Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1681 » 21 okt 2018, 11:17

bertocello schreef:Zo van op afstand zou ik zeggen dat de 6,5 gram beter/evenwichtiger waren. De 7 grams zullen wel voldoen in Nederland maar een rit zoals afgelopen zomer door de Alpen zou je erg tegenvallen.

Ik zat enorm erg te twijfelen. Maar omdat de scooter nu al bij 40 in de begrenzer zit met de toeren ben ik bang dat 0,5 gram zwaarder niet voldoende is. Wat denk jij dat 0,5 gram zwaarder qua toeren scheelt dan?
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1682 » 21 okt 2018, 11:52

Daar kan ik een schatting over maken. Tussen 600 en 900 rpm.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1683 » 24 okt 2018, 22:20

Vandaag het groot onderhoud gedaan met de nadruk om eventuele roestvorming aan te pakken, op 72.000 km en net voor de winter.
Afbeelding
Vooral op moeilijk bereikbare plaatsen aan het frame is er roestvorming, geen echte roestplekken maar eerder streepjes roest in hoeken en achter lasnaden. Ik gebruik de hammerite spuitbus (primer en lak in één), gewoon lak erover spuiten en klaar.
De footpeg houders voor de passagier verdienen wat meer aandacht, hier is bijna rondom roest, dus eerst losse verf en roest verwijderen alvorens te spuiten.
Ook de middenbok en zijstandaard demonteer ik volledig (verrekte stomme veren!) en ook deze spuit ik in met Hammerite, ik ben erg benieuwd hoelang deze verf mooi blijft. Na droging bewerk ik de scharnierpunten/bouten uitgebreid met machine vet. Dat deed ik eerder ook al en het resultaat was dat alle bouten vlot konden ge(de)monteerd worden.
Afbeelding
De uitlaat heeft slechts oppervlakkige roest, ook hier de hittebestendige verf van Hammerite gebruikt.
Olie ververst, 5w40 van Valvoline gaat er in, 800 cc, zoveel had ik ook afgelaten, alleen was die bijna pikzwart.
Klepspeling gecontroleerd, voelermaat 0,08 kon er net onderdoor, zo had ik vorige keer ook ingesteld.
Als ik de variator kast openmaak en de Chinese slidertjes inspecteer zie ik dat er toch minimale slijtsporen op de rechte vlakken zijn, toch zal ik ze waarschijnlijk nog 12.000 km laten zitten. De malossi riem heeft er intussen wel 35.000 km opzitten, ziet er nog goed uit, variatorkast mag dicht.
De Middenste kappen waren allemaal gedemonteerd, met de hogedrukreiniger spoel ik het stof van de droge zomer weg en ook de binnenkant van de kappen was ik af. ALLE GATEN EN LIPJES VAN DE KAPPEN SPUIT IK IN MET KETTINGSPRAY. dE CONTACTPUNTEN VAN DE ACCU SPUIT IK IN MET VASSELINESPRAY? OOK ZO MET ALLE STEKKERVERBINDINGEN DIE IK LOS HEB GEMAAKT.(stomme capslock!)
Als laatste wil ik de remmen mooi gangbaar houden door ze te demonteren , met perslucht zuiver maken en inwendig olieen met grafietolie. De remblokken voor blijken tot op de draad versleten. Gelukkig heeft de dealer ze op voorraad (8€) en met 7,5 uur werken zit het voorwinterlijk onderhoud erop.
3 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1684 » 24 okt 2018, 23:12

Bedankt voor dit verslag.

Waar ik de eerste keer na het demonteren van de buddy schrok van de roest aan het frame, viel mij dit, met gedemonteerde kappen, heel erg mee. Ik deed er niets aan, maar ben dan ook niet van plan om de scooter na 3 of 4 jaar in showroomstaat te hebben. Het was bij mij allemaal oppervlakkig en alleen bij de lasnaden. Komend voorjaar nog eens kijken.

Heb jij nog overwogen om de stekkerverbindingen (beter) waterdicht te maken? Had jij corrosie in de stekkers?
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1685 » 25 okt 2018, 08:40

De stekkerverbindingen zijn voor mij ok, na ruim 3 jaar geen enkele keer electrische storing gehad en ik schuw hoe dan ook geen enkele regenbui. Ik gebruik dus occasioneel alleen vaseline om de stekkers waterafstotend te maken.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1686 » 02 nov 2018, 14:26

Omdat ik mijn eerste bericht ook in dit topic geplaatst heb zal ik hier ook het vervolg neerzetten.

Een tijd geleden werd ik staande gehouden omdat het kinbandje van mijn helm volgens de agent niet strak genoeg aangetrokken was. Hiervoor kreeg ik een zelfde fikse boete uitgeschreven als iemand die helemaal zonder helm rond zou rijden. Ik was/ben het er nier mee eens en ging in beroep.

Gisteren (een half jaar later!!!) kreeg ik een reactie van het OM binnen per post. Het komt er op neer dat ik pech heb en de boete moet betalen.

Erg zuur.. :x
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1687 » 02 nov 2018, 15:06

Dat is erg jammer, misschien eerst maar een foto laten maken?
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1688 » 02 nov 2018, 17:12

Dat is heel vervelend Dennis.

Daar hadden we aardig dronken van kunnen worden in de kroeg.
Maar gauw vergeten, en verder gaan.
Altijd moeilijk om je gelijk te halen in dit soort situaties.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1689 » 02 nov 2018, 18:31

Het zal dan wel aan mij liggen hoor, maar als je met een los of te los kin bandje rond rijd en je gaat een keer onderuit dan kan de helm ook van je hoofd af gaan en dan word je niet blij als je tegen het asfalt komt. Vandaar dat die boetes het zelfde zijn. Ik heb daar geen last van niet mijn helm want ik heb een dubbel d sluiting . Dus ik moet elke keer mijn bandje vast maken voor ik weg wil rijden . Want anders zit hij los. Dat is een stuk beter dan die klik systemen op de brommerhelmen
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1690 » 02 nov 2018, 18:43

@cowboyspeedy Het gaat hier om het feit dat de agent vond dat het bandje te los zat. Hoe los het daadwerkelijk zat weet uiteraard alleen dennis het.

En over die sluiting, tegenwoordig zitten op praktisch elke motorhelm ook een ratelsluiting hoor. Alleen circuits eisen nog een een D-sluiting. Met de ratel is het juist veel makkelijker om hem elke keer goed en comfortabel af te stellen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer