Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1841 » 07 jun 2019, 15:49

bertocello schreef:Luchttol? Is dat een pneumatische slagmoersleutel?
Ja die heb ik. Maar die zit al 4 jaar onaangeroerd in de doos, samen met de meest voorkomende doppen.
Ik trek alles (bouten, moeren) met handkracht aan. Gewoon op gevoel. Is nog nooit mis gegaan!

Sorry ja ik bedoelde inderdaad een pneumatische slagmoersleutel. Ik heb ooit eens geprobeerd de variorollen te vervangen, heb hiervoor een elektrische slagmoersleutel geleend, maar daar kwam ik niet ver mee.

Uiteindelijk laten doen om de hoek bij een reparateur. Ik vroeg hem het niet super vast te zetten zodat ik er nog aan kon werken, maar hij vond het toch erg belangrijk. Ik heb het intussen nog niet gecontroleerd, dat komt binnenkort wel weer als ik de snaar ga controleren.
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1842 » 07 jun 2019, 17:01

Seppie88 schreef:
bertocello schreef:Luchttol? Is dat een pneumatische slagmoersleutel?
Ja die heb ik. Maar die zit al 4 jaar onaangeroerd in de doos, samen met de meest voorkomende doppen.
Ik trek alles (bouten, moeren) met handkracht aan. Gewoon op gevoel. Is nog nooit mis gegaan!

Sorry ja ik bedoelde inderdaad een pneumatische slagmoersleutel. Ik heb ooit eens geprobeerd de variorollen te vervangen, heb hiervoor een elektrische slagmoersleutel geleend, maar daar kwam ik niet ver mee.

Uiteindelijk laten doen om de hoek bij een reparateur. Ik vroeg hem het niet super vast te zetten zodat ik er nog aan kon werken, maar hij vond het toch erg belangrijk. Ik heb het intussen nog niet gecontroleerd, dat komt binnenkort wel weer als ik de snaar ga controleren.


Varioblokkeersleutel icm met momentsleutel op 55 - 60 Nm is ook prima.
Ik gebruik de slagmoersleutel hoofdzakelijk om dingen los te halen.
Gaat makkelijk en snel.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1843 » 19 jun 2019, 19:15

Regelmatig lees ik dat er mensen klagen over de slechte afleesbaarheid van het dashboard. Toevallig keek ik net een filmpje op YouTube waarin ik een ST zag met een nieuw type dashboard! Deze lijkt in de video een stuk beter afleesbaar te zijn.. Zou mooi zijn als deze versie ook naar de Benelux komt :o

Afbeelding
2 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1844 » 19 jun 2019, 20:10

Komen er weer andere klachten......
Namelijk te fel in het donker..
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1845 » 19 jun 2019, 22:14

Mogelijk is dit wel van een 125, 150 of 200 cc versie.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1846 » 20 jun 2019, 01:42

bertocello schreef:Je gaat er echt wel kilometers mee maken he! Ik ga er van uit dat je flink doorrijd als nu al je remblokken versleten zijn. En dan verwonderd het mij ook dat de kleppen nog correct staan. Mijn ervaring was dat kleppen evenredig gesteld moesten worden aan hogere snelheid.
Balhoofdslagers met een dipje kunnen op iedere kilometerstand voorkomen, niks abnormaals dus.


Ik heb voor morgen een afspraak met een gepensioneerde, maar zeer gedreven Honda monteur gemaakt. Hij gaat mij helpen beslissen wat er met de Symphony moet.
Al rijdend word je absoluut niks gewaar van een versleten distributieketting. Het motortje loopt uitstekend!


Zou het niet mogelijk zijn om de distributieketting nog iets op te spannen.. Misschien het steeltje van de spanner iets langer maken (zeg een 3mm) zodat de ketting nog iets strakker komt te staan en de herrie verdwijnt. (het is een idee)
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1847 » 20 jun 2019, 08:09

Klapband schreef:
Zou het niet mogelijk zijn om de distributieketting nog iets op te spannen.. Misschien het steeltje van de spanner iets langer maken (zeg een 3mm) zodat de ketting nog iets strakker komt te staan en de herrie verdwijnt. (het is een idee)

Nee, zolang alles functioneert blijf ik er liever af!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1848 » 20 jun 2019, 08:50

bertocello schreef:
Klapband schreef:
Zou het niet mogelijk zijn om de distributieketting nog iets op te spannen.. Misschien het steeltje van de spanner iets langer maken (zeg een 3mm) zodat de ketting nog iets strakker komt te staan en de herrie verdwijnt. (het is een idee)

Nee, zolang alles functioneert blijf ik er liever af!



Ja dit is mogelijk.
gebruik hem van een ZNEN 139qmb blokje die is identiek maar net meer spanningsruimte (lees langere steel)
ketting word daarmee automatisch gespannen en niet overspannen.
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1849 » 20 jun 2019, 14:41

Dennis97 schreef:Regelmatig lees ik dat er mensen klagen over de slechte afleesbaarheid van het dashboard. Toevallig keek ik net een filmpje op YouTube waarin ik een ST zag met een nieuw type dashboard! Deze lijkt in de video een stuk beter afleesbaar te zijn.. Zou mooi zijn als deze versie ook naar de Benelux komt :o

Afbeelding


Heb je misschien een linkje naar de video? Ik ben wel benieuwd of ze het hier over een nieuw model hebben.

Moet trouwens zeggen dat ik met mijn ST E4 nooit problemen heb met aflezen van het dashboard, dag of nacht.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1850 » 20 jun 2019, 21:47

bertocello schreef:
Klapband schreef:
Zou het niet mogelijk zijn om de distributieketting nog iets op te spannen.. Misschien het steeltje van de spanner iets langer maken (zeg een 3mm) zodat de ketting nog iets strakker komt te staan en de herrie verdwijnt. (het is een idee)

Nee, zolang alles functioneert blijf ik er liever af!



Ik snap je punt.. Alleen een slappe ketting is wel gedoemt om sneller te falen.. Het is natuurlijk leuker als je nog net wat meer km er op kan zetten.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer