Heinz schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel teleurstellend dat zo'n dure scooter na aflevering zo matig rijdt. Je zou toch zeggen dat hij bij aflevering goed afgesteld hoort te zijn.
Zeker waar, voor grofweg een 3 mille zou je wat beters verwachten. En dat is niet het enige: zet je 'm naast een nieuwe Kymco, dan zie je ook duidelijk een verschil in afwerking. Vooral de wielen en de robuustheid van de kappen laat veel te wensen over. Technisch gaat je starterkrans elke 10K over z'n nek en de lambda-sensor elke 20K. Dat zijn echt de zwakke punten. En zo zijn er wel meer van die dingetjes, het is allemaal nét ietsje pietsje minder dan we misschien zouden verwachten of gewend zijn.
Ik heb net op 23.750 KM de cilinder en zuiger moeten laten vervangen.
Maar van de grotere tourscooters en dan op viertakt gebied, is de Jet14 de beste in z'n klasse.
Tis wel even wennen aan het zadel ook...