Sym Symphony ST 50 4t

Sjeuf

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1971 » 13 feb 2020, 11:10

Ik tank enkel nog E5 benzine bij Gabriels in Maasmechelen ondanks dat dat een witte pomp is. Je merkt het verschil toch wel met die E10 troep na een tankbeurt of twee.
1 x

bertocello

Bericht#1972 » 18 feb 2020, 16:13

Na een keer E5 benzine getankt te hebben constateer ik alsnog een hoger verbruik. Nu 2,1 liter/ 100 km. Ik heb een afspraak met de dealer om de Symphony enkele dagen in zijn werkplaats te stallen. Het zal een moeilijke klus worden omdat de gangbare problemen niet aan de oppervlakte komen zoals lage bandenspanning, verstopte luchtfilter, kapotte lager, aanlopende band tegen het frame, slechte bougie. De motor start, rijd en loopt perfect. Olieverbruik is nul (zero). Ondanks dat hij lange ervaring heeft met scooters en motoren heeft hij al laten doorschemeren dat hij geen garantie op resultaat kan geven.
Vorig jaar reed ik 361 kilometer alvorens de benzine verklikker aanging. nu nog met moeite 250 km.
0 x

bertocello

Bericht#1973 » 22 feb 2020, 18:49

Dealer heeft de carburator nagekeken. Aan de kant van de luchtfilter was er zeer sterke verontreiniging, sommige kanalen zaten bijna dicht. Ook was er een gummi slangetje met een barst in, dat is ook gerepareerd. Opvallend was wel dat er in de gehele carburator geen spoor was van benzinevervuiling/gelvorming, het benzine gedeelte zag er zelfs nagelnieuw uit. Zijn hele scooterleven heeft de Symphony op euro 95/E10 gedraaid en hier zie ik het bewijs dat dat gerust kan als je maar genoeg kilometers rijdt. Ook waren er geen dichtingen die verduurd waren en ook de automatische choke fungeerde einwandfrei.
Nu het machien toch bij de dealer stond heeft ie ook, voor zowel als achter, nieuwe remolie voorzien. Dat was samen met het reinigen van de carburator, de eerste keer op 103.000 kilometer.
Ik hoop nu op een zuiniger benzineverbruik.
3 x

Social Media

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”