Kymco new like 50cc 4 takt brom

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#1 » 12 sep 2021, 11:39

Kymco new like 4 takt 50cc injectie brom in het rood met zwarte velgen. Vindt het een prachtige scooter. Gekocht omdat ie ruim zit. Lekker met ze tweeën of drieën toeren, hond ook mee. Alles zit er op. Usb lader, uitgebreid dashboard, stepjes en zelf een opklaprekje toevoegd. Tevens heb ik de usb verlengt naar het stuur, om de telefoon van stroom te voorzien.

De scooter reed in het begin wel heel traag, 39 km/u GPS. Zo ingereden, pfff dat was geen pretje. Daarna andere software en toen ging ie 53 km/u GPS met op de top veel overtoeren.

Ik heb zelf een malossi witte drukveer geïnstalleerd met 7gram sliders van alie en aan het begin van het luchtfilterhuis de vernauwing uitgeboord. Geen overtoeren en in 1 lijn optrekken. Nu 51 km/u op GPS. Alleen met meer gewicht op de scooter zakt de topsnelheid wel wat sneller. Kijken of ik hier nog wat aan kan doen. Lichtere of zwaardere sliders.

Wanneer ik weer verder ga met afstellen, plaats ik hier het resultaat.
1 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#2 » 12 sep 2021, 13:05

51 GPS is een prima bruikbaar resultaat! :thumbsup:

Heb je de E4 of E5 versie? En wat kost een nieuwe software update om dit resultaat te bereiken? Ik zou op termijn wel een nieuwe Kymco willen, maar de verhalen over slecht rijdende scooters houden mij nog tegen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#3 » 12 sep 2021, 13:06

:welcome1: Bij STN, Like New.
0 x

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#4 » 12 sep 2021, 15:59

Heinz, het is een e4 uitvoering. De software was €100,-bij de winkel. Ik denk van een kymco sento.

Ja, je moet zeker wat aan de afstelling doen. De winkel waar ik hem een halfjaar geleden had gekocht wist niet hoe ze de overtroeren weg konden krijgen. Toen besloten me garantie te riskeren en zelf te sleutelen.

Wil toch wel de 53 of 54 weer aantikken. Kijken of het met zwaardere sliders lukt. 7,5 of 8 gram, zonder te veel met optrekken te verliezen.

Bedankt voor het welkom heten.
1 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#5 » 19 sep 2021, 23:28

Was nog niet helemaal tevreden over de afstelling van de Kymco. Ik heb de vario maar weer open gehaald en er 6,5 gram sliders in gedaan.

Deze kon ik niet kopen op alie, dus zelf maar 5,5 gram sliders zwaarder gemaakt. Deze had ik nog liggen. Hiervoor heb ik aluminiumfolie gebruikt. 1 gram afgewogen per slider. Totaal gewicht gewogen aan het einde. Hoe ik ze precies zwaarder heb gemaakt kan ik de volgende keer wel beschrijven.

De scooter rijdt nu een stuk feller, ook met ze tweeën. Beter optrekken en hij houd zijn top beter vast. Hij gaat ook iets harder 1 a 2 km. Moet nog een GPS meting doen.
0 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#6 » 20 sep 2021, 10:13

Dat heb ik ook eens gedaan met sliders maar was uiteindelijk geen succes. De vario zag er aan de binnenkant aardig gehavend uit bij het verwijderen van die verzwaarde sliders.
0 x

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#7 » 20 sep 2021, 11:58

Dat is minder Sjeuf. Was het verzwarings materiaal los gekomen. Ik heb er nog extra 1 seconden lijm in laten lopen. Als ik 6,5 gram er inlaat, misschien toch maar een keer dr pully bestellen.
0 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#8 » 20 sep 2021, 14:00

Ik had alu buisjes op maat gemaakt en met locktite vast gezet. Door de warmte is de locktite zacht geworden en werden de alu buisje tegen de vario wand aangedrukt. Behalve een gehavende zijwand was ook de slijtage aan de sliders goed te zien. Mocht je met je proef het juiste gewicht bereikt hebben zou ik gewoon nieuwe sliders met het gewenste gewicht bestellen.
1 x

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#9 » 28 sep 2021, 23:11

De sliders heb ik verzwaard met aluminiumfolie, goed aangestampt met een schroef waar van de kop in het metalen rondje van de slider past. 1 schroef in de werkbank en op de ander tikken met de hamer. Daarna aan allebei de kanten 1 secondenlijm in laten lopen.

Hij rijdt nu nog steeds goed. Geen rare geluiden. Ik ga kijken of ik 7 gram sliders kan uitboren tot 6,5 gram. Ik ben wel benieuwd of dr pullys nog beter werken. Die komen in de toekomst en misschien nog een sportvario.
0 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Gebruikersavatar
LikeNew
Berichten: 38

Re: Kymco new like 50cc 4 takt brom

Bericht#10 » 17 okt 2021, 00:25

2 weken geleden de Kymco new like toch nog wat verder aangepast. De luchtfilter ingang volledig uitgeboord tot het maximum. De vernauwing is nu volledig verwijderd.

Daarna een stukje gaan rijden zonder de luchtaanzuigslang. De scooter ging meteen veel sneller en makkelijker naar zijn top. Zeker toen ie warm was.

Gelijk daarna de aanzuigslang aangepast. Hier zit aan het einde een haaks bochtje en het laatste stuk is vernauwd. Ik heb de bocht afgeknipt tot het punt waar de slang zijn maximale breedte houd. De scooter rijdt nu echt super.
0 x
Brommer: Vespa si
Scooters: Tgb 303R, Kymco vitality
Huidige scooter: Kymco new like

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer