Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1571 » 30 aug 2018, 11:12

Helaas zit de herfst er toch echt weer aan te komen. Daarom heb ik gisteren twee nieuwe Michelin City Grip banden laten plaatsen. De originele CST banden waren nog prima maar ik vond ze erg onzeker rijden bij een nat wegdek.

Bij de eerste bocht ging ik bijna op mijn plaat. :lol: Ik schrok ervan hoe anders de scooter stuurt met de nieuwe voorband. Een kwestie van wennen denk ik.

Verder heeft hij weer een beurtje gehad en zijn de stuurkap en kromme sleutel eindelijk vervangen. Aankomende zaterdag plaatsen ze de nieuwe remschijf. Helaas niet onder garantie.
Afbeelding
4 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1572 » 30 aug 2018, 12:12

Dennis97 schreef:Helaas zit de herfst er toch echt weer aan te komen. Daarom heb ik gisteren twee nieuwe Michelin City Grip banden laten plaatsen. De originele CST banden waren nog prima maar ik vond ze erg onzeker rijden bij een nat wegdek.

Bij de eerste bocht ging ik bijna op mijn plaat. :lol: Ik schrok ervan hoe anders de scooter stuurt met de nieuwe voorband. Een kwestie van wennen denk ik.

Verder heeft hij weer een beurtje gehad en zijn de stuurkap en kromme sleutel eindelijk vervangen. Aankomende zaterdag plaatsen ze de nieuwe remschijf. Helaas niet onder garantie.
Afbeelding


Het komt er eigenlijk op neer dat jij die scooter een ultieme duurtest hebt gegeven.
Ik vind dat van die remschijf eigenlijk een 50/50 geval.
Dit betekent feitelijk dat je geen Sym kan/mag rijden als je in bergachtige gebieden woont.
Wedden dat dit NIET vermeld wordt in de handleiding en de garantievoorwaarden?!
Wil geen stemming maken, maar ik denk dat je een punt zou hebben als je het aankaart.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1573 » 30 aug 2018, 13:05

Ik ga binnenkort winterbanden bestellen voor de ST. Ik moet toch ook naar mijn werk als er sneeuw ligt...
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1574 » 30 aug 2018, 13:11

Het zou de importeur van SYM sieren, als hij de kosten voor deze reparatie voor zijn rekening neemt.

Immers, SYM haalt constant op facebook het mooie verslag van Dennis aan, hoe goed de scooter presteert, tijdens de rit van Dennis door Europa, en laat hierbij doorschemeren dat dit verwacht mag worden van deze SYM.

Dan roep je ook de morele verplichting op, om de ontstane defecten, die waarschijnlijk alleen te wijten zijn aan het noodzakelijk en veelvuldig gebruik van de remmen in bergachtig gebied, onder garantie te laten herstellen.

Nergens heb ik bij SYM kunnen lezen, dat de producten van hen, NIET geschikt zijn voor bergachtig gebied.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1575 » 30 aug 2018, 13:28

Go for it Dennis!
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Henk heeft het zeer goed verwoord.
Had ik nog niet eens aan gedacht.
Komt ook vast nog wel een verslag van in de ScooterXpress...
Bij geen respons van Moteo zou ik dit zeker meenemen in je verslag.
Weten de lezers gelijk hoe de vork aan de steel zit.
Lezen we mee Ede?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1576 » 30 aug 2018, 18:16

Henk heeft het.moou verwoord. Sym heeft jou verslagen gebruikt als een mooie reclamecampagne voor de kwaliteiten van hun ST.
Het zou mooi zijn als ze de remschijf nu kostenloos zouden vervangen.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1577 » 30 aug 2018, 19:03

Anders eens even een tourtje organiseren richting zijn dealer ( dus even met zijn alle er heen ...... :-) de koffie was gratis hoorde ik :thumbsup:

maar inderdaad als Sym zoveel lof heeft over zijn rit dan mag je ook wel eens wat terug verwachten
kom op een schrijfrem op een 50 CC moet gewoon een heel leven mee kunnen
carbon remschijven er op en je levert ze na 100.000 km op een 50 cc weer als nieuw in .. sorry niet gebruikt :rlol:

nee ik zou ook wat meer op mijn strepen gaan staan .... af en toe het woordje rechtsbijstand laten vallen of
je bent lid van de ANWB , gewoon daar even vragen ??

want bij normaal gebruik mag dit gewoon niet


en niet in de bergen rijden met een 50 cc ..... dan blijft geloof ik alleen Nederland over ... als brommer land zonder bergen .. en als er nou net een land is waar je met de brommer niet wil rijden is het Nederland :rlol:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1578 » 30 aug 2018, 19:19

Remschijven gaan een leven lang mee?
Remmen zijn slijtagedelen. Die hebben een servicelimiet. Een kromme schijf is wat anders natuurlijk.

Of je moet echt blind door blijven rijden met deze mindset. Dan leef je inderdaad net zo lang als je schijf.

p.s. Carbon of keramische remschijven werken alleen goed als deze goed heet worden. Bij 50cc wordt je uitlaatbocht zelfs nauwelijks warm, laat staan je rem.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1579 » 30 aug 2018, 21:42

tja een kromme schijf kan ook gewoon als de schijf warm is en je rijdt door een pas water
niet altijd kan de fabrikant daar wat aan doen ik heb het met de auto 2 keer achter elkaar gehad wel een andere van de vier maar toch.
en tja het zijn slijtage delen...
wel wat vlot dat dan ook weer.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1580 » 30 aug 2018, 22:26

Tja, ik heb ook wel eens een discussie met een klant gehad die een nieuwe band binnen 50km lek wist te rijden en erop doorgereden was met de auto. Volledig aan vellen.

"Dat moet toch niet kunnen met zo'n nieuwe band?!" Nou mevrouw, hier zit het lek en ja, ook een nieuwe band kan stuk. Sneu is het wel, dat zeker. Dat zelfde geldt ook voor de remschijf van Dennis.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer