The Red-Rockett,- Black-Bullet 2.0

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

The Red-Rockett,- Black-Bullet 2.0

Bericht#1 » 29 dec 2022, 18:10

Enige tijd geleden heb ik een mooie Runner gekocht , en heb daar wat Plannen mee.( Bianca en Edwin hebben deze gezien ).
Echter vind ik het zonde om aan deze teveel te gaan aanpassen , te gaan sleutelen.
Nu komt die .........
Ik heb enige tijd geleden een Runner erbij gekocht , geen verkeerde Scooter , echter verkeerd aangepast.. beetje verziekt zeg maar .
Scooter is overgespoten met spuitbussen , wat niet Professioneel is uitgevoerd , zelfs de velgen zijn verziekt (vind ik ).
Ook hier en daar schade aan de kappen , en sommige kappen hebben geen ophang punten / Montage punten meer .
Pas geleden kwam ik nog een Runner tegen .... deze was terug gevonden na Diefstal .
Deze heb ik erbij gekocht als Donor voor sommige onderdelen die aan Runner 2 vervangen moeten worden, oa de Velgen zijn zeer mooi , Mat zwart met Rode bies , en kappen met goede montage punten .
Voor de goede Orde ivm het opvoerbeleid op dit Forum :
Runner 2 gaat straks naar de RDW , en laat ik Keuren voor A1 ( Motor kenteken ).
Met deze Runner ga ik waarschijnlijk Racen in de Klasse 70 CC.
Ben bezig met het Blok om dezuhhhhhh... wat sneller te maken , oa Overrange Vario , en Race ontsteking en nog veel meer zaken .
Bijna alles Malossi ,MHR Speed 7T , heb ook een Carterkap van Malossi gekocht , deze moet ik kaal maken voordat die ge glasparelstraald word , lijkt wel of er Plastidip opzit, daarna spuit ik die Matzwart als originele Malossi Carterkap .
Binnenkort volgen er Foto`s als ik een stapje verder ben .
Word vervolgd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brute-Force op 06 jun 2023, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
3 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#2 » 29 dec 2022, 19:16

Goed bezig Brute. :thumbsup:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#3 » 29 dec 2022, 19:49

Heel mooi spul heb je daar Brute! :thup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#4 » 30 dec 2022, 10:44

Lekker bezig. Veel plezier ermee Brute :)
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#5 » 30 dec 2022, 18:47

Leuk ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Veel plezier ermee :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#6 » 30 dec 2022, 19:58

Succes Rene, ik ben benieuwd wat het allemaal wordt en dank je voor het delen.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#7 » 30 dec 2022, 22:14

Ze zijn getrouwd , heb het blok geborsteld , en in de Hoogwaardige Hitte bestendig Aluminium kleur lak gespoten , Fohn / elekstrische verstripper er op , zodat de lak lekker gebakken is .
Verder de bouten die terug worden gemonteerd , worden geborsteld , en voorzijn van nieuwe laklaag , overig word vervangen door RVS.
Ik stoor mij nu al aan de achter veer en aan de remklauw , ik heb een bijna nieuwe achter schokdemper van YSS van de Donor , die komt er nog op , en moet FF een spuitbus Remklauw rood halen on deze netjes te maken ,
Ik ga deze Runner proberen terug te brengen naar Fabrieks nieuw , zoals de Rick van Stippent Methode (zal niet meevallen ).
Achterwiel van de Donor er op met bijna nieuwe achterband , ziet er stuk beter uit als het verziekte achterwiel die er eerst op zat .
Malossi Carterkap weggebracht om te laten Glasparel stralen .( helaas zelf geen straal Cabine ).
Morgen ga ik de kappen schuren / voorbewerken .
Als de kappen gespoten zijn met Valspar ( De Beer Refinish ) Oa Gas Monkey Garage gebruikt dit ook , kunnen deze uitharden .
Probleem :
Ik weet nu al dat ik een Hitte probleem krijg , en dat de Radiateur te klein is , een Optie is een Radiateur van een Runner 180 CC met elektrische Fan , echter is er gebruikt bijna niet aan te komen , en nieuw is die errugg.... duur .
Oplossing :
Onze Hoarder : Indiana Edwin / Amendoim, heeft al jaren een Radiateur van een Kymco Super 9 liggen, en is een stuk groter dan de Runner Radiateur.
En met heel veel pijn wil hij mij deze Doneren.
Dus ......
Word vervolgd.
Afbeelding

Afbeelding
2 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#8 » 31 dec 2022, 11:52

Brute-Force schreef:Ze zijn getrouwd , heb het blok geborsteld , en in de Hoogwaardige Hitte bestendig Aluminium kleur lak gespoten , Fohn / elekstrische verstripper er op , zodat de lak lekker gebakken is .
Verder de bouten die terug worden gemonteerd , worden geborsteld , en voorzijn van nieuwe laklaag , overig word vervangen door RVS.

Klinkt allemaal goed Brute, maar RVS bouten in een aluminium huis? :hmmm:
Na een maand of twee krijg je de bouten moeilijk los, en krijgt je aluminium zwarte uitslag van de galvanische corrosie....
Of begrijp ik je nou verkeerd met de plaatsing van de rvs boutjes?

Ik ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#9 » 31 dec 2022, 12:46

Rvs in allerlei randzaken aan het Frame , en delen waar kracht op komt te staan , Rvs A1.
Voor de Carterkap ff kijken of er geëloxeerde inbus boutjes te krijgen zijn .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Runner 2, Black-Bullet 2.0

Bericht#10 » 31 dec 2022, 14:52

Rvs boutjes insmeren met kopervet voorkomt dat het chemisch gaat reageren met het aluminium.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer