Kymco new like 50cc 4 takt brom

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#11 » 17 okt 2021, 06:52

Mooi werk! Al blijf ik het apart vinden dat je een nieuwe scooter zelf moet modificeren om hem goed te laten rijden.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#12 » 17 okt 2021, 09:30

Ik hoor helaas ook steeds vaker dat dit voorkomt. De kwaliteit van dealers is hard achteruit gegaan, wat terug te zien is in de aflevering. Het voordeel is dat , als je wat meer durft en zelf begint, je er wel heel veel van leert. Zo kunnen we elkaar mooi helpen in deze hobby wereld.
Goed om te horen dat het alleen maar een lucht restrictie bleek te zijn, en dat het nog veel betrouwbare en veilige kilometers op mag leveren.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#13 » 19 okt 2021, 10:11

Ja, gelukkig rijdt de scooter nu echt goed. Vlot zelfs. Ik denk zelf dat de dealer niet zo ver kan gaan als je zelf met het aanpassen, omdat dan de de garantie vervalt. Vroeger moest je deze grappen uithalen om echt harder te gaan, maar dan was het vaak een 2 takt scooter. Nu moet je de moeite doen om de legale grens van 53/54 km/u te halen. Daarom deel ik het ook graag, zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken. Het ligt er ook aan welk merk je rijdt en wat er beschikbaar is. Voor een Vespa is het een stuk makkelijker, andere ecu en klaar.

Ik moet zeggen dat ik wel echt tevreden ben over het injectie systeem. Niks meer af te stellen aan anders de carburateur en altijd starten en lopen ongeacht de tempratuur.
0 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#14 » 21 okt 2021, 11:32

Toen we de Zip iget voor mijn vriendin kochten, vertelde de verkoper dat het bewust steeds lastiger wordt gemaakt om scooters op te voeren. Die Zip rijdt ook strak 43 gps. Met een Malossi Multivar schijn je 50 gps te kunnen halen, en met een andere ECU misschien nog een paar km/h extra. Maar dan ben je echt een hoop geld kwijt. Voor een oudere Piaggio 4T kocht je voor dat geld een ontgrensde CDI en 80cc en dan haalde je minimaal 70 gps. En met tweetakt kon je het nog veel bonter maken.

Maar goed, injectie is inderdaad wel fijn. Al geeft een goed afgestelde carburateur in principe ook geen problemen. Alleen koud loopt hij soms wat minder mooi.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#15 » 22 okt 2021, 11:27

Heinz schreef:Voor een oudere Piaggio 4T kocht je voor dat geld een ontgrensde CDI en 80cc en dan haalde je minimaal 70 gps. En met tweetakt kon je het nog veel bonter maken.
A friend had fitted his Kymco Yager GT 50 with an 80cc kit and was disappointed.
No wonder, because simply exchanging a single part does not help much. Air supply and exhaust gas and vario must fit.
And the difference in sales price between 50cc and 125cc is just 200€ (example Kymco Agility 50/125).
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#16 » 22 okt 2021, 13:53

Wat Thomas zegt is waar en vooral in Duitsland:
1) Zij mogen met een B196 aantekening op hun B rijbewijs op een motorscooter rijden tot 125 cc.
2) Geen BPM belasting op een motor.
3) 19% btw in plaats van 21 % btw als in Ned.
4) Daardoor is het prijsverschil tussen 50 en 125 cc zo laag.
En dan het meest lastige voor de 50 cc rijder, je moet dan eerst minimaal het A1 motorrijbewijs halen.
En dat kost tijd en geld. :mrgreen:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#17 » 22 okt 2021, 22:31

Probleem van de Kymco 4T (GY6) is dat de kleppen van de standaard kop te klein zijn om optimaal te profiteren van een grotere cilinder. Een 85cc set met racekop boekt veel meer resultaat omdat die cilinderkop wel grote kleppen heeft.

In Nederland vind ik het nadeel van een 125cc dat je geen gebruik mag maken van bromfietspaden. Maar met een kleine motorscooter kan je vast wel een beetje sneaken.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#18 » 23 okt 2021, 10:53

Heinz schreef:In Nederland vind ik het nadeel van een 125cc dat je geen gebruik mag maken van bromfietspaden. Maar met een kleine motorscooter kan je vast wel een beetje sneaken.
Moet je het fietspad gebruiken met een 80-85ccm?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#19 » 23 okt 2021, 13:03

Dat heeft meer te maken met het kenteken op het voertuig.
Een bromfiets blijft onder de 50cc motorinhoud. Als we hier een motorblok op maken met meer dan 50cc, is de motorinhoud zo groot geworden dat het officieel een motorfiets is geworden volgens de Nederlandse regels, alleen heeft die nog een bromfiets kenteken. Het mag niet volgens de wet, maar gebeurt best vaak bij een bromfiets/scooter hier in Nederland.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#20 » 23 okt 2021, 19:26

In Germany, the souped-up vehicle would also become a motorcycle and therefore taxable.
The tax office would be happy to file a criminal complaint in addition to other issues.
But a 125cc is not taxable.
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer