik ben benieuwd hoe die van jou het gaat doen.
De rede dat er veel te koop staan met lage kilometers is mij ook onbekend, maar ik heb wel een vermoeden.
Ik denk dat dit komt doordat men een derbi kwaliteit verwacht. Ze zijn vrij lastig op juiste wijze af te stellen is mijn ervaring, en onderdelen zijn aan de dure kant. Mijn vermoeden is dat een opsomming hiervan voor menig eigenaar de rede is om er toch vrij vlug afscheid van te nemen. Kijk je er naar vanuit een hobby standpunt ga je er nog veel plezier aan beleven. Wil je een probleemloze betrouwbare dagelijkse rijder, dan zou dit nog wel eens tegen kunnen vallen is mijn ervaring.
Welkom op het forum, en Veel plezier met je Fifty
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#5 » 13 mar 2021, 20:01

Bedankt voor je reactie Ronin84 , het is idd wat je verwacht voor deze prijs , een electrische fiets is duurder.
Ik ga wel wat dingen aanpakken , denk aan het waterdicht maken van connectors , invetten van de bouten , andere wiellagers, bougie vervangen enz.Ik heb jaren lang met een lifan 125cc blok op mijn kymco activ gereden en geen enkel probleem gehad dus dat blok heb ik wel vertrouwen in.
0 x

Gebruikersavatar
Freeman
Berichten: 25

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#6 » 20 mar 2021, 07:40

Hallo,

Ik heb zo ongeveer twee weken de site niet kunnen bereiken, kreeg de mededeling onbetrouwbare verbinding, certificaat verlopen. Nu lukt het dus weer.
In ieder geval dit is de stand van zaken met een onverklaarbare rammel in de Mash 50. Dit kan volgende week verholpen zijn als er een onbegrensde CDI in komt. Maar kijken hoe het gaat.
Hopelijk heb ik gelijk met m´n inschatting dat de Mash CDI te vroeg ingrijpt al bij zo'n 30 in 4 en dat op de teller. Een gerammel dat dat geeft, akelig.
Het blijft een fantastische brommer. Alleen moet ik nu een andere snelheidsbegrenzer hebben. Ik hoef niet zo hard en ik wil ook niet de hele dag onderweg zenuwachtig omkijken of er misschien een agent in de buurt is.
Ik denk dat ik de beweging van de gasschuif ga beperken met een dikke ring op de gasschuif. Moet lukken.
Op naar een mooi seizoen met de Mash.
0 x

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#7 » 25 mar 2021, 20:15

Ik gebruik de cdi met afstandsbediening , begrenst 53 op de teller ontgrenst 60/65 op de teller , zal binnenkopt eens GPS meten.
Met zulke waardes ben ik niet in paniek voor oom agent , tijdens rijden even de dodemans knop om en hij is weer begrenst.
0 x

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash fifty gekocht update

Bericht#8 » 26 mar 2021, 11:29

Inmiddels enkele aanpassingen gedaan , ander stuur , buddyseat vervangen en de kickstarter .
De originele kickstarter steekt zover naar buiten dat hij constant tegen de binnenkant van je been/voet zit , nu vervangen door ander model.
Ook de luchtmengsel schroef op de carburateur afgesteld , daar klopte ook niks van , en een extra filtertje geplaatst tussen de brandstof leiding.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#9 » 26 mar 2021, 15:33

Mooie brommer! :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash fifty gekocht

Bericht#10 » 26 mar 2021, 18:50

Dank je wel Heinz.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer