Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1521 » 20 jul 2018, 11:54

bertocello schreef:Het opstarten was normaal, ook in tijdsduur. Maar vanaf dat de scooter klaar zou zijn om te starten was alles weg, verlichting, display, richtingaanwijzers.
Vanmorgen was alles weer normaal.



ach had gewoon zijn dag niet , het lijken net levende wezens af en toe

dta had ik met mijn voorrem 2 dagen soms geen druk er op ... ik een afspraak gemaakt met de dealer , die zou een nieuwe handel regelen , ik moest een week wachten en rijd in die week zonder problemen met mijn voorrem ... maar er zit nu wel een hele nieuwe handel op :schater:

ja vertel mij het maar wat het was ..... af en toe even geduld hebben en dan een paar dagen wachten het komt wel eens voor dat het probleem zich zelf oplost

ooit eens met een oude brommer iets wat aanliep ... gewoon blijven rijden ... na een paar dagen was het afgesleten en geen last meer gehad van aanlopen ....

Dealer om oplossing gevraagd hoe het probleem de volgende keer op te lossen ... door af te schuren ... ach dat doet hij zelf wel ... dus probleem opgelost :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1522 » 20 jul 2018, 11:56

Beste Sym ST bezitters,
Ik lees met stijgende verbazing dit topic over jullie type scooter.
Als vergelijking tussen Sym en Piaggio enkele onderhoudsgegevens van de Liberty:
Motorolie: 5W40 verversen bij de eerste 1000 km. Verder om de 10.000 km!
De dealer adviseert echter om bij 6000 km of na 12 maanden de motorolie te (laten) verversen.
Transmissieolie: elke 10.000 km inspectie, of (indien gewenst) verversen.
Voor alle andere mechanische en elektrische systemen geeft de onderhoudstabel richtlijnen aan tussen de: 5, 10 , 15 en 20, 25 en 30 duizend kilometer.
De Liberty is dus een saaie scooter, want in principe zou je slechte 1 x per jaar voor onderhoud naar je dealer moeten.
Als gemeld heb ik Bella-B op 17 februari j.l. in gebruik genomen en is in de afgelopen 5 maanden bijna 3000 km, met wisselende temperaturen tussen 2 en 30 graden Celsius, zonder een hapering of storing gereden.
Ik beoog hiermee geen betoog af te willen steken over mijn merk of type scooter, het gaat mij alleen over het verschil in het voorgeschreven onderhoud per merk. :darulez:
Vriendelijke groet,
Jan.
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1523 » 20 jul 2018, 12:40

Ja. Maar vroeg of laat gaan ze allemaal haperen. Allemaal!
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1524 » 20 jul 2018, 12:43

bertocello schreef:Ja. Maar vroeg of laat gaan ze allemaal haperen. Allemaal!



hahaha daar weet ik als persoon alles van ...... :schater: ouderdom komt met gebreken ... of was het nu gebreken komen met de ouderdom :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1525 » 20 jul 2018, 13:36

Verwijderd. :offtopic:
Laatst gewijzigd door M.L. op 21 jul 2018, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1526 » 20 jul 2018, 14:54

eh sorry bovenstaande reactie snap ik niet helemaal .. kan ook aan het weer liggen!

ik snap dat jan misschien lyrisch is over de piaggio waar natuurlijk ook wel dingen aan schorten al dan niet ondervonden tot nu toe door jan.
maar ik moet eerlijk zeggen dat de euro 3/4 serie s gewoon eh lastig? zijn.
heb nog niemand gehoord dat je er niet mee thuis komt of de betrouwbaarheid in het gedrang komt.
dat ze fijn rijden met al dat geschok nee.
de sym vind ik persoonlijk een veel mooiere scooter dan welk piaggio product ook maar das puur smaak.
afwerking mwoh niet echt geweldig voor wat ze kosten loshangende draden enz.
ik zie ze een beetje als de caferacers het is niet kopen opstappen rijden nee hopen dat je geen gedonder met de motorloop krijgt en de ander klachten/gebreken of je moet zoals bertecelo zowat constant er mee bezig zijn ..
niet verkeerd bedoeld maar als ik een scooter na elk tourweekend zo ongeveer opnieuw moet opbouwen enz.
kan ik beter een oltimer kopen weet ik zeker dat ik wat te sleutelen heb.
laat ik het zo zeggen ik zou met deze scooter niet geheel zorgen vrij door de wereld gaan..
en op een oliepomp na kan er eigenlijk bij een tweetakt g dink weinig mis gaan...
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1527 » 20 jul 2018, 16:03

Verwijderd. :offtopic:
Laatst gewijzigd door M.L. op 21 jul 2018, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1528 » 20 jul 2018, 17:08

Hoi
Het zal wel aan mij liggen hoor
Maar sinds dat gedoe met de euro 3 norm en nu euro 4
Lees ik steeds meer over haperende scooters of ze rijden slecht maakt niet uit welke fabrikant
Ik zelf zou er gek van worden en als je mij een beetje kent en ik had een 4 takt met problemen
Zou zo weer een ouder 2 de hands type kiezen geen gedoe rijd altijd
Merk dat waar ik nog twijfelde om iets ander te kopen ik steeds meer tot de conclusie kom
Wacht tot de kinderziektes uit de euro 4 zijn
Heb nu een goede 2 takt vanaf goede vrijdag alweer 3 duizend opgereden alleen olie bijgevuld en getankt
Beestje heeft hetzelfde euvel als het baasje bij warm weer minder zin
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1529 » 20 jul 2018, 17:18

Chance hebben, daar gaat het om. Mijn Symphony heeft slechts zeer sporadisch last van inhouden gehad. Ik rijdt nu nog altijd met de eerste, originele fabrieksinstelling van de carburator. Hoogstens is het stationair toerental ooit bijgesteld.
Dit kan volgens mij iedere brommer, ieder merk. Ook in de negatieve zin. Als jou apparaat het goed doet dan heb je geluk, zoniet heb je pech. Je kan hoogstens stellen dat een scooter met gebrekkig onderhoud geen 50.000 km haalt.
Maar uiteindelijk worden ze net als wijzelf afgeschreven. Tijd voor iets nieuws.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1530 » 20 jul 2018, 22:37

nou als je de 50.000km met een 2tak kan reden met 1 zuiger dan vind ik dat heel erg knap hoor
want mijn dealer raden mij meteen een 4tak aan omdat ik toch per jaar maar een 13.000 km rijd en geen 2 tak . want dan moet ik bijna elk jaar een nieuwe zuiger er in plaatsten omdat ik zoveel rij . maar als ik dat hier op het forum ziet die aantallen km dan ben ik een kleintje denk ik :schater:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer