Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Stephan

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#31 » 24 aug 2015, 17:53

In Belgie zijn zaken toch anders dan hier.
Zelf heb ik nooit hoeven betalen voor de eerste service beurt. Er hoeft ook nooit iets vervangen te worden.
0 x

Eric L

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#32 » 24 aug 2015, 18:14

Stephan schreef:In Belgie zijn zaken toch anders dan hier.
Zelf heb ik nooit hoeven betalen voor de eerste service beurt. Er hoeft ook nooit iets vervangen te worden.

Niet helemaal waar Stephan.
Vervangen wordt de olie.
Maar dat zit bij de eerste beurt inbegrepen. :) ;)
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#33 » 26 aug 2015, 16:34

Dag allemaal
Ondanks een wat vlottere rijstijl is samen met de oliewissel het benzine verbruik toch hetzelfde gebleven.
vandaag 1,726 liter/100 km.
Onder het zadel heb ik door middel van elastisch lint iets gemaakt om mijn dokumenten op te bergen.
Afbeelding
Ik heb nog niet echt in de regen gereden, toch ben ik wat ongerust als ik zie dat tussen zadel en achterwiel er een aantal electrische verbindingen open en bloot liggen. Het achterwiel mag dan wel afgeschermd zijn, toch lijkt mij dit nogal tricky.
Afbeelding
Bertocello
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Stephan

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#34 » 26 aug 2015, 16:40

De zichtbaarheid van de electra was ook meteen wat mij opviel. Het zou immers toch een kleine moeite zijn dit netjes weg te werken met een verdeelgoot of dergelijks.

Al ik zo zien ben je handig genoeg om daar iets op te bedenken ;) Ben benieuwd!
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#35 » 30 aug 2015, 10:20

Deze morgen uitstekend weer om een toertje te doen met de Sym. Na zo'n 20 km begon het lampje van de olie te branden, verdekke dacht ik, dat kan toch niet, ik heb gisteren nog de olie gecontroleerd. Olie gepeild en deze was nog netjes aan de bovenste limiet. Toch maar verder gereden, 200 meter, weer gestopt en de tripmeter gewisseld voor de totaalstand.
En jawel, daar lag het probleem, exact 1000 km (in 10 dagen!). de Symphony geeft inderdaad elke 1000 km aan dat er olie gewisseld dient te worden.
Nu heb ik met de dealer afgesproken dat elke 3000 km ook wel voldoende zal zijn, maar het was toch een hele opluchting dat het dat maar was.
Nu wil ik alleen nog uitvissen hoe ik het OILCHECK lampje kan resetten, iemand een idee?
Bertocello
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Eric L

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#36 » 30 aug 2015, 10:29

Bij mijn Yamaha is het zo dat ik de knop op het dashboard moet indrukken en vasthouden en dan de sleutel op het contact moet draaien en na een aantal seconden gaat dan de olievervang indicator uit.
Dan kun je de knop loslaten.
Hopelijk werkt het bij de Sym ook zo.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#37 » 30 aug 2015, 11:57

Bedankt, maar dat had ik al geprobeerd.
Bertocello
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Blurayfreak

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#38 » 30 aug 2015, 20:14

bertocello schreef:Deze morgen uitstekend weer om een toertje te doen met de Sym. Na zo'n 20 km begon het lampje van de olie te branden, verdekke dacht ik, dat kan toch niet, ik heb gisteren nog de olie gecontroleerd. Olie gepeild en deze was nog netjes aan de bovenste limiet. Toch maar verder gereden, 200 meter, weer gestopt en de tripmeter gewisseld voor de totaalstand.
En jawel, daar lag het probleem, exact 1000 km (in 10 dagen!). de Symphony geeft inderdaad elke 1000 km aan dat er olie gewisseld dient te worden.
Nu heb ik met de dealer afgesproken dat elke 3000 km ook wel voldoende zal zijn, maar het was toch een hele opluchting dat het dat maar was.
Nu wil ik alleen nog uitvissen hoe ik het OILCHECK lampje kan resetten, iemand een idee?
Bertocello


Dat is toch niet zo moeilijk?
0 x

Stephan

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#39 » 30 aug 2015, 20:44

Blurayfreak schreef:
bertocello schreef:Deze morgen uitstekend weer om een toertje te doen met de Sym. Na zo'n 20 km begon het lampje van de olie te branden, verdekke dacht ik, dat kan toch niet, ik heb gisteren nog de olie gecontroleerd. Olie gepeild en deze was nog netjes aan de bovenste limiet. Toch maar verder gereden, 200 meter, weer gestopt en de tripmeter gewisseld voor de totaalstand.
En jawel, daar lag het probleem, exact 1000 km (in 10 dagen!). de Symphony geeft inderdaad elke 1000 km aan dat er olie gewisseld dient te worden.
Nu heb ik met de dealer afgesproken dat elke 3000 km ook wel voldoende zal zijn, maar het was toch een hele opluchting dat het dat maar was.
Nu wil ik alleen nog uitvissen hoe ik het OILCHECK lampje kan resetten, iemand een idee?
Bertocello


Dat is toch niet zo moeilijk?


Blijkbaar wel, anders vraagt hij het niet.... ;) Ik heb mijn dealer gevraagd om de juiste wijze om de teller te resetten.
Kom daar later op terug.
0 x

Blurayfreak

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#40 » 30 aug 2015, 20:49

Je moet op de totale km stand staan en dan de 2 knoppen indrukken dan reset ie zich of terwijl het lampje gaat dan uit
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer