Oldy schreef:Stuurkappen niet verwijderen. Je moet onder je lamp zitten dus voorkant moet los. Alle schroeven aan de binnenkant moeten los. Aan de voorzijde het stuk waar je Sym embleem op zit omhoog schuiven en verwijderen. Daarachter zit één bout deze verwijderen. Volgens mij onderin bij je spatbord zitten 4 schroeven die tussenstuk vast houden. Dan zitten onder de treeplank aan de zijkanten aan beide zijde één schroef die moet er in z'n geheel er uit. Deze punten zijn lastig om te verwijderen De kappen hebben een oog die over een bus je zitten. Dus na verwijderen van de schroef plaatkap iets naar je toe trekken en dan naar voren. Succes
bertocello schreef:Op vrij korte tijd is het verbruik van de Symphony gestegen van gemiddeld 1,42 liter per 100 kilometer naar 1,68 liter per 100 kilometer. Dat lijkt misschien niet zoveel maar in de praktijk betekent dit dat ik per tankbeurt van gemiddeld 5,14 liter, 55 kilometer minder kan rijden. De motor loopt en start en rijdt als altijd goed, wel maak de Symphony gemiddeld 300 toeren per minuut meer bij gelijke snelheid als ik vergelijk met 3 maanden eerder. Ik denk dat het probleem is begonnen in de zeer hoge dag temperaturen van eind Juli. Toen ben ik enkele keren samen met mijn vrouw (zij op haar Mio) in de Ardennen en de Eifel gaan toeren. Daar heb ik echt moeite moeten doen om haar bij te houden, zij weegt samen met haar Mio 150 kilo, ik met de Symphony 180. Dat, samen met haar meer gezwinde rijstijl heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat mijn vario riem een stuk dunner is geworden, vandaar waarschijnlijk ook het hogere toerental bij eenzelfde snelheid.
Over een goeie week doe ik het nazicht van 96.000 km. Ik heb nog exact dezelfde v-riem in voorraad als er nu op ligt en kan dus meten of er echt verschil is. De huidige riem ligt er nu 21.000 kilometer op.
Wordt vervolgt.
Bericht#1881 » 13 sep 2019, 07:58
Het probleem met het hogere brandstofverbruik blijft.Wat ik zoal heb ondernemen. ZONDER RESULTAAT.
Banden zijn op spanning, zelfs 0,15 bar meer dan voorgeschreven. Remmen lopen niet aan, de wielen kunnen ook makkelijk draaien als de scooter op de middenbok staat. Ook de naven worden niet warm na een rit van 60 kilometer. De motor loopt, trekt en start als vroeger, geen abnormale geluiden. Kleppen staan correct, nieuwe bougie. Nieuwe varioriem en dito glijders en geleiders, het geheel in de variokast ziet er samen met de koppeling goed uit en kan zonder compressie (met uitgedraaide bougie) soepel bewogen worden. Verwaarloosbaar weinig stof in de variokast na bv. 4.000 kilometer rijden. Het verbruik nu is 1,88 liter per 100 kilometer. Daarvoor was het 1,4 liter per 100 kilometer. Dat is bijna een halve liter meer (25%)bij dezelfde rijstijl.
Het verbruik daarvoor was minstens voor 50.000 kilometer hetzelfde en is deze zomer tijdens de dagen van plus 30 graden begonnen, waarschijnlijk bij het toeren in de eifel. De carburator is nog nooit los geweest behalve een keer bij ultrasoon reinigen, maar dat is al ruim 60.000 kilometer geleden. Het blok gebruikt geen olie en in afgelaten olie zitten ook geen vreemde dingen. De olie ruikt niet naar benzine. Al ruikend kan ik geen lek vaststellen rondom, ook geen druppelplek onder de scooter bij lang (halve dag) stilstaan. Iemand nog een suggestie?
Brute-Force schreef:Dan ga je toch Tanken bij een onbemand Tankstation????????? of doe je dat al .... scheelt zo 9 cent per liter .
Dat je Wakker ligt van DIE paar Euro dat meer je kwijt ben....... dan ben je een Krent 1e Klas zeg.....
Terug naar “Mijn Scooter (Review)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten