Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1421 » 14 mei 2018, 23:47

Lijkt mij prima in orde.
Die 13,2V op dashboard wordt waarschijnlijk niet direct over de accupolen gemeten. Wellicht zit hier nog vanalles tussen zoals spanningsregelaar en/of andere verbruikers.
De 14,14V over de polen heen geeft met lopende motor ook de laadspanning aan van dynamo/lichtspoel.
Ik zou mij niet zo'n zorgen maken
0 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1422 » 15 mei 2018, 00:07

Rebel schreef:Lijkt mij prima in orde.
Die 13,2V op dashboard wordt waarschijnlijk niet direct over de accupolen gemeten. Wellicht zit hier nog vanalles tussen zoals spanningsregelaar en/of andere verbruikers.
De 14,14V over de polen heen geeft met lopende motor ook de laadspanning aan van dynamo/lichtspoel.
Ik zou mij niet zo'n zorgen maken


Dacht ik in eerste instantie ook, maar heb gelezen op het forum dat mensen wel degelijk 14 volt zien.
Ook in dit filmpje wat ik op YouTube vond (wat gewoon van Meatlove is :thumbsup: )

Zie je ook 14.1v bij draaiende motor.
0 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1423 » 15 mei 2018, 10:17

Alles voor de views. :thumbsup:

Mijn voltmeter geeft inderdaad meer aan dan die van jou. De werkelijke spanning heb ik nooit gemeten.
Als je geen aanpassingen of verbruikers hebt kan een slechte massa of stekkerverbinding de oorzaak zijn.

Een V4 meting kan meer duidelijkheid geven.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1424 » 15 mei 2018, 15:26

Dat Meatlove's voltmeter hogere waarden aangeeft ligt volgens mij aan het feit dat zijn (niet originele) koplamp minder energie behoeft.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1425 » 15 mei 2018, 22:36

bertocello schreef:Dat Meatlove's voltmeter hogere waarden aangeeft ligt volgens mij aan het feit dat zijn (niet originele) koplamp minder energie behoeft.

Het filmpje op Youtube waar naar gelinkt is was toen ik de scooter net had. Dat was nog met alles origineel, inclusief de halogeenlamp.
0 x

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1426 » 16 mei 2018, 22:38

Als ik een extra massa kabel wil maken... Wat zou dan het beste zijn?

Frame->blok
Frame-> accu
of Accu-> blok
0 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1427 » 16 mei 2018, 22:40

van accu naar frame en dan naar blok is de beste oplossing
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1428 » 16 mei 2018, 23:06

Dat kun je meten. Ik zei al dat je een V4 meting kan uitvoeren om de oorzaak van het probleem te vinden ipv aan symptoombestrijding te doen.

Pak eens een multimeter en zet deze op gelijkspanning meten. (Zoals in je filmpje)
Doe de zwarte draad aan de accupool en de rode aan het blok. Is de spanning hoger dan pak 'm beet 100mV bij draaiende motor? Dan zit tussen de pool en het blok het probleem.
Hetzelfde voor het frame. Zo voorkom je onnodig werk.

Je zou ook nog de stuurkappen weg kunnen halen en op de stekker van het instrumentenpaneel de spanning meten. Zo kun je er ook achter komen of de pluskabel niet lekker is waardoor er een spanningsval ontstaat.

Hieronder een plaatje van een V4 meting. V1 moet gelijk zijn aan V2. Met V3 en V4 kun je het probleem lokaliseren.

Afbeelding

Hopelijk helpt het wat. :cheers:
0 x

Gebruikersavatar
NRDlo
Berichten: 97

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1429 » 17 mei 2018, 00:36

Meatlove schreef:Dat kun je meten. Ik zei al dat je een V4 meting kan uitvoeren om de oorzaak van het probleem te vinden ipv aan symptoombestrijding te doen...............................
Hopelijk helpt het wat. :cheers:


Top dit ga ik zeker eerst even proberen.
1 x
6: SYM Symphony ST (2016) Heden
5: Kymco agility city 16 inch
4: Yamaha Neos
3: Gilera Runner
2: Tomos
1: Honda MB

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1430 » 22 mei 2018, 14:38

@M3teo

Hoe staat het ervoor met de uitlaat van je ST?

Geregeld worden gecrashte Symphony's welke total los zijn uit elkaar gehaald.
De onderdelen verschijnen dan op Marktplaats.

Ik zag net deze voorbij komen en moest aan je denken:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-scooters/m1257808007-sym-symphony-st-uitlaat-met-lambdasonde.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Is dit wellicht een oplossing??

Groeten Dennis!
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer